A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2013)

3 Challenge CD150 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Álmaim autója

Szöveges ítélet

Üdv Mindenkinek,

2013-ban mikor először megláttam a mazda új családját és leginkább a 3-ast egyszerűen azt éreztem hogy kell nekem egy ilyen autó. Mivel a fél életemet a kocsiban töltöm úgy döntöttem hogy megérdemlem a 2,2-es diesel verziót. Nagyon hosszú várakozás után október utolsó napján át is vettem a kis drágaságot. Az azóta megtett 7000 km tapasztalatait írom most le nektek.

1, Megjelenés:

Ami az autó megjelenését illeti nem hiszem hogy lehet ennél szebb autót csinálni. Mind a mai napig ha látok egy új mazdát az úton egyszerűen nem tudom levenni róla a szememet. Teljes mértékben kiemelkedik a többi autó közül. Sokkal egyedibb mint egy bmw vagy bármilyen más prémium autó. Az én autóm "csak" challenge felszereltségű ennek ellenére a belső megjelenése is rendkívül igényes. Ami kifejezetten tetszik az az ülése. Az oldalsó ülés merevítés miatt olyan érzésünk van mintha csak egy sportkocsiban ülnénk és ezt az érzést erősítik a kormányon és a kéziféken lévő piros varrások. Bárhova megyek az autóval mindenhol megnézik és van hogy a parkolóban odajönnek kérdezgetni. Ilyet korábban más autónál sosem tapasztaltam.

2, Teljesítmény:

150 LE 380nm, azt hiszem ezzel a két számmal már le is írtam mindent. Mielőtt átvettem az autót a szalonban is mondták hogy olyan lesz mint a rakéta de az első vezetés élménye még így is hihetetlen volt. Kb egy hétig mondogattam magamnak hogy ezt nem hiszem el. Annyira dinamikus az autó hogy a korábban gyűlölt 4-es úton való autózást most kifejezetten élvezem. Rengeteget megyek autópályán itthon és külföldön is így volt már módom rendesen meghajtani. Onnan érződik hogy nem egy kihegyezett 1,6-os vagy akár 1,9-es motor van benne hogy 180 km/h-as utazásnál is csak 2900(!)-at forog a motorja és olyan erővel indul meg még onnan is mint egy lórúgás. Röviden úgy megy mint az álom :)

3, Fogyasztás:

Aki 2,2-es dieselt vesz azt annyira általában nem érdekli a fogyasztás ahogyan engem sem de azért írnék róla egy keveset. Alattam az autó 6,2-6,5 környékén fogyaszt ami az én vezetési stílusomat tekintve rendkívül jó. A korábban használt Megane Grandtour 1,5 dci sosem jött be 7 alá ezzel a vezetési stílussal. A múltkor volt egy fáradtabb periódusom akkor kb 300 kilométer alatt 5,2-es fogyasztás sikerült vele csinálni. Aki szépen jár az autóval annak sosem lesz magasabb 5,5-nél bár aki szépen jár annak nincs szüksége ilyen autóra. Azt azért megjegyezném hogy a városi 4,7-es gyári értéket nem tudom hogy hozták össze a japánok mert az autó látványosan szenved a városban és szerintem ilyen körülmények között lehetetlen 6,5 liter alá vinni a fogyasztását.

4, Néhány zavaró apróság:

Az előző autóm egy Renault Megane Grandtour volt ami egy rendkívül praktikus autó így vannak dolgok amik hiányoznak. A mazdában nem záródnak automatikusan az ajtók ha elindulunk hanem mint régen a suzukiban az ajtókilincsnél tudod lezárni aztán vagy sikerül elfelejteni vagy nem. Ez kellemetlen lehet ha Pesten a pirosnál éppen kivesznek az autóból valamit. A Renaultban mikor leállítottam a motort az ablak felment az ablaktörlő alap állapotban állt meg a rádió pedig nem kapcsolt ki csak ha kinyitottam az ajtót. A mazdában ha leállítom a kocsit minden ott áll meg ahol éppen van...kicsit zavaró. További gondom hogy 42 literes a tank emiatt volt már hogy egy héten négyszer tankoltam illetve hogy a tankolás is körülményes. Pont olyan mint a korábban már említett régi suzukikban...túl lehet élni de a 21. században már nem ilyennek kellene lennie. Mivel dieselt választottam így le kellett mondanom az Attraction kivitelről ezért a led illetve xenon fényszóról is. Ez az egyetlen olyan dolog amit sajnálok mert challenge kivitel halogén fényszórója borzalmasan gyenge. Nagyon sokat autózok este de szinte semmit sem látni 110 KM/h felett. Vissza is vittem a szalonba hogy cseréljék ki az izzókat nagyobb teljesítményűre csak mint kiderült az általam vett H7-es GE +120-os izzók ebben már nem jók mert ide H11 kell úgyhogy mehetek majd újra.

Összegzés:

Bár van egy pár dolog ami kicsit zavar a kocsiban mégis azt érzem hogy nekem ennél jobb autó már nem kell. Ennél drágább autót venni az már pénz pazarlás mert ettől a kocsitól is megkaphatsz mindent amire csak szükséged lehet. Ajánlom mindenkinek.

Update: 11600 Km

Két napja bekövetkezett az amit egyáltalán nem vártam egy ilyen autótól ráadásul nem két hónap után...Hazafelé tartva ebben a kellemes havas időben egymás után kezdtek felvillanni az autóban a kis hibaüzenetek és a végére úgy nézett ki a kocsi mint a karácsonyfa...mivel köztük volt a motor üzemzavart jelző kis lámpácska is így kellőképpen beszartam...ma reggel elvittem szervizbe a kocsit ahol rádugták a a gépre majd utána tájékoztattak hogy igazából nincs semmi gond csak valami elektronikai probléma volt amit okozhatott mágneses mező vagy bármi más is...hát ugye ezeket a magyarázatokat nem szereti hallani az ember főleg nem azzal a kiegészítéssel hogy sajnos ez bármikor előfordulhat újra. Amikor kérdeztem hogy ha legközelebb is lesz ilyen honnan tudom hogy kis baj van vagy nagy baj a válasz az volt hogy úgyis lehet érezni az autón...azt gondolom nem azért vesz az ember mazdát hogy ilyen meglepetésekben legyen része. Kezd a kocsi egy jó csajra hasonlítani akibe halálosan szerelmes vagy de a végén tönkretesz...

Szeretném azt is kiemelni hogy a szervizben rendkívül normálisak voltak most is és próbáltak mindenben segíteni. Remélem igazuk lesz és tényleg csak egy apró problémáról volt szó.

Hibalista

- -

Ide hordtam szervizbe

Automéry Debrecen

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2015
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 11600
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Megane Grandtour 1,5 DCI 2012 Következő autója? Mazda 3
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2013 (2013)

További ítéletek (29 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)