Kékvillám
Szöveges ítélet
Amikor megjelent a Mazda 3 ezen (második) generációja, nem hozott különösebben lázba. Aztán mikor autóvásárlásra került a sor, ez is bekerült a pakliba. Megnézve, kipróbálva, összehasonlítva a konkurensekkel egyértelmű volt a választás. Sőt, amióta megvettük egyre jobban tetszik. Vannak benne autós-újságíró-rugóztató dolgok (sok fekete néhol kemény műanyag, szálcsiszolt fém imitátum), de felhasználóként engem nem zavarnak ezek a dolgok. Több tesztben is írták, hogy unalmas. És ez igaz a jó értelemben. Ha megvan a rendszeres szerviz, csak menni kell vele.
Ez az 1.6-os 105Le-s motor bőven elegendő a biztonságos közlekedéshez. A meredek szerpentinekkel is jól megbirkózik, autópályán 140-ről is tud gyorsulni. Még nem jutottunk el Németországba, hogy igazán kihúzassuk. A futómű városban kicsit pattogós, főként hátul, viszont a szerpentinen mosolyfakasztó (a sofőrnek). Az előző autónkhoz képest ez egy versenyautó. A váltó nagyon precíz, rövid úton, könnyen kapcsolható. Mivel viszonylag magasan van nagyon kézre áll. A fogyasztása elfogadható: nyáron 6.5-6.7, télen 7.2-7.3.
Negatívumként néhány apróságot tudok csak megemlíteni. Minden egyes tankolás előtt és után visszasírom a mechanikus benzinszint mérőt. A sárga lámpa felvillanása után még kb 200km-t lehet menni, ami szerintem túl bolondbiztos. Ezt már megtanultam, így nem megyek azonnal a benzinkútra. Tankoláskor, ha csak az első kattanásig töltöm, akkor az utolsó jel nem jelenik meg. Ha még megtaposom és beleszuszakolom azt a max 1-1,5 litert, akkor megjelenik az utolsó jel is.
A gázpedál kicsit magasan van, ez hosszú távon kényelmetlen lehet. Illetve ha nagy terpeszben ülök, akkor a középkonzol alja nyomja a lábszáram.
Az ülés nem tökéletes, a deréktámasz jó, az ülőlap is kényelmes, viszont a fejtámlát nem lehet billenteni és nekem kényelmetlen.
A zajszigetelést érzem időnként gyengének. Beton vagy régi, szemcsés aszfaltú autópályán nagyon nyomasztó a gördülési zaj.
Hibalista
- Eddig semmi. A motorolaj, a fékolaj és a szűrők voltak cserélve az előírtaknak megfelelően. (100000km) - Update 115e km: Kiégett a bal első helyzetjelző izzója. - Update 118e km: Kiégett a jobb első helyzetjelző. - Update 150e km: Cserélni kellett a (7 éves gyári) akkumulátort, illetve a külső/belső levegő keringtetés közt váltó motort.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 323f 1.3 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
