A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2013)

3 Challenge Sport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Fehér Lopakodó

Szöveges ítélet

Van, aki semmiből sem tanul. Vagy épp fordítva. Ami bevált, azt választja másodszor is. Fokozottan igaz ez rám, kétszer is vásároltam egyforma típusú autót. Legutóbbi ilyen lépésem a Mazda 3 esetében volt.

Alapjában véve elégedett voltam a 2013-as verzióval is, de idén már úgy voltam vele, hogy jobb lenne egy szalon autót venni. A facelift utáni verzióban pedig sok olyan dolgot megcsináltak – végre! – a mérnökök, amik keserítették a 2013-tól kapható 3-as tulajdonosainak az életét.

Persze maradt néhány hiányosság, de ezek inkább csak kényelmi dolgok:
- Nincs Android Auto vagy Apple Car támogatás. Évek óta ígéri a MAZDA, de – gondolom - nem tud egyezségre jutni a Nav&Go-val…
- Nincs DAB vevő a normál rádiós verziókban. Pedig ideje lenne felkészülni a digitális rádiózásra!
- Szebb lenne ha az indító gomb a középkonzolon jobbra lenne és világítana körbe a kerete. A Mazda 6-ban sokkal jobban megoldották ezt.
- Nem alapáras sem a tolatóradar sem a tolatókamera. Mivel hátra elég korlátozott a kilátás, ezt a két "extrát" nem lett volna szabad a magasabb felszereltségi szintekhez társítani.
- Továbbra sincs kilépőfény az ajtókban. Külföldi webshopokban már láttam rá megoldást, de ezt a pár eurós lámpát bele tehették volna.
- Továbbra sem működik a ködlámpa „kanyarkövető” funkcióban. Pedig a német, olasz típusok a fordulási iránynak megfelelő első ködlámpát bekapcsolják. Csak programozás kérdése lenne. Volt autóm, amiben ilyen működött és érezhetően segített a kanyar – szegélykövek, gödrök észlelésében.
- A küszöböknél maradt a puha műanyag borítás. Koszolódik, karcolódásra hajlamos. Nagyon kell vigyázni rá.
- Az autóban nincs pótkerék. A virsligumis szett elképesztő áron szerezhető be, még az angol oldalak is 250 – 350 font közötti árakon hirdetik.
- A csomagtartó ajtóban csak a jobb oldalon van kialakítva kapaszkodó a záráshoz. Baloldalról, vagy balkezesek ne pakoljanak…
- Nem teleszkópos a motorháztető nyitó mechanizmusa. Pedig az autó tényleg prémium benyomást kelt. Mennyivel elegánsabb, ha csak megemeljük és nyitva marad a motorháztető!
- A gyári extrák-kiegészítők továbbra is elképesztő árakon vannak, no meg a három év garancia sem valami nagyvonalú (már a FIAT-ra is öt évet adnak alapból, KIA féle 7 évről nem is beszélve).
- A belső térben javult is a használt anyagok minősége, meg nem is. A bőrök szebbek lettek, de a régi kevlár hatású betéteket több helyen zongoralakk váltotta. Aki karcolta már meg gyűrűvel, óracsattal vagy egyszerűen port törölve, az nem lelkesedik ezért az anyagért. Sajnos pont az ablakemelőkhöz és a váltó környékére raktak belőle, ahol tényleg gyakrabban matat az ember.

Amit viszont javítottak, azok sokkal könnyebbé teszik az életet:
- Az elektromos ablakemelő gombjai végre ledesek és minden ablak automata! Áldassék az a japán mérnök, aki végre leprogramozta a fedélzeti számítógépbe!
- A belső tér műanyagai egy fokkal jobbak lettek! Szebbek a gombok, jobb a nyomáspontjuk! A bőr is mintha finomabb lenne a kormányon és a váltószoknyán.
- Végre programozható az ajtózárás! Ez is csak a fedélzeti számítógép beállításától függött.
- A könyöklő alakja megváltozott és kényelmesebb lett. (Mondjuk nekem a régi is kényelmes volt.)
- Végre magasságban is állítható lett az utas oldali ülés!
- A tompított fényszórók fénye (sima halogénes) érezhetően javult. Egy jobb izzóval pedig már majdnem (persze csak majdnem) eléri a xenon szintjét. Sajnos az én autóm felszereltségi szintjéhez még nem járt a LED-es fényszóró, pedig - állítólag - az is igen jó fényerejű lett.
- A nem legalacsonyabban felszerelt verzióktól már elektromos a kézifék. Amennyire fáztam tőle, annyira megszoktam a használatát. Gomb benyom, működik, elindulok, kiold magától. Ez pont így kényelmes. (Ugyanakkor továbbra is meg van a lejtőn elindulást segítő fékrendszer, ami hasonlóan működik és nem kell a kéziféket sem használni mert automata.)

A külcsínt nem dicsérem, akinek bejön ez a forma annak tetszik, akinek nem – nem. Ha jó szögből nézzük, akár hátsó kerekes autónak is elmenne, csak egy picit zavar a képbe az első túlnyúlása.

Mint írtam, a belső anyaghasználat - forma a javára változott. Van értelmes méretű ajtózseb. Tologatható a középkonzol teteje, így az aprót el lehet rejteni. Szebb az üléskárpit még a szövetbelsős verziókban is. Javult a műszerfalon a számok, mutatók alakja, grafikája. Nekem bejön, hogy minden kijelző alapvetően fehér – fekete kombinációjú és csak a navigáció – rádió - fedélzeti számítógép középső kijelzője színes.
Igazából azért is választottam a Mazdát, mert a kuplungja, a féke könnyű. Érezni, hogy még fém a fémen dolgoznak az alkatrészek az autóban. A pedálelrendezés, kormány, stb. teljesen jó az én méretemhez. Szerintem olyan 195 cm felett már kevésbé lenne komfortos az autó. De ekkora magasságig bárkinek könnyen beállítható a vezetőülés. A másik áldás a tempomat, amely az autópályás szakaszokon aranyat ér! A belső tér műanyagjai nem zörögnek. A klíma – fűtés hatékony. Van 2 db. USB, 12 V-os szivargyújtó és kártyaolvasó aljzat is a könyöklőben.

Magyarországon a MAZDA 3 jelentős százalékát a 120 lóerős 2000-es motorral adják el. És ez így van jól! Normál autózáshoz ugyanis tökéletesen elegendő, de még szerpentinen sem fárad ki, csak többet kell kapcsolgatni! Érdekes lenne egy automata váltóst kipróbálni! Érdekelne, az hogy kezelné le a Mátraháza – Galyatető útvonalat!?
Ha már motor. Az enyém egészen csendes. Még autópályán is inkább a gumik és a szél zaját hallani, mint a motorét.
Az első 10 – 15 000 km. megtétele előtt még nem szívesen bocsátkoznék messzemenő következtetésekre a fogyasztás tekintetében. De az bizonyos, hogy nem egy nagy étvágyú a motor. Jelenleg 5 l - 6 l /100 km-es átlagot hoznak a tankolási adatok. Majd ha a motor tökéletesen bejáratódik, érdemes lesz újraszámolni ezeket az értékeket. De alapjában véve elégedett vagyok már így is.
Az i-Stop rendszert lehet szeretni, vagy nem. Nálam jól működik. Az is igaz, hogy ha nem használom az autót minden nap, vagy csak nagyon rövid távokra, havonta egyszer ráteszem egy intelligens akkumulátor töltőre egy egész éjszakára. Így az akkumulátor mindig karban van tartva és nem nyafog a fedélzeti számítógép a nem létező hibák miatt. Még akkor is érdemes ezt megejteni, ha az i-Stop alapvetően nem az indítómotort használja az indításhoz, de a sok fedélzeti felügyeleti elektronika nem szereti, ha gyengélkedik az akkumulátor.

A hatfokozatú váltó elég nyers még. Ha makacskodik, akkor az első fokozatot veszi be nehezebben, de ez dupla kuplungozással általában leküzdhető. Egyébként minden ezer kilométernél érezhetően javul picit a váltásérzet.

A futómű a ballonosabb gumiknak köszönhetően billegős, de szerintem így komfortos a szörnyű állapotú városi útjainkon. A nyári gumik nem túl hangosak, télinek pedig Nokiant választottam, hátha megint kapunk egy – két komolyabb havazást… A hátsó futóművet egyébként érdemes megnézni ha aknán vagy emelőn áll az autó. Nagyon szépen összerakott szerkezet! Nem csoda, hogy ennyire stabilnak tűnik az autó még forszírozottabb kanyarokban is.

Hibalista

- Még semmi! Maradjon így!

Ide hordtam szervizbe

Márka szervíz.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2017
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 5
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 3 Következő autója? Stelvio
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2013 (2013)

További ítéletek (29 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)