Tegnap zda, Ma zda
Szöveges ítélet
Elég friss a járgány, pont fél éves. Vásárlásnál a fő szempont a megbízhatóság volt, már sokat mentem más japán kocsival, ezért lett Mazda. No meg a design, ezt nagyon eltalálták. Nem minden nap megyek vele, ha beülök, még mindig érződik a jellegzetes "műanyag szag", már ez ad neki egy spéci fílinget.
Városban kellemes, a hangszigetelés kitűnő, szinte alig hallom, hogy suhan. Városon kívül már más a helyzet, 100-as tempóig viszonylag halk (ez olyan 3000 fordulat körül van, ekkor még csak 6.5 körül eszik), 130-140 körül már zajosabb (ez olyan 4000 fordulat körül van, ilyenkor már jól gyorsul, viszont akár 8-at is fogyaszt, főleg ha tele van és megy a légkondi), kb. erre a tempóra lőtték be a kocsit, utazósebességnek ez a jó, 160 körül már picit erőlködik, ennyivel hosszabb távon már nem érdemes menni.
A vezetés élménye nagyon bejön, tényleg létezik a zoom-zoom fíling. Szeret kanyarodni (csak bírják az utasok hátul), ehhez a DSC nagyon jó! Csak tekerem a kormányt, a kanyar vége felé pedig gyorsítással "kihúzom" a kocsit az egyenesre. Eddig még csak igen ritkán sikerült olyan gyorsan venni egy ívet, hogy a DSC led jelezze, hogy ennyire talán nem kéne menni. Teljesen más érzés, mint egy "normál" autót vezetni, olyan, mintha nem is kocsit vezetnék, hanem repülőt. Persze ki lehet kapcsolni, arra még nem jöttem rá, hogy miért kéne.
Kényelem is bőven jó, az ülés rendben van, a kocsi elég nagy, akár 5 embernek is, bár ekkor hosszabb távon nem árt, ha a hátsó három utas között van szerelmespár vagy gyerek. :-) Az automata klíma nagyon kell, vége az állandó tekergetésnek, hogy most akkor eléggé fúj vagy nem.
Nagyon kell a tolatóradar (ebben a kiszerelésben sajnos nem széria, bár a végösszegben ez már nem / nem *), nem lehet érezni a (nagy) méreteit, enélkül a sokszor igen macerás pesti utcácskákban már többször meghúztam volna.
Nem hiszem, hogy ennél komolyabb autót érdemes venni (Mazdában van még a 6-os, kicsivel nagyobb (de minek?), jobban megy (de minek?), vannak még extrábbak pl. esőérzékelős ablaktörlő meg hasonlók (de minek?). Persze nem volt olcsó, az "összhatásért" az ár reális.
Azoknak ajánlom, akik szeretnek sportosan menni, és hosszú távra vesznek autót, a számlát pedig egyszer akarják megfizetni és nem sok részletben a szervízben.
Hibalista
- A távvezérlőn kicsit kopik a jelek felfestése, így lassan meg kell tanulni, hogy melyik gomb a zár / nyit. :-) Más semmi.
Ide hordtam szervizbe
Mazda Hilcz Kakasd
1000 km-es olajcsere. Odavittem, azonnal csinálták, amíg megvoltak, a szalonban meg lehetett tekinteni a többi Mazda modelt, és megkínáltak egy teával. :-)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12400 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Valószínűleg Mazda, mindenképpen japán |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
