Álmaim autója
Szöveges ítélet
Üdv Mindenkinek,
2013-ban mikor először megláttam a mazda új családját és leginkább a 3-ast egyszerűen azt éreztem hogy kell nekem egy ilyen autó. Mivel a fél életemet a kocsiban töltöm úgy döntöttem hogy megérdemlem a 2,2-es diesel verziót. Nagyon hosszú várakozás után október utolsó napján át is vettem a kis drágaságot. Az azóta megtett 7000 km tapasztalatait írom most le nektek.
1, Megjelenés:
Ami az autó megjelenését illeti nem hiszem hogy lehet ennél szebb autót csinálni. Mind a mai napig ha látok egy új mazdát az úton egyszerűen nem tudom levenni róla a szememet. Teljes mértékben kiemelkedik a többi autó közül. Sokkal egyedibb mint egy bmw vagy bármilyen más prémium autó. Az én autóm "csak" challenge felszereltségű ennek ellenére a belső megjelenése is rendkívül igényes. Ami kifejezetten tetszik az az ülése. Az oldalsó ülés merevítés miatt olyan érzésünk van mintha csak egy sportkocsiban ülnénk és ezt az érzést erősítik a kormányon és a kéziféken lévő piros varrások. Bárhova megyek az autóval mindenhol megnézik és van hogy a parkolóban odajönnek kérdezgetni. Ilyet korábban más autónál sosem tapasztaltam.
2, Teljesítmény:
150 LE 380nm, azt hiszem ezzel a két számmal már le is írtam mindent. Mielőtt átvettem az autót a szalonban is mondták hogy olyan lesz mint a rakéta de az első vezetés élménye még így is hihetetlen volt. Kb egy hétig mondogattam magamnak hogy ezt nem hiszem el. Annyira dinamikus az autó hogy a korábban gyűlölt 4-es úton való autózást most kifejezetten élvezem. Rengeteget megyek autópályán itthon és külföldön is így volt már módom rendesen meghajtani. Onnan érződik hogy nem egy kihegyezett 1,6-os vagy akár 1,9-es motor van benne hogy 180 km/h-as utazásnál is csak 2900(!)-at forog a motorja és olyan erővel indul meg még onnan is mint egy lórúgás. Röviden úgy megy mint az álom :)
3, Fogyasztás:
Aki 2,2-es dieselt vesz azt annyira általában nem érdekli a fogyasztás ahogyan engem sem de azért írnék róla egy keveset. Alattam az autó 6,2-6,5 környékén fogyaszt ami az én vezetési stílusomat tekintve rendkívül jó. A korábban használt Megane Grandtour 1,5 dci sosem jött be 7 alá ezzel a vezetési stílussal. A múltkor volt egy fáradtabb periódusom akkor kb 300 kilométer alatt 5,2-es fogyasztás sikerült vele csinálni. Aki szépen jár az autóval annak sosem lesz magasabb 5,5-nél bár aki szépen jár annak nincs szüksége ilyen autóra. Azt azért megjegyezném hogy a városi 4,7-es gyári értéket nem tudom hogy hozták össze a japánok mert az autó látványosan szenved a városban és szerintem ilyen körülmények között lehetetlen 6,5 liter alá vinni a fogyasztását.
4, Néhány zavaró apróság:
Az előző autóm egy Renault Megane Grandtour volt ami egy rendkívül praktikus autó így vannak dolgok amik hiányoznak. A mazdában nem záródnak automatikusan az ajtók ha elindulunk hanem mint régen a suzukiban az ajtókilincsnél tudod lezárni aztán vagy sikerül elfelejteni vagy nem. Ez kellemetlen lehet ha Pesten a pirosnál éppen kivesznek az autóból valamit. A Renaultban mikor leállítottam a motort az ablak felment az ablaktörlő alap állapotban állt meg a rádió pedig nem kapcsolt ki csak ha kinyitottam az ajtót. A mazdában ha leállítom a kocsit minden ott áll meg ahol éppen van...kicsit zavaró. További gondom hogy 42 literes a tank emiatt volt már hogy egy héten négyszer tankoltam illetve hogy a tankolás is körülményes. Pont olyan mint a korábban már említett régi suzukikban...túl lehet élni de a 21. században már nem ilyennek kellene lennie. Mivel dieselt választottam így le kellett mondanom az Attraction kivitelről ezért a led illetve xenon fényszóról is. Ez az egyetlen olyan dolog amit sajnálok mert challenge kivitel halogén fényszórója borzalmasan gyenge. Nagyon sokat autózok este de szinte semmit sem látni 110 KM/h felett. Vissza is vittem a szalonba hogy cseréljék ki az izzókat nagyobb teljesítményűre csak mint kiderült az általam vett H7-es GE +120-os izzók ebben már nem jók mert ide H11 kell úgyhogy mehetek majd újra.
Összegzés:
Bár van egy pár dolog ami kicsit zavar a kocsiban mégis azt érzem hogy nekem ennél jobb autó már nem kell. Ennél drágább autót venni az már pénz pazarlás mert ettől a kocsitól is megkaphatsz mindent amire csak szükséged lehet. Ajánlom mindenkinek.
Update: 11600 Km
Két napja bekövetkezett az amit egyáltalán nem vártam egy ilyen autótól ráadásul nem két hónap után...Hazafelé tartva ebben a kellemes havas időben egymás után kezdtek felvillanni az autóban a kis hibaüzenetek és a végére úgy nézett ki a kocsi mint a karácsonyfa...mivel köztük volt a motor üzemzavart jelző kis lámpácska is így kellőképpen beszartam...ma reggel elvittem szervizbe a kocsit ahol rádugták a a gépre majd utána tájékoztattak hogy igazából nincs semmi gond csak valami elektronikai probléma volt amit okozhatott mágneses mező vagy bármi más is...hát ugye ezeket a magyarázatokat nem szereti hallani az ember főleg nem azzal a kiegészítéssel hogy sajnos ez bármikor előfordulhat újra. Amikor kérdeztem hogy ha legközelebb is lesz ilyen honnan tudom hogy kis baj van vagy nagy baj a válasz az volt hogy úgyis lehet érezni az autón...azt gondolom nem azért vesz az ember mazdát hogy ilyen meglepetésekben legyen része. Kezd a kocsi egy jó csajra hasonlítani akibe halálosan szerelmes vagy de a végén tönkretesz...
Szeretném azt is kiemelni hogy a szervizben rendkívül normálisak voltak most is és próbáltak mindenben segíteni. Remélem igazuk lesz és tényleg csak egy apró problémáról volt szó.
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Automéry Debrecen
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 11600 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Megane Grandtour 1,5 DCI 2012 | Következő autója? | Mazda 3 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
