A nem tervezett szívhódító
Szöveges ítélet
83ekm-el került hozzám. Eddig 7ekm-t tettünk meg és mióta elhoztam az akkori átvizsgáláson kívül nem látott sem műhelyt sem szerelőt. Fogok upgradelni idővel. Szeretném külön részekben bemutatni a tapasztalataimat:
Upgrade:
110ekm van az autóban. Nagyon meggyőző. A fogyasztás 6l környéke. Több várossal pár decivel felette, kevesebbel alatta. Első saját kezű olajcserén túl vagyok, + gyertyát cseréltem magamnak. Rémegyszerű folyamat és nagyon kézreesik.
Belső
A belső tér nagyon kellemes. Vezettem/utaztam már többféle és több évjáratú opel gépjárműben (teljesen új astrában is) valamint úgyszint octáviában (vezettem teljesen újat). Azért ezt a két modellt hozom fel, mivel körülbelül ez a szint amiben a Mazda 3 helyet kap. Őszinte saját véleményem, hogy az összeszerelés és az anyagminőségben ha nem is magasan, de felettük helyezkedik el (szerintem a kisember számára az abszolút luxus érzés, jobban, mint egy octaviaban).
Hangrendszer: tökéletesen szól, a konkurenciát tekintve azonos a szint, de inkább kicsit-kicsit felé lő.
-Központi fej: jól működik, stabilan és meglepően gyors. Indulásnál amint felébred már táltos bárány. Nagyon ötletes a működtetése.
-Ülések: számomra (193cm) kifejezetten kényelmes. 4 180cm körüli férfinak bőségesen elég a hely több 100km kényelmes megtételéhez.
Autópálya tempónál megfelelő minőségben lehet abszolválni az utazást.
Menettulajdonságok
Az autó nem egy lámpától lámpáig harcoló szörnyeteg, de ez le is jön a műszaki adataiból. Kényelmes erőtartalékkal rendelkezik a kényelmes haladáshoz. 0-60-ig egy pillanat alatt elérünk, ami irtó király.
Fogyasztás tekintetében bejön az ígéret: főutas utazások esetén simán hozható az 5,5l
Nekem az utolsó fogyasztási adatom, amiben volt költözködéssel való kínzás, sok vidéki kisebb és sok vidéki nagyobb városban való közlekedés, (valamint mivel kevesebbet hajtottam az autót ezért eléggé sportosan vezettem), 6,7l.
Nekem nagy kedvencem a 0w20 olaj. 7000km alatt semmit nem kért belőle.
-Futómű: saját, együgyű véleményem, hogy igazán azt a menetdinamikát szolgálja, amire való ez az autó. Se nem sportosan kemény, se nem az az elfolyós.
Váltó
Korrekt. Igazi, tagadhatatlan japán precízség. Nagyon frankó érzés -és valóban ez volt a terve Mazdáéknak-, hogy 3-ikban nyugodt szívvel mész 25el és 60-al is. 6.-ikban 100-nál 2e fordulat, a 3e-t pedig 145 környékén érjük el.
Negatívum: néha az egyessel és a hátramenettel harcolni kell.
Hibalista
- Eddig szerencsére semmi.
Ide hordtam szervizbe
maszek a terv a legtöbb apróságra.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 83000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra G | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
