Vadászó nagymacska
Szöveges ítélet
A vásárlást hosszú-hosszú keresgélés el?zte meg. Egy dolog azonban már a kezdetekkor is biztos volt: ha lehet akkor valamilyen japán gépet kellene keresni. A versenytársait nézve utólag visszatekintve elmondható, hogy kb 2-300 ezer petákkal többe kerül azonos felszereltség mellett (ez picit csalóka mert pl a 2004-es Octavia II hasonló felszereltség mellett majd félmillióval drágább lett volna (1.6 16v), míg a szintén 2004-es Astra kb ugyanolyan árban volt, Renault Megane az viszont már olcsóbb lett volna).
Szóval volt min töprengeni, de a sok apróság végül gy?zött.
Jól néz ki, nagyon jól! Nem csak elölr?l, vagy oldalról hanem mindenhonnan. Az öt ajtós változat nem tetszett annyira, de ez a sedan nagyon el van találva. Valahogy azt az érzetet ébreszti, hogy minden vonalon sokat gondolkodtak a rajzasztalon. Nincs olyan érezése az embernek, hogy a karosszérián valamelyik él csak azért van ott, mert össze kellett kötni a kocsi két sarkát. Az orrától a fenekéig érezteti, hogy sportos járm?. Ha ránézek, mindig egy vadászat közben lekuporodott, elrugaszkodni készül? oroszlán/tigris/gepárd/házikendermagoscica jut róla eszembe - harcias egy dög, na. Ráadásul sokkal nagyobb, mint amilyennek t?nik, ez pl parkoláskor odafigyelést kíván, vagy parkolóradart - nekem ez utóbbi nincs benne, így mindig sasolok is hátrafelé rendesen.
A bels? világa is letisztult. A szalonban beülve is azonnal otthon érzetem benne magamat. Nincsenek ugyan spanyolviasz-szer? megoldások, forradalmi ötletek, de mégis nekem úgy jó a bels?, ahogy van. A m?anyagok ugyan keményebb anyagból vannak, mint amit ránézésre gondolnánk, de ez egyáltalán nem zavaró. Érdemes viszont megnézni a m?szerfalvilágítást este vagy sötétben. Nagyon kellemes a piros háttérvilágítás a középkonzolon és a m?szerfalon is, kicsit harcias, kicsit gonosz, de emellett elegáns is; egyszóval jópofa. A kárpitok min?ségiek és szépek, jól el van találva ehhez a felszereltségi szinthez a kétszín? üléskárpit. Van tárolóhely b?ven, nagy a keszty?tartó, nagy a csomagtartó stb (nincs viszont lehúzófogantyú - ez még úgy is bosszantó dolog, hogy el?re tudtam, ezt a luxust nélkülözni kell majd).
Dühít?, de sajnos nem fér bele a teljes érték? pótkerék... Silány min?ség? ráadásul a gyári rádió és a gyári hangszórók. A rádióval (fejegység) sajnos nem nagyon lehet mit kezdeni, de a tippre kínai mesterek által készített hangfalakat érdemes azonnal kigyepálni (a bajt tetézi, hogy rossz helyre vannak beépítve, nevezetesen a négy ajtóba; ez érthet? lenne a Sport változat esetében, de mondjuk a sedannal gondolhattak volna arra, hogy a hátsó pár hangfalat nem a hátsó ajtókba, hanem a kalaptartóba építsék be...).
A váltó egyszer?en tökéletes - hidegen, melegen, mindenhogy puhán kapcsolható. A fék veszélyesen jó, nagyon megfogja az autót, így nem árt fékezésnél belelesni a tükörbe. A motor er?s és nyomatékos, aminek köszönhet?en a rövid áttételezéssel megtámogatva érezhet?en gyorsul is. Egyedül használva (érzékenyebb lábú lévén) városban 50-60 km/h között már kapcsolható az 5. - ekkor 1500at forog a motor. Az el?nye egyben hátránya is, mert így a rövid fokozatokkal viszont többet eszik. Az átlagfogyasztása 8 liter körül van (sokkal lejjebb nem tornászható), ami szerintem elfogadható, hiszen valami pluszt ad érte - jól megy.
Az automata klíma nagyon jó m?szer - talán csak a leveg?befújók lehetnének egy picit halkabbak. Egy ideig próbálgattam, hogy mennyivel fogyaszthat kevesebbet ha a klíma auto, vagy eco üzemmódban megy (nálam kb 90%ban valamelyik üzemmódjában, de be van kapcsolva), de aztán feladtam. Sokkal fontosabb, hogy jól m?ködik és nem kell vezetés közben azzal foglalkozni, hogy hova és mit fújjon.
Jómagam a 2 méterhez közelítek, de kényelmesen elférek el?l és ha nagyon muszáj be tudok még ülni magam mögé is (valahol meglátszik a 264cm-es tengelytáv), persze így már nem annyira kényelmes. Talán csak az ül?lap lehetne hosszabb pár centivel, viszont a deréktámasz használható; legalábbis három óra múltán sem fáradtam el a kocsiban.
Sikerült a kocsiba vagány futóm?vet rakni, ami nem rázza szét az embert, ellenben a szélesebb gumikkal ragad az aszfaltra. Próbáltam már a DSC-t (mazdáéknál így hívják az ESP-t) körforgalomban 2-essel körözve "megszólaltatni" de az anyósülésról hamarabb panaszkodtak, hogy felken?dtek már az ajtó belsejére és vegyek vissza magamból, minthogy beavatkozott volna az elektronika. :) Gyárilag Bridgestone Turanza 205/55 R16-os gumikkal van szerelve a gép, ami vizes aszfalton picit csúszósnak t?nik - szárazon viszont nagyon tapad.
Az eddigi 5000 km és 2 hónap együtt töltött id?b?l persze nem lehet túl sok következtetést levonni, azonban úgy érzem megérte a pénzét: a hiányosságok aprók, az élmény amit ad, az b?ven elfeledteti ?ket. Amennyivel többe kerül, legalább annyival többet is nyújt. Csak ajánlani tudom. Valami zum-zum fíling mégiscsak létezik...
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Eddig még nincs elég tapasztalat.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Nissan Almera | Következő autója? | Csakis japánban gyártott japán |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
