A legkevésbé ismert 3-as
Szöveges ítélet
Mivel kevés elérhető infó van használt 3-as BL Mazdáról, ezért gondoltam jól jöhet még egy tapasztalat.
2020-ban sok 10 ezer mindenféle autóval levezetett km után elérkezettnek láttam az időt arra, megvegyem életem első saját autóját. Hosszas mérlegelés után arra jutottam, hogy egy 10 év körüli benzines kompakt autó lenne leginkább megfelelő számomra. Az elvárások között volt, hogy alapvetően 2, de lehetőség szerint 4 ember is elférjen benne csomagokkal együtt, de mégse legyen feleslegesen nagy a városi használathoz. Megbízható legyen, értelmes keretek között lehessen szervizelni, tankolni és azért nézzen is ki valahogy (bár ez szubjektív).
Miután több típust is megnéztem, Golf 6-ban gondolkodtam leginkább, de a korai TSI-k problémái, valamint a gyenge szívó benzinesek a fapados felszereltségekkel nem győztek meg teljesen. (Az UFO Civic formája nem jött be)
Egész véletlenül akadtam bele a Mazda 3-as hirdetésbe korrekt áron, jó felszereltséggel (TX Plus), ráadásul a viszonylag ritka 2.0 benzin motorral. Mivel szép állapotban volt, megvettem. És azóta sem bántam meg.
Pozitív:
Kategóriájában az egyik legjobb vezetni, feszes futómű, pontos váltó és kormány és minden kézre áll.
A 2.0 motor jó párosítás az autóhoz. Hétköznapi használatban elég nyomaték van benne alul is, de leforgatva lehet vele meglepetéseket okozni. Az alap motorként biztosított 1.6 is korrekt, ez viszont jelentősen erősebb és nem eszik lényegesen többet.
A beltér ergonómikus, és az anyaghasználat kategóriájában a jók közé sorolható.
Az ülések nekem kényelmesek hosszabb távon is.
A rosszabbul felszerelt példányok sem bántóan fapadosak.
Ezeken felül nálam a formaterv nagyon eltalált.
Negatívumként említhető, hogy a sofőr ülések oldalsó tömései hajlamosak jobban elhasználódni pl. egy VW-hez képest. Kategóriájában nem itt van a legnagyobb hátsó helykínálat, valamint a zaj szigetelés is van amelyik gyártónak jobb.
Valamint az alkatrészek viszonylag drágák hozzá.
Szintén negatív dolog, hogy mivel jó a vezethetősége, ezért válogatósabb leszel, ha le akarod cserélni. :D
És akkor a sokszor megkapott kérdés: Mazda, fuu akkor az nagyon rozsdál, nem?
Előfordulhat, én is ezt néztem meg rajta először. Mindenképpen nagyon körbe meg alá kell nézni, lehetőség szerint szervízben. Főleg, hogy a piacon lévő autók nagy része Németországból vagy Ausztriából származik, ahol köztudottan több sót kap. De ezeknek a karosszériájával kevésbé van gond. (bár láttam már olyat is) A futómű alkatrészeken a felületi rozsda viszont általános ennyi idősen. Egy alapos alváz és üregvédelem mindenképp javasolt. Közel sem annyira problémás, mint az előd típus korrózió szempontból, a kortárs koreai/japán/ford gyártók is simán tudnak ennyire rozsdálni.
A fogyasztás nagyon jobbláb és forgalom függő. Városban 9-11 között bármi (átlag 10), 130-nál 8- litert eszik. Országúton, ha betartjuk az előírt sebességet, akkor 6.6-ből elmegy. Én ezt nem tartom soknak a korabeli hasonló teljesítményű autókhoz képest.
Hibalista
- Leginkább kopó alkatrészek: lengőkar, stab pálcák, akkumulátorok(i-stop és normál), lengés csillapítók, kerékcsapágy stb.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 132000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
