"Ugrós Mazdafej" FOLYT.KÖV.
Szöveges ítélet
Hát ezzel tényleg lehet menni (0-100 : 8,2s, na jó, magamnak mértem :)), de kell is pörgetni a mocit, mert a nyomaták viszont hiányzik, hiába 145 Nm.
Helyben eddig még nem volt hiány, négy felnőtt kényelmesen elfér benne, az sem gond, ha egy kicsit magasabb a sofőr.
A csomagtartó: 350 liter nem olyan kevés, de nem is egy tornateremnyi méret. Ha ügyesen pakolsz, akkor jó az, és az ülést is lehet dönteni, ha kell.
Összesítve:
Előny: Kényelmes, helyben nincs hiány, gyors (sportos; tudom, hogy a neve nem a motorra utal, de tényleg sportos a moci), nem vészes a fogyasztása (autópálya ~7, város ~8,2, országút ~6,4), kilátás jó, és ahogy mindenki mondja: tényleg szereti a kanyart, úgy fekszik, ahogy kell.
Hátrány: Drága (kicsit "túlextráztuk"...), a riasztó pöcsöl, alacsonyan van az alja, oda kell figyelni, nem lehet intervallumot állítani az ablaktörlőn. Ha egy ajtó nincs rendesen becsukva, akkor nem csak azt az egy ajtót jelzi, hanem az összeset, úgyhogy meg kell találni, hogy hol maradt nyitva.
Folyt.köv.: Megszületett a kisfiunk, és ha mentünk hétvégére a nagyiékhoz, akkor volt, hogy még az anyósülés is tele volt, hátul az asszony meg a gyerek, kalaptartó kivéve, csomagtartó plafonig!
Mostmár elég a sportkocsi a babának, meg én is beleszólok, hogy mit viszünk, így már pakpolható + még egy utas előre.
Egyébként még mindig stabilan fekszi az utat a fékek tökéletesek (párszor kellet satuzni és közben jól irányítható), szerintem biztonságos, jó menettulajdonságokkal, de kicsi.
Hibalista
- A riasztó kikapcsoláskor normál esetben csak egyet csippan, ha történt riasztás, akkor négyet. No, nekem néha akkor is négyet, ha nem történt riasztás (Próbáltam úgy, hogy ott maradtam, és bezár-kinyit mozdulatsort használtam.). Ez nem lenne nagyon zavaró, de ha kijövök a munkahelyemről, akkor miért kell A-Z-ig átnézni az autót, hogy valaki megpiszkálta, esetleg kicsit meglökte-e, mert az éppen a nyitáskor "előzőleges riasztást" jelez? Szóval több, mint 5 misiért nem ezt vártuk.
- Szervízben állítottak a belső ultrahangos érzékelőn (kézzel csavargatta, meg bökdöste a szervízes)... azóta végül is nem az uétrahangos érz. miatt riaszt be, hanem azt jelzi, hogy az egyik ajtót kinyitották. Lehet, hogy velem van a gond, de amíg ott álltam mellette (kb 5 mp alatt bezártam és kinyitottam) nem láttam semmit. A viszajelző mégis azt jelzi(!?)
-
- Folyt.köv:
- Riasztó ultrahangja sz*rt be, 10.000-ért kicserélte a Cobra egyik forgalmazója, most megint rossz, úgyhogy viszem vissza... teljes fejcsere áll. 23-30 ezer. de ne féljek ettől a márkától, mert ez a legjobb... hát, nem tudom.
Ide hordtam szervizbe
Mazda Mirai
Utólag tették be a tolatóradart meg a poccsgumit, és két hétig halogatták. ´Rossz lett a fényezés, és visza kellett küldeni Ausztriába´, aztán meg: ´még nem jeleztek vissza´ stb. ´Majd holnap, majd holnap...´
Miután ki lett fizetve, már le se sz*rtak.
11 ezernél bevittük olajcserére, azt ki kellett fizetni, de kialkudtam, hogy garanciában állítsák be a futóművet (a kormány jobbra állt, ha egyenesbe tettem, akkor balra ment, de egyébként is balra húzott, ha elengedtem), az ülés meg nyikorgott. A kormány most balra áll, de az autó nem húz semerre, az ülést összekenték valami szilikonnal, egy hétig csendben volt, most megint nyikorog.
A risztó még mindig sz*r, nem tudják mi baja. (???) (Hajrá Mazda szervíz, még jó, hogy Ti értetek hozzá, hova máshova tudnám vinni, ha nem Hozzátok?!!!)
20 000-es szervízben is voltunk. Ezt figyeld: Leadtam az autót, elmentem 200m-re egy kisboltba kaját venni, majd vissza. Leültem egy fotelba, kinézve az ablakon láttam az autót (kb 20 percig voltam távol), olvasgattam jó egy órát, majd egy kedves Mazda-Mirai-s szervízes dolgozó odalépett hozzám a kulccsal, hogy kész az autó. Addig persze a vas ott állt kint. Magyarul: 20 perc alatt kész volt, mégis felszámoltak 1,5 óra munkadíjat. Összesen 53 ezer Ft-ot fizettem (légszűrő 7890HUF!!! stb...). Otthon megbeszéltem a Feleségemmel, hogy ha lehet, akkor többet nem visszük oda az autót.
Ráadásul az a szemét Mazda 20 ezrenként írja elő a szervízt, és ha nem viszed el ezen intervallumonként, akkor (állítólag) ugorhat a gari!!!
Ezek után, ha számolsz: mi egy év alatt 30 ezret rakunk bele, ergo: 3 év alatt 90 ezer, mínusz az első 3 (11) ezres olajcsere, az 4x53 ezer HUF = 212.000HUF. Miért kell egy új autóra ennyit költeni, ha semmi baja, garanciás stb. Nem értem.
A 2-est csak azért kapja a szervíz, mert kaptam kv-t.
Folyt. köv.: 40 ezres szervíz 45 ezernél: kértem klímatisztítást, zöldkártyát is, így 91 ezerből meg is úsztam!!!
Nagyon drága a szervízelése, főleg itt!!!
Most nem kaptam kv-t, de tisztább a klíma, így nem rontom lejjebb a 2-est.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 21053 Nova (még megvan) | Következő autója? | Valami nagyobb családi, ha annyian leszünk majd... |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
