Nekem nagyon tetszik
Szöveges ítélet
Sok mindent figyelembe vettem az autó kiválasztásánál, a legfontosabbakat megemlíteném. Mivel az előző autóm egy 1.6 tdci Focus volt, azt tudtam, hogy dízelt nem vagy csak nagyobb köbcentisben szeretnék. Talán ez volt az egyetlen hibája a Focusnak. Ezt leszámítva, négy éves koráig, az az alatt megtett 185000 km-ig hű társam volt.
Mivel kb. 7-9 millióm volt az új autóra és szeretem az extrákat ezért alaposan körülnéztem.
Az indokok: méretben ez a kategória elég, két nagy bőrönd a csomagtartóban, két gyerek hátul, két felnőtt elől kényelmesen elfér. Takarékos, nagyköbcentis benzinmotor. Külső megjelenése szerintem nagyon el van találva (hozzá kell szokni, hogy megnézik). A full extrás kivitel gyakorlatilag a keretem alsó határát súrolta.
Amik még szóba jöttek: Bmw 3, Octavia, új Focus és Mondeo, de gyakorlatilag az összes márka hasonló kategóriáját alaposan megnéztem, többnyire tesztvezettem is.
A felszereltség: gyakorlatilag minden van benne, az adaptív, kanyarkövetős bi-xenon fényszórótól a bőr ülésig. Akit érdekel nézze meg a www.mazda.hu-n (Revolution Top). Ami hiányzik és nem értem: csak a vezető oldalablak automata (nem kell folyamatosan nyomni, hogy teljesen leengedjük vagy felhúzzuk) és az ablakok nem tudnak felmenni bezáráskor. Nincs a divatos hazakisérő fény, ami nekem szintén hiányzik. Ami nincs és még fizettem volna érte: tükörbehajtás, tolatókamera, ülésszellőztetés.
Menet közben: kissé megváltozott a vezetési szokásom, - Budapestre költöztem - ezért valamivel kevesebbet (kb. évi 25000 km-t) vezetek, viszont túlnyomó részt a városban. Most, 21000-km-nél az átlagfogyasztás jelző 7.2 litert mutat és még nem volt nullázva. Ez az érték nagyjából pontos is, a kontroll méréseim szerint. Prága oda-vissza kb. 6 liter volt autópálya tempóban, két felnőtt plusz csomag mellett. A vezető ülésben az élmény remek; jó kormány, futómű, elképesztően jó váltó és bent csak a csend (kivéve ha felcsavarom a gyári Bose hifit). Nincs semmilyen nyikorgó, rossz összeszerelésből adódó zörej. Nem vagyok versenyző típus, így ez az autó a nagy benzines motorjával, a hosszú váltójával pont nekem való. Egyszerűen élvezet felváltani, 50 km/h sebességnél már jelzi, hogy válts 5-be és ezt komolyan is gondolja. Nem rángat, nem remeg, nem dadog.
Extrák működése: nem részletesen,legyen annyi elég, hogy minden extra megfelelően működik. Értem ez alatt a funkcionalitást, az automatán kapcsolt funkciókba (fényen, esőn, előttünk haladó távolságon alapulók) nem kell kézzel beavatkozni. A multimédiás rendszer kielégítő (egyedi programtelepítéseket el kell felejteni - a Mondeo Windowsos rendszere sokkal jobb). Klíma nagyon jó, a legnagyobb nelegben is gyorsan lehűtötte a kocsit.
Üzembet tartás: Első kötelező szervíz 30000 Ft volt. Hiba eddig nem volt.
összegezve: Nekem nagyon tetszik, bátran ajánlom.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Emil Frey
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Focus 1.6 Tdci | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
