A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2003-2008)

3 1.6 TX sedan 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vadászó nagymacska

Szöveges ítélet

A vásárlást hosszú-hosszú keresgélés el?zte meg. Egy dolog azonban már a kezdetekkor is biztos volt: ha lehet akkor valamilyen japán gépet kellene keresni. A versenytársait nézve utólag visszatekintve elmondható, hogy kb 2-300 ezer petákkal többe kerül azonos felszereltség mellett (ez picit csalóka mert pl a 2004-es Octavia II hasonló felszereltség mellett majd félmillióval drágább lett volna (1.6 16v), míg a szintén 2004-es Astra kb ugyanolyan árban volt, Renault Megane az viszont már olcsóbb lett volna).
Szóval volt min töprengeni, de a sok apróság végül gy?zött.

Jól néz ki, nagyon jól! Nem csak elölr?l, vagy oldalról hanem mindenhonnan. Az öt ajtós változat nem tetszett annyira, de ez a sedan nagyon el van találva. Valahogy azt az érzetet ébreszti, hogy minden vonalon sokat gondolkodtak a rajzasztalon. Nincs olyan érezése az embernek, hogy a karosszérián valamelyik él csak azért van ott, mert össze kellett kötni a kocsi két sarkát. Az orrától a fenekéig érezteti, hogy sportos járm?. Ha ránézek, mindig egy vadászat közben lekuporodott, elrugaszkodni készül? oroszlán/tigris/gepárd/házikendermagoscica jut róla eszembe - harcias egy dög, na. Ráadásul sokkal nagyobb, mint amilyennek t?nik, ez pl parkoláskor odafigyelést kíván, vagy parkolóradart - nekem ez utóbbi nincs benne, így mindig sasolok is hátrafelé rendesen.
A bels? világa is letisztult. A szalonban beülve is azonnal otthon érzetem benne magamat. Nincsenek ugyan spanyolviasz-szer? megoldások, forradalmi ötletek, de mégis nekem úgy jó a bels?, ahogy van. A m?anyagok ugyan keményebb anyagból vannak, mint amit ránézésre gondolnánk, de ez egyáltalán nem zavaró. Érdemes viszont megnézni a m?szerfalvilágítást este vagy sötétben. Nagyon kellemes a piros háttérvilágítás a középkonzolon és a m?szerfalon is, kicsit harcias, kicsit gonosz, de emellett elegáns is; egyszóval jópofa. A kárpitok min?ségiek és szépek, jól el van találva ehhez a felszereltségi szinthez a kétszín? üléskárpit. Van tárolóhely b?ven, nagy a keszty?tartó, nagy a csomagtartó stb (nincs viszont lehúzófogantyú - ez még úgy is bosszantó dolog, hogy el?re tudtam, ezt a luxust nélkülözni kell majd).
Dühít?, de sajnos nem fér bele a teljes érték? pótkerék... Silány min?ség? ráadásul a gyári rádió és a gyári hangszórók. A rádióval (fejegység) sajnos nem nagyon lehet mit kezdeni, de a tippre kínai mesterek által készített hangfalakat érdemes azonnal kigyepálni (a bajt tetézi, hogy rossz helyre vannak beépítve, nevezetesen a négy ajtóba; ez érthet? lenne a Sport változat esetében, de mondjuk a sedannal gondolhattak volna arra, hogy a hátsó pár hangfalat nem a hátsó ajtókba, hanem a kalaptartóba építsék be...).

A váltó egyszer?en tökéletes - hidegen, melegen, mindenhogy puhán kapcsolható. A fék veszélyesen jó, nagyon megfogja az autót, így nem árt fékezésnél belelesni a tükörbe. A motor er?s és nyomatékos, aminek köszönhet?en a rövid áttételezéssel megtámogatva érezhet?en gyorsul is. Egyedül használva (érzékenyebb lábú lévén) városban 50-60 km/h között már kapcsolható az 5. - ekkor 1500at forog a motor. Az el?nye egyben hátránya is, mert így a rövid fokozatokkal viszont többet eszik. Az átlagfogyasztása 8 liter körül van (sokkal lejjebb nem tornászható), ami szerintem elfogadható, hiszen valami pluszt ad érte - jól megy.

Az automata klíma nagyon jó m?szer - talán csak a leveg?befújók lehetnének egy picit halkabbak. Egy ideig próbálgattam, hogy mennyivel fogyaszthat kevesebbet ha a klíma auto, vagy eco üzemmódban megy (nálam kb 90%ban valamelyik üzemmódjában, de be van kapcsolva), de aztán feladtam. Sokkal fontosabb, hogy jól m?ködik és nem kell vezetés közben azzal foglalkozni, hogy hova és mit fújjon.

Jómagam a 2 méterhez közelítek, de kényelmesen elférek el?l és ha nagyon muszáj be tudok még ülni magam mögé is (valahol meglátszik a 264cm-es tengelytáv), persze így már nem annyira kényelmes. Talán csak az ül?lap lehetne hosszabb pár centivel, viszont a deréktámasz használható; legalábbis három óra múltán sem fáradtam el a kocsiban.

Sikerült a kocsiba vagány futóm?vet rakni, ami nem rázza szét az embert, ellenben a szélesebb gumikkal ragad az aszfaltra. Próbáltam már a DSC-t (mazdáéknál így hívják az ESP-t) körforgalomban 2-essel körözve "megszólaltatni" de az anyósülésról hamarabb panaszkodtak, hogy felken?dtek már az ajtó belsejére és vegyek vissza magamból, minthogy beavatkozott volna az elektronika. :) Gyárilag Bridgestone Turanza 205/55 R16-os gumikkal van szerelve a gép, ami vizes aszfalton picit csúszósnak t?nik - szárazon viszont nagyon tapad.

Az eddigi 5000 km és 2 hónap együtt töltött id?b?l persze nem lehet túl sok következtetést levonni, azonban úgy érzem megérte a pénzét: a hiányosságok aprók, az élmény amit ad, az b?ven elfeledteti ?ket. Amennyivel többe kerül, legalább annyival többet is nyújt. Csak ajánlani tudom. Valami zum-zum fíling mégiscsak létezik...

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Eddig még nincs elég tapasztalat.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Nissan Almera Következő autója? Csakis japánban gyártott japán
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2003 (2003)

További ítéletek (115 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)