Hófehérke
Szöveges ítélet
MAZDA 3
2009
Frissek a személyes élményeim ezzel a márkával. Mindig nagy tisztelettel szemléltem sportos stílusát. Csupa jót halottam precizitásáról, megbízhatóságáról. Még ma is kizárólag japánban gyártják, ám fejlesztői, tervezői már nem mind azok, ezáltal európai elvárások, normatívák, ízlésvilág és stílusirányzat juthatott érvényre az a jól bevált precízen gyártott és kivitelezett japán márka gyártási helyének megmaradása mellett. A MAZDA frankfurti alkalmazottai német tudással, ízléssel, precizitással járultak hozzá a nagy tapasztalatú, igényes hiroshimai gyár termékének további finomításához.
Választásom alapját ez határozta meg. És miért pont a hármas?
Először a szuper-praktikus egyterűt, az MAZDA 5-öst szemeltem ki, de társam szerint a mi szükségletünket ez jóval meghaladja, az inkább nagycsaládosoknak ideális. A MAZDA CX-7, az egy csoda, de ára, fenntartása a MAZDA 3 duplája. A MAZDA 6 túl hosszú, nekünk nincs szükségünk túl tágas hátsó lábtérre, de az első kényelme fontos. Eme kizárásos specifikumok alapján és a MAZDA 3 2009 évi új modelljének a remek meghökkentő designja miatt, a mosolygós, vállas, jó-seggű sport kivitel mellett döntöttünk, és még azért is, mert az, fehér színben 1,6-os, benzinmotorral TX felszereltségben, a szalonban kézzel fogható volt. Megfogott e modell újszerű formavilága, mely a homorú és domború felületek találkozásának vonalaival lendületet rajzol, miközben ezek az élek egy úttal a lemezmerevítés céljait is szolgálják.
Az első próbakört egy hasonló tesztpéldánnyal tehettem meg. Nem találtam komoly kifogásolni valót, ezért rövidesen a saját példányomon folytatódott az ismerkedés.
Az első benyomások: kellemes látványú, minőséget sugárzó belső tér, pazar kényelem, tökéletes ergonómiai elrendezés, mindez nyugalmat biztosít az ismeretlen kezelőegységek felfedezéséhez, csendes suhanás, se szélzaj, se erős motorberregés, a precíz futóművek kis rugózatlan tömegű kerekei a nagyméretű 17” alumínium keréktárcsákkal, peres gumiabroncsokkal kissé keményen járnak az út finom apró hibáin, de a lengéscsillapítók nem hagyják őket pattogni.
Megrángatom a szervokormányt, a menet-stabilizátor azonnal reagál. Leállok, alapjáratról erősebb gázzal tudok jól gyorsítani, ha jól kihúzatom, fürgesége elfogadható, a hirtelen gyorsításokhoz kapcsolgatnom kell, de nem gond, mert a könnyök támaszon pihentetett kézzel, a precíz váltóval ez élvezetes. Kényelmes az első lábtér és a pedálok is azok. A vezetőülés magassága állítható, a deréktámasz is, jó, hogy van, az ülés fűtése sem hátrány, ennek az első utas is ürülhet. A kormány pozíciója állítható, nagy pocaknál is lehetséges versenyautóéhoz hasonlóan alacsonyra állítani, így kifejezetten élvezetes a vezetés és ekkor nem takarja az alsó kijelzőket.
A vételt megelőzően minden fellelhető információt, cikkeket, teszteket és a gyári marketinget is igyekeztem alaposan tanulmányozni. A gyakorlati ismerkedés a jó megállapításokat igazolta, a kifogást keresők kevés negatív megjegyzését nem igazán, szerintem azok nem tárgyilagosak, túl szubjektív érzésekből, eltérő ízlésből, igényből, és azon való bosszankodásból fakadnak, hogy érdemi dolgokba nem sikerült belekötni.
Például, valahol azt írták, hogy ez a modell lényegében nem is új, csak mindössze a régi jól bevált sikerjárgány, csendességének, légellenállásának javítása, a karosszéria csavaró merevségének növelése, úgy hogy közben a súlya csökkenjen, a biztonság, a kényelem, a felszereltség logikus szintekben való egymásra építése, az elegáns megjelenés látványának átlagtól való elkülönítése történt.
Szerintem ez így a helyes, ez az okos fejlesztés, mert ha valaki, valami teljesen újat akar létrehozni, annak minden porcikája elsőre nem biztos, hogy tökéletesen sikerül, sőt, újságíróknak persze az, biztos, hogy szenzációt jelenthet.
Az igazság mindig középen van, a helyes döntéseket az élet, a gyakorlat igazolja majd. Annyi azonban bizonyos, hogy ami eddig jó volt, azt nem valószínű, hogy elrontották, hanem a vázoltak szerint vélhetően tovább javították.
További tapasztalataimat később szívesen tolmácsolom.
JL okl. autómérnök, okl. gazd. mérnök
Hibalista
- Semmi, de valószínű nem is fog.
Ide hordtam szervizbe
Első üzembehelyezö: MAZDA AUTÓ FÓKUSZ Kft. M3 12km
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Saját ápolgató / Autómérnök /
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Terios | Következő autója? | CX-7 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
