Pörgős kékség
Szöveges ítélet
Figyelem! A kritika főleg a hibák felsorolását tartalmazza! Lehet hogy az értékelésből nem derül ki, de a hibák ellenére én nagyon kedvelem az autót és egyáltalán nem csalódtam benne!
Külsőre szerintem nagyon jól néz ki az autó, főleg kékben, szürkében túl szürke, feketében pedig szerintem elvesznek a részletek. A jó kinézethez ajánlott pimpleni az autót, a hátsó légterelő és a króm kilincsek kötelezőek, a többi rondítás már egyéni ízléstelenség kérdése.
Sajnos az autó alap felszereltségű, ami azt jelenti, hogy a kárpitok a lehető legrondább szürke színt kapták az egész RGB színpalettáról, a fura gumiszerű anyag (ez van az ajtó egy részén, a könyöklőn és a kesztyűtartón is) pedig marha könnyen koszolódik. Az ülések jól tartanak, alapvetően kényelmesek. A tapintásra ok, kinézetre jó - valószínűleg műanyag - huzat pedig nagyon izzaszt.
A műszerfal nekem tetszik, szép hogy a mutatók 18-órától indulnak és szép a vöröses háttérvilágítás is. A fényszóró fantasztikus, viszont az indexkarral az irányjelzés mellett könnyű felkapcsolni a reflektort is. Csak kanyarodáskor nehogy azt higgye valaki, hogy el akartam engedni :D. A tükrök jó nagyok, szerencsére a dizján érdekében nem csak valami csökevény került az autóra, a holttér minimális.
A helykínálat összességében inkább átlagos, elől is és hátul is el lehet férni. Elől a tervezők nem számítottak arra hogy a vezetőnek van térde: a dizájn érdekében a középkonzolon legalább 2 ujjnyi rész van ami a térd elől veszi el a helyet (és nem puha műanyag). A másik furcsaság, hogy a gázpedált sikerült egy picit eldugni a középkonzol mögé, ez a kicsavarodott lábtartás miatt hosszú távon nagyon fárasztó tud lenni.
A rádió teljesen átlagos, egy hangszórócsere sokat dobna rajta, viszont nagyon fura, hogy a tekerős hangerőállítás ellenére a szintek között szabályos szakadékok húzódnak. Sokszor szeretném 4,5-re tekerni a hangerőt mert a 4 halk de az 5 már túl hangos. Ha már úgyis tekerős akkor nem lehetett volna szélesebb skálát csinálni?! A sebességre erősödő hangerő (3 fokozatban állítható) pont jó és pozitívum, hogy a forgalmi híreket képes külön hangerőn játszani, így akkor se marad le róla az ember ha teljesen le van halkítva rádió. Az autó ~100km/h-ig meglepően csendes, fölötte egyszerre jön meg (a túl pörgős) motor, a szélzaj és a futómű hangja is. 130 fölött már egészen hangos az autó.
A vezethetőség kiváló, ez az autó legjobb része. A futómű remek, sportosan kemény (picit pattog a rosszabb utakon), én már előre féltem tőle a most még csöndes műszerfalat. A fékek remekek: erősek és jól adagolhatóak. Az elektronikus gázpedál nekem nagyon fura, kezdetben túl érzékeny volt (= első héten vad, sportos indulások, ami később is megmaradt de már nem a pedál miatt :D).
A motorról teljesen vegyesek a benyomásaim, városban nagyon dinamikusan lehet vele haladni, amihez egy picit kell csak pörgetni. A váltó pontos és rövid úton jár. A feketeleves az autópálya: úgy látszik túl nehéz az autó ehhez a motorhoz, de az 5. fokozat elképesztően rövid, kb 70-nél forog 2000-et, 130-nál már 4000-en pörög (a 4. kb 60-nál forog 2000-et). Az utazó nekem 140 körül van (GPS-szerint ez 132), 160-ig még láthatóan gyorsul, 180-ig is történik még valami, a 200-as végsebesség megfutásához pedig gondolom marha hosszú egyenes aszfaltcsík kell, vagy egy meredek lejtő :D. A nagy pörgés főleg egy dízel után fura, de pár hónap után már fel sem tűnik.
A fogyasztás nyáron 7,9-8,2 körül volt (teljesen vegyesen, főleg autópálya és város). A nagy pörgéshez képest szerintem egész jó eredmény. Ha az ember nem 160-nal tolja az autópályán akkor ott sincs gond (az már jócskán 10 liter fölötti tartomány).
Hibalista
- A központi kijelző órája néha egyik napról a másikra kb. 1 órát ugrott előre, gariban cserélték. eddig ok.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Laguna | Következő autója? | BMW 3 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
