A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2013)

3 G100 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Japán NépMAZDAság Terméke

Szöveges ítélet

Bő egy éve és 15 000 kilométerrel korábban megint bele költözött a „bugi” a lábamba, nagyon szerettem volna egy új autót. Nem hiszem, hogy az életkor hozta volna az elhatározást, vagy annyira ragaszkodtam volna a japán márkákhoz, de valahogy így alakult. Az anyagiak persze erősen bekorlátoztak, illetve mindenképpen új autót szerettem volna, ezért is elég célirányosan kerestem a MAZDÁT magamnak. Bevallom, a CX sorozat nekem nem jön be (plusz drágább is), a 6-os Mazda pedig simán túl drága lett volna. Inogtam a 2-es és a 3-as között, de a kényelem és praktikum végül a nagyobb autó felé billentette a mérleg nyelvét, így egy MAZDA 3, Challenge felszereltségben lett a befutó.

Nos, ez az autó, ami kívülről nagyon szép és szerintem még évek múlva is ki fog tűnni a forgalomból. Annak ellenére, hogy nem metál fényezésű, egészen normális a festése. Nem látszik annyira „pikkelyesnek” a festék, mint egy-két európai autó esetében. A műanyag lökhárító elől már kapott pár apró kavicsot, amik sajnos hajlamosak a fekete műanyagig belecsapódni, persze látható nyomot hagyva maguk után. Ez persze nem az autó hibája, hanem a kátyús, sárfelhordásos, takarítatlan magyar utaké.
Errefelé télen sóznak erősen, ezért az autó alját ősszel és tavasszal nagynyomású mosóval le szoktam csapatni. Utána 3-5 kilométer 90-es tempóval megtéve megszárad az alja is a kocsinak. Egyelőre nem tűnik rozsdásodásra hajlamosnak a kaszni. Valószínűleg a sok műanyag alsó burkoló elem is egészen jó védelmet adhat az alulról felcsapódó kavicsok és a sós latyak ellen.

Az autó belseje visszafogottabb, de azért hozza a japános jegyeket. A műszerfal egészen eltalált, csak egy analóg műszer található benne, a többit visszajelző elektronikus úton jelenik meg (fordulatszám, üzemanyag mennyiség, nyitva hagyott ajtók, stb.). Külön kiemelném a központi, viszonylag nagyméretű kijelzőt (infocenter), főleg a magyar beszállítói vonatkozás miatt. Mióta működésre bírtam a navigációt, azóta kifejezetten megszerettem a segítségével történő autózást, pedig előtte sosem volt elvárás a részemről a navigáció az autóban. Ráadásul normálisan lefordították a menüjét, még gépkönyv nélkül is hamar meg lehet tanulni a használatát. Az egyik ismerősöm szerint még egy nagyobb átlójú kijelző is elférne, szerintem jól láthatóak az adatok a gyári méretűvel is.

Persze van néhány apróság, amit szerintem lehetne még fejleszteni: Az első ködlámpáknak nem valami erős a fényük, méretre is egészen aprók. De ha már nem világítanak messzire, legalább felkapcsolódhatnának kanyarban, mint a Golf és egyéb európai típusokban. Ezt szerintem szoftveresen meg lehetne oldani. Az ablakemelő gombjai közül, ha kényelmesen könyöklőn támaszodva szeretném elérni, akkor a két hátsó ablaké esik inkább kézre (ujjra). Egyszerűen kissé lejjebb kellene lennie a gombcsoportnak. A belső tér bőrszerű műanyaga nagyon jó tapintású, azonban hajlamos összeszedni az ujjlenyomat foltokat. Nekem nem hiányzik az ülésfűtés, a szövet ülésben nem fagy szét az ember télen sem, azonban a parkoló radar (vagy hátrameneti kamera) nagyon jól jönne, ha lenne. De ezeket csak utólagos beépítéssel lehet megoldani, mert csak csomagban voltak rendelhető extrák, az én autóm pedig már behozott készletautó volt, amiből persze ezek hiányoztak. Japán autó ellenére jó áron találtam téli gumit, illetve felnit. (205/60R16) A kapcsolók, nyomógombok olyan „japánosan” kis erőre működnek, szinte hangtalanul kattanva, de azért nem a régi suzuki kapcsolóira kell gondolni, attól sokkal jobbak. A legnagyobb áldás a tempomat, szerintem e nélkül már nem szabad autót venni annak, aki nem csak városi szaladgálásra használja a kocsiját. A tompított fényszóró nem xenon, sajnos ez meg is látszik a fényerőn. Érdekes, hogy inkább szürkületben jönne jól az erősebb fényáram, éjszaka – sötétben már a normál halogénnel is jól lehet látni.

Ennyi idő és együtt töltött kilométer után már le merem írni, hogy az autó tényleg jól van összeszerelve, csak a nagyobb kátyúkban nyikkan egyet a műszerfal, érdekes módon minden hosszabb állás után csak egyszer csinálja ezt a hangot. Utána a következő fél napos leállásig csendben marad az egész műszerfal, belső kárpitozás, egyéb műanyagok halmaza. (Ilyenkor szokta a barátom azt mondani, hogy "most rázódik össze a technika"!) A másik dicsérendő dolog a klíma és a fűtési rendszer. Gyorsan ad hideget, de ha kell, hamar fel is fűti az utasteret. Általában télen – nyáron, mire a város vége táblához érek (kb. 4 km) már a beállított hőfokú az utastér. Elég érzékenyek az ízületeim a klímára és a huzatra, de a MAZDA 3-ban nem szoktak megfájdulni még egy fél napos klímázás után sem.
Az egy picit macerás, hogy a könyöklő alatti rekeszben van az USB, a 12 voltos szivargyújtó és a kártyaolvasó csatlakozója is. Főleg a telefontöltő vezetékével kell néha küzdeni. Az ülések viszont tényleg jól formázottak, kényelmesek. A bőr kormány egyszerű, egyszínű, nincs perforált betét része, de legalább jó fogású és a varrás sem foszlik rajta. A multikormány gombjai érthetőek, jól használhatóak. A váltókar köré én nem zongoralak műanyagot raktam volna a tervezők helyében, mert az is ujjlenyomatos lesz állandóan, de a műszerfal középső betétjénél és a légbeömlőknél ez a lakkozott felület nem zavaró, nem lesz maszatos. Az utastér elég széles, átlagos méretű embereket figyelembe véve a lábterek is megfelelőek. A külső tükrök fűthetőek, behajthatóak, a belső tükör persze fotokromatikus, a napellenző tükreinél lámpák vannak, egyszóval sok apró kényelmi extrával kényezteti a tulajdonost az autó.
Az ötajtós karosszéria előnye, hogy könnyű a csomagtartóba pakolni. Nyaraláskor a csomagtartó mérete elég volt, persze ésszel kell összeválogatni és bepakolni a táskákat.

A motor a kisebb 74 kW-os. Ehhez az autóhoz elég. Főleg ha nem 4-5 személy használja folyamatosan. Aki sokat autópályázik, annak talán a 120 LE-s motor jobb választás. Amúgy ez a motor is tökéletesen elegendő egy átlagos felhasználónak, főleg hogy a sarcoló hivatal sebességmérő kameráit is állandóan figyelni kell… Ugyanakkor ennek a kis motornak nagyon kedvező a fogyasztása, szinte folyamatosan 5 - 6 liter/ 100 km körül járok vele. Persze csodát a SKYAKTIV motor sem tud tenni, ha állandóan városban-dugóban araszolva használjuk vagy eszetlenül tapossuk a gázt, akkor 7 litert is megehet.
Az i-Stop rendszer is jó, csak nem szabad a fűtéskonzolon a levegőáramlást a szélvédőre irányítani, mert akkor hajlamos nem leállítani a motort a fedélzeti számítógép. Vicces látni, ahogy számolja a rendszer az i-Stop által leállított motor „pihenőidejét” és a központi kijelzőn megjelenített mindenféle növények „növesztésével jutalmazza” a vezetőt a fedélzeti elektronika. Vakítás persze, de jópofa!

Ezt a kis motort is jól kiszolgálja a hatfokozatú váltó. A váltási érzet egyébként nagyon finom, csak picit hosszú a váltókar útja. De ez legyen a legnagyobb baj az autóban! Egészen jó a fokozatok áttételezése, normális tempó esetén nem kell a végtelenségig pörgetni a motort.

Nagyon szépen összerakott a motortér, egészen levegős, jól hozzá lehet férni az alkatrészekhez. Ha már alkatrész. Az első 1 - 2 kötelező szerviz is gyakorlatilag kimerül az olajcserében, ami még gyári olajjal és szűrővel is megfizethető. Papír alapú szervizkönyv már nincs, elektronikus rendszerben rögzítik az átvizsgálásokat, olajcseréket. Ezt a nyilvántartást egy mobiltelefonos applikáció segítségével a tulajdonos is követni tudja.

Az eddigi tapasztalatom szerint nagyon jó kis autó a MAZDA 3, bátran ajánlható akár 4 fős családoknak is.

Hibalista

- Semmi nem romlott el benne.

Ide hordtam szervizbe

Márkaszerviz, ahol az autót is vettem.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2015
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 3
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Fabia Következő autója? Giulia
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2013 (2013)

További ítéletek (29 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)