Nekem bejott. Nagyon.
Szöveges ítélet
2015 marciusaban eldontottuk, hogy megvesszuk eletunk elso autojat, akkor 27-28 evesen. Eddigra mar a barati tarsasag fele mar tul volt az negyes Golf-b5 passat kombon, nekunk meg mindig csak a BKV jutott. Zavart is rendesen.
Néztem a kinalatot, olvastam itt a nepiteleten es nem tudtam donteni. Nem voltam annyira golf-os, vagy fokuszos, hogy olyat vegyek. Valami kivanatosabbat, valami egyedibbet akartam. Lenyegeben: ne legyen sokba, de azert nezzen ki valahogy.
Bereltunk tobb autot is elotte: probaltuk 2014ben uj 500-as Fiatot, a J Astrat, Ford Galaxy-t, VW Sharan-t es Polot. Nagyon jo tapasztalat volt mindegyik. Az 500-as Fiat nagyon aranyos kicsi auto, de pl. hatrapillantani borzalmas benne iranyvaltasnal, viszont parkolni varosban nagyon adja! A J Astrat vezetni olyan erzes, mintha egy PSZH-ban ulnek, de a komolyabb "en vagyok a vilag ura erzes" nelkul, az nem jott be, a Polo meglepoen fapados erzes volt a Galaxy meg tetszett, de tenyleg csaladosoknak valo, nem pedig fiataloknak 30 alatt, gyerek nelkul...
Szoval akkor megint ott voltunk, hogy: OK, de akkor megis mit vegyunk? A becsuletesnepper mindig a Honda-t mondja. OK. Miert?
0
Hogy mire kellett? Munkaba jarashoz biztos nem - Londonban ez nem annyira vicces dolog. Inkabb olyan erveink voltak, hogy "legyen egy autonk vegre", meg "majd nyaron leutazni vele a rokonokhoz, meg a tengerpartra". Szoval inkabb par hosszabb tura, keves varos.
Sikerult is leszukiteni a keresest a Civic-re es a Mazda 3. A Mazda dragabb, de jobban felszerelt volt, szóval azt vettük meg.
Az autot elsosorban autopalyan es keves varosi kozlekedesre hasznaltuk évekig, most 4 év után inkább munkába járásra. Barmikor kesz ugrani, kellemes az utfekvese, van tapadas [anyosomek 1.6-os regiSwift-je ahhoz kepest egy badogdoboz kerekeken a kanyarokban - tudom, van koztuk 25 ev].
Sport felszereltseget vettunk, ami tartalmaz sok apro extrat, ami egy utazast kenyelmesse tehet [a teljesseg igenye nelkul: ketszenzoros digi-klima, tempomat, jack-dugos hangrendszer, ami kesz megszolni is, tehat nem csak disznek van, bluetooth es persze az abszolut sznoboknak az ulesfutes az elso ulesekben]. Ezek mind-mind keszek szolgalni a hasznalot es igy tenyleg elvezetesebb levezetni pl. egy London - Magyarorszag kb. 17 oras utat.
A valto kenyelmes, pontos, nehez a kerregest elohozni belole szerencsere. A nyomatek szepen megvan 3000-nel [elveszik valahol 1800 kornyeken es majd csak itt jon meg], tehat a visszavaltas szinte kotelezo elozesnel, vagy ha az ember hegynek felfele gyorsitani akar megrakott kocsival - de hat ez valahol normalis, nem?
A csomagtarto a maga 350 literevel minket kiszolgallt gyerek nélkül. Most már nelm
A muszerfalon rengeteg a gomb, elsore az ember konnyen elveszhet koztuk, de azért megszokhato. Egy het utan mar megszokasbol nyul a megfelelo helyre a boldog tulajdonos es nem a klimat tekergeti radioallomast keresve.
Fogyasztas: ez nagyon viccesen alakult eddig. Tempomattal fouton 80-100 km/h-s temponal atlag 5.5l. Magam is nehezen hittem el, de szinte termeli a benzint ahelyett, hogy fogyasztana! Sztradan 110-130 km/h-nal mar mindez 7-7.5l, ami azert eles valtas es persze a nemet palyan 160 km/h felett aztan inkabb ne is nezzen oda az ember, mert siman megeszi a 12l plusszot.
Varosban amit hasznaltuk az olyan 8.5l korul produkalt - London dugos, nincs lehetoseg csak ugy szabadon 50-el hasitani. Szinte mindig araszolni kenyszerul az ember.
Verdikt: az auto szerintem tenyleg teljeskoruen kiszolgalja tapasztalatlan hasznalojat. Elso autokent eleg magasra teszi a lecet, amit nehez lesz megugrani. Boldogok vagyunk es szeretjuk egymast [de mennie kell, mint mar irtam: jonnek az ikrek]. Az olajat nem eszi, ezt rendszeresen ellenorzom, csak a franya ablaktorlo lapat nem torol rendesen, szoval ezt lehet lecserelem [csak a sofor elotti, ami zavaro]. Update: csereltem, fel ev mulva megint csikosan huzza, ami nem tetszik.
Az ertekelesnel azert nem adtam 10-est, mert nincs osszehasonlitasi alapom mas autoval, csak a fentebb emlitett tipusokkal.
Hibalista
- Az ablaktorlo lapatot kellett cserelni elol es hatul. Fel ev mulva ugyanugy csikosan torli az ablakot, mint elotte. Ez nem annyira jo.
Ide hordtam szervizbe
Milcars Mazda - Watford WD25 8HL Szakszerviz - olajcserere idejottunk.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Kanávor Győr - sokat kell várni,mert leterheltek, de profi csapat
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 37000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | CR-V vagy Avensis |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
