Az új kedvenc.
Szöveges ítélet
Amikor anno 2012-ben az első számítógépes látványterveket megláttam az autóról, azonnal beleszerettem a formába. Sportos, egyedi, és egyben elegáns, letisztult, sallangoktól mentes! Aztán 2016-ban eljött az idő, hogy megvegyem. Akinek megmutattam, csak dicsérte, sőt volt, aki egyenesen a Maseratihoz hasonlította. Persze tudom, hogy ez egy kicsit túlzás, de valóban néhány formai részletben hasonlóság fedezhető fel.
Sokat meditáltam, hogy a 120 lovas benzint, vagy 150 lóerős dízelelt válasszam, mivel a 800.000 Ft felár elég borsos. Sajnos csak a benzinest tudtam kipróbálnia a vásárlás előtt, ugyanis a dízel olyan ritka Magyarországon, hogy nem tartottak belőle tesztautót. Nekem alap szempont, hogy az utastér halk legyen. A benzines egy ideig halk volt, de amint elkezdtem próbálgatni a kocsi dinamikáját, megjött a hangja. Ezzel szemben a dinamikus közlekedéshez a dízelt nem kell pörgetni, így halkabbnak tűnik, miközben átlagfogyasztása 6 liter alatt marad. Előzéseknél hatalmas erőtartaléka van, magáért beszél a 380 Nm max. nyomaték. Nagyon kulturált, finom járású, igényes motor. Aki nem sajnálja a jelentős felárat, annak a dízelt ajánlom. Mondom ezt annak ellenére, hogy valószínűleg sosem, vagy jó esetben, több százezer km után fog megtérülni.
Az alap felszereltségű (challange) sedant választottam, amiben szerintem minden lényeges dolog benne van, csak egy-két apróság zavar. Az egyik a reflektor, amely még sajnos halogén izzós, a manapság egyre inkább terjedő új technológiákkal szemben. Említhetem még, a műszerfal közeléből hiányzó az USB aljzatot, mely távolabb, a könyöklőbe került, igaz ott mindjárt kettő is van. Nagyobb, jobb formájú ajtózsebek is lehetnének.
Nekem a belső kialakítás esztétikus, elegáns, annak ellenére, hogy gyakorlatilag minden fekete, de ennek is megvan a maga előnye. Tökéletesen kezelhető, és leolvasható az érintőképernyős központi LCD kijelző, kár hogy a műszerfal nem ennyire jól látható. Futómű, kormány, fék, ülések, szinte tökéletesek!
Végül van egy olyan részlet, amivel egyértelműen elégedetlen vagyok, s nem méltó az autó egészéhez. Ez pedig a fényezés. Narancsos, puha, és rendkívül sérülékeny. Már pár száz kilométer megtétele után, volt kőfelverődés nyom a lökháríton, pedig viszonylag jó minőségű, szilárd útburkolaton közlekedem vele. Nem is értem, hiszen az előző Mazdámnak, de említhetném 22 évvel ezelőtt gyártott fapados Renault Cliomat is, melynek sokkal ellenállóbb, szebb fényezése volt. Gondolom, valamilyen környezetbarát, új technológiát vezettek be, ez azonban nem vigasztal.
Természetesen az autó hiba nélkül működik, ami érthető is, a 3 hónap/ 4500 km futásteljesítményből.
Röviden ennyi személyes tapasztalatot kívánok megosztani, feleslegesnek tartom ismételgetni az újságírói véleményeket, melyeket bárki számos fórumon elolvashat.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Auto Focus Kft.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Első generációs dízel Mazda 3 | Következő autója? | Még nem tudom. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
