A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2003-2008)

3 SP/1.6/C-Line 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szomjas Piroska

Szöveges ítélet

Az autót édesapámtól örököltem, együtt választottuk ki. Az ő szempontjai a következők voltak:
-100 LE fölött
-5 ajtós
-kézi váltós
-benzines
-ne a legkisebb méretkategória legyen
-legyen viszonylag biztonságos
-ne legyen nagyon öreg és ritka
-1 millió Ft alatt legyen a vételár a papírozás együtt(2020-ban)

Az internetes keresőben ezeket a paramétereket beállítva találtuk meg egy kereskedésben 720 ezer Ft-ért. Apám elbuszozott a kereskedésbe, körbenézte, kipróbálta és lefoglalózta ott helyben.

Németországból hozták, ott egy tulajdonosa volt végig, abban az állapotban adták el a kereskedésnek, ahol német árak mellett már hamarosan nem érte volna meg vele foglalkozni, de egyébként még működik, használható és autónak tűnik ránézésre.

Majdnem teljesen fapados, az extrák listája nem túl hosszú: klíma, első elektromos ablakok, elektromos tükrök, ABS, 4 légzsák, 4 hangszóró. Minden működött rajta vásárláskor és működik a mai napig is.

Apám nagyon meg volt vele elégedve, és alapvetően én is nagyon szeretem, de azért én szigorúbb vagyok és nekem hamarabb feltűnnek a hibák.


Kezdem a rosszal.

A motor néha picit rángat vagy kihagy rövid időre vagy csak simán nem úgy gyorsul az autó, ahogy szokott, de ezek egyelőre nem állandó és nem mindig feltűnő problémák, viszont rá kell nézni, mert az biztos, hogy új korában ilyet nem csinált. 105 lóerő az 1,2 tonnás tömeghez nem annyira sok akkor se ha minden jó, sok emberrel és csomaggal emelkedőn már nem érdemes előzési manőverekbe kezdeni kanyargós úton.
A katalizátor hatékonysága is közelít a határértékekhez, cserélni kell lassan.

A fogyasztása jóval több, mint várnám, a rövid áttétel se magyarázza meg teljesen. Gyanús, hogy a motor környékén van valami probléma, kiindulva az előző bekezdésben tárgyaltakból. Simán megeszik 8,5 litert egyenletes, GPS szerinti 130-as sebességnél, ami az óra szerint már 140-es tempó, mivel a sebességmérő kalibrációja se jól van belőve.

A rozsda így 16 évesen már kezd látható problémává válni, kell vele foglalkozni és ez manapság nem olcsó mulatság.

A futómű keményebb, mint gondolná az ember elsőre és nem szereti a rossz minőségű magyar utakat, bizonyos fajta úthibákon mintha elpattogna kicsit az autó, a 30 éves Honda Civicem sokkal jobban kezelte ugyanezeket az utakat, de annak jobb az első futóműve és jóval könnyebb is volt.

Nem hiszem, hogy nagyon sok hangszigetelés jutott ebbe a verzióba, a sebesség növekedésével már egészen hangos. A kárpitok már kezdenek picit zörögni, néha már a hangosabb zenétől is. A beltér műanyagjait kicsit nehéz tisztán tartani és viszonylag körnnyen karcolódnak.

A váltót állítólag a Mazda valamilyen súrlódáscsökkentő megoldással kezelte, nálam ennek szerintem már nyoma sincs, mert kezd kicsit versenyautós hangja lenni, de még csak finoman, a váltást magát nem érinti ez még. Az áttételek rövidek, emiatt nagyobb sebességnél sokat forog a motor, nem kedvez se fogyasztásnak, se a zajnak.

Bár az autó partnernek tűnik a gyors vezetésben, a pedálok elrendezése nem a legjobb ehhez.


És akkor jöjjön, amiért nagyon szeretem.

Beleülök és látok egy nekem tetsző, egyszerű, de egész sportos belteret a műszerekkel, amiket az Alfák inspiráltak, az RX-8-ba is ilyesmik kerültek, és minden jó helyen van, az ülést és a kormányt lehet mindenfelé állítgatni.

Hallgatom a kedvenc zenéim és még az olcsóbb hangrendszer is egész jól szól, nincs akkora hiányérzetem, hogy cserélni akarjam benne a hifit.

Beindítom, alapjáraton nem hallani a motort, finoman el lehet vele indulni, a bőr és fém váltógomb és a váltási érzet még 16 év után is arra inspirál, hogy váltogasson az ember ha kell, ha nem. A gázpedál lenyomására azonnal ugrik, nem gondolkozik, hogy biztos gyorsítani szeretnék-e, előjön a kicsit ércesebb, sportosabb hang és megy, ezektől egy kicsit fürgébbnek érződik, mint amilyen valójában.

Kanyargós úton jön az igazi buli, nagyon sokkal gyorsabban be tudná venni a kanyarokat, mint amit a sebességkorlátozó táblák jeleznek, 1G-s oldalerőknél még teljesen stabil, a gumik meg se nyikkannak, semmi jelét nem mutatja annak, hogy túl gyorsan megyünk de a kormányon jól érezni, hogy mi történik, a bátorságom hamarabb fogy el, mint a tapadás.

Amikor egy-egy önfeledt kanyargás közben előugrik valami a bokorból és hirtelen meg kell állni vagy lassítani, akkor nagyon jól jön a 37 méteres féktáv 100-as tempóról. A gyári fékek nagyon hatásosak, az ABS is ügyesen osztja a fékerőt ide-oda, de komolyabb szerpentines csapatással vagy versenypályás használattal azért túl lehet melegíteni a gyári féket, de ez nem csoda, nem versenyautó, csak nagyon jó vezetni.

Már az első alkalommal, amikor vezettem, feltűnt, hogy mennyire könnyen összhangba tudok kerülni ezzel az autóval, nem igényelt különösebb megszokást a méretein kívül semmi, minden könnyen, természetesen és meglepő közvetlenséggel működik.

Három ember és a többhetes nyaralásukhoz tartozó összes csomag simán elfér benne és hosszú utak után se fáradtan szállok ki belőle, nem gondoltam volna, hogy ennyire kényelmes lesz az ülés.

Bár ugyanarra a platformra építették, mint a Focus második generációját, nagyon más autónak érződik, tényleg Zoom Zoom, láthatóan szempont volt, hogy élvezetes legyen vezetni és ez sikerült is, emiatt szívesen szánok időt, pénzt és energiát arra, hogy életben tartsam.

Hibalista

- Futómű(köszi magyar utak): - bal első toronycsapágy - bal első alsó lengőkar - hátsó stabilizátorok - - Motor: - katalizátor kezd gyengélkedni - néha kihagy - néha nem jár simán - nem mindig húz úgy, mint kéne - - Váltó: - kezd megjönni a hangja, elvileg csendesnek kéne lennie - - Rozsda(kezdődő): - bal hátsó sárvédőív - hátsó ajtók alja - küszöbök hátulja és hátsó emelési pontok - - Egyéb: - Mazda logó a kormányon cserélve visszahívásban(16 éves korában) mert repeszgránátként viselkedett volna légzsák nyílásakor - első lámpák kezdenek mattulni

Ide hordtam szervizbe

Édesapám nyugdíjas autószerelő ismerősénél lettek megcsináltatva az első használatbavételhez az alap szervizek, később pedig futóműelemek cseréje, ezeket szépen megoldotta, de nem vállalta már el a komplexebb és több időt igénybe vevő problémák kinyomozását és megjavítását.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Saját magam és közeli ismerőseim. Amit lehet megoldok magamnak, de pl. nem állok neki futóművet szerelni és állítani az utcán.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 144000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Civic hatchback 1.5 1989 Következő autója? Toyota GT86/GR86
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2003 (2003)

További ítéletek (115 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)