A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2003-2008)

3 1,6 TX Sedan 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Örökifjú eurojapán :)

Szöveges ítélet

Első igazi saját autóm, egy BJ-s 323-as után döntöttem a cseréről, és találtam is egy vidéki márkakereskedőnél egy jó árú 2005-ös kék (winning blue) Mazda 3 TX Sedant. Egy idősebb úré volt, aki az infó szerint egy új BMW 1-re cserélte. 74e km volt a kocsiban, ezt mint a belső tér állapota, mind a kezelőszervek finom működése is alátámasztotta, nemcsak a kitöltött szervizkönyv. Az utolsó 2 bejegyzés már nem márkaszervizé, de amúgy rendben volt az is. Sajnos csak egy rövid próbautat tudtam menni a kocsival, így egy "hibára" nem derült fény. Azért írom idézőjelben, mert bár iszonyatosan idegesítő volt, végül csak egy apróság volt. Összekapcsolt erőátvitelnél a terhelésváltásokat egy apró de annál idegesítőbb zaj kísérte a középkonzol irányából, Mintha valami feszült volna a terhelés alatt. Minden egyes "lengésnél", amit váltás, vagy egy gázpedál-pöccintés okozott az erőátvitelben egy kellemetlen ciccenő, nyekkenő hang kísérte.
Ettől a pillanattól kezdve jött a "brainstorming":
Mazda Mester: kuplungcsere: 180e + munkadíj (nem kamu, megvan az ajánlata)
Mazda Óbuda: ez ilyen (igen gyakori szakzsargon, ha büdös a munka)
Mazda Móczás Szeged: valami kavics, vagy kő szorulhatott a bölcsőbe, az gurul ide-oda. Szétszedni macerás, meg minek... szokjam meg, ez van.
Megoldás: egy "szürke", ámde dolgozni tudó és akaró, 50-es éveiben járó autóklubos szerelőismerős 20 azaz HÚSZ perc alatt megtalálta, és kijavította a hibát 2500, azzal kettőezeröccá Ft-ért...számlával. A 2 váltóbowden egy kis lapkával van hozzáerősítve/megvezetve a karosszériához, a középkonzol után kívülről. (hogy ne lengjen össze-vissza a bowden). A hővédő lemezek eltávolítása után látszott, hogy valószínűleg GYÁRI hiba, nem lett rendesen a helyére pattintva ez a kis lemezke, így a bowden jobban csúszkált, lengett, és hozzáverődött a kasztnihoz a lemezkével együtt... ennek volt olyan hangja.

Másik eset: kezdődő kerékcsapágyhang elölről. Télen egy erősen havas utcában elindultam és utána hallottam a hangot. A szegedi szerviz komplett féket (tárcsa, betét) akart cserélni, egy féltengelyes maszek féltengelyt, másik maszek szerint a motorborító műanyag lemez adja a hangot...
Az óbudások mondták egyedül biztosra, hogy csapágyas.
(megj.: járműgépész-mérnök volnék, bár nem a szakirányomban, de a szakmámban dolgozom. Azért viszem szervizbe, és nem magam bütykölöm, mert se szerszámom, se típusspecifikus szaktudásom nincs, de azt, hogy egy autó kuplungos, vagy csapágyas-e, még meg tudom különböztetni :) )

Aztán persze jött a kötelező szerviz. Árajánlat kérés mailben, 10 márkaszerviztől. A legolcsóbb (és legrészletesebb!!!) árajánlat (ami a szegedi volt), és a legdrágább közt 35e Ft különbség volt!!!! Volt aki azt is cserélni akarta, amit nem kéne...(pl. hűtőfolyadék)
Meglepően korrekt volt mailben a Komárno-i szlovák szerviz.. bár óradíjban elvéreztek.
Amikor megírtam tapasztalataim a Mazda Motor Hungary-nek, egy P. Dóra nevű kedves hölgy közölte, hogy "értsem meg, hogy nem minden árajánlatból lesz munka, emiatt nem küldenek részletes lebontást a szervizek mailben."
Értjük ugye? 80ezres KÖTELEZŐ (nem egyéni) szervizajánlatnak KÖTELEZŐEN lenni kellene minden szervizbe, hogy csak aktualizálni kelljen és már mehet is az ügyfélnek. Mit kell cserélni, mennyibe kerül..stb. Nagy kérés ám ez... 2013-ban... De az, hogy még az importőr is helyesnek látja ezt a mentalitást... Egy japán márka importőre... Ez nem szégyen, ez gyalázat!
Olyan ajánlatokat kaptam...pfff. pl.: volt aki csak a végösszeget írta... illetve egy számot. Volt aki nem volt tisztába a MES kártya feltételeivel (mikor adható, olajat hozhatom, vagy nem...stb.), volt aki más autó (1,4 TE Sport) szervizét küldte el... folytathatnám.

A legjobb: gyári ajánlás gépkönyv szerint (2003-ban): 5w-30 (v. 10w-40)
Én a régi 323-asomban is nagyon meg voltam elégedve a Mobil 1 New Life 0w-40-es olajjal.
A szervizkönyvem szerint vásárláskor a Mazdámban Castrol Magnatec 5w-40 volt. ETTE. Na jó, nem nagyon, de ette. 15e km alatt kb. 7 decit. Mivel a Mazda Óbuda leszerződött a Castrollal így ők azt favorizálják.. mit favorizálják, istenítik! Kértem, hogy az ismert netes olajboltból rendelt, számlával igazolt olajat (Mobil 1 New Life 0w-40) hadd tölthessem bele. Idézem: "eltérek a gyári ajánlástól, és a motor olyan károsodást fog így szenvedni, hogy ehhez ők nem asszisztálhatnak." Még egyszer mondom: ez egy Mazda szakszerviz.
Ezért mentem Szegedre. Ahol megértették miért akarom a jobb minőségű (!!) olajat és mivel a MES feltétele CSAK a gyári olajszűrő, így minden rendben ment. Azóta a kocsival mentem 12e km-t, és NEM fogyasztja egyáltalán az olajat, fogyasztása 6,3 télen-nyáron. Ősszel-tavasszal jobb, akkor mértem már 5,9-et is. (saját mérés, nem board computer). Soha nem ment 6,8 liter fölé a fogyasztás!

Összességében meg vagyok elégedve a kocsival. Sajnos az előző tulaj ugyan látszik, hogy szerette a kocsiját, de a kötelezőkön túl semmi pluszt nem adott neki. Nem baj, most már jó kezekben van a Mazda. :)
Vezetni élmény: kormányszervó ideális, kuplung-váltó nagyon jó, bár nekem (174 cm) az ideális vezetési pozíció megtalálása a kormány állítás miatt nem a legegyszerűbb. Sajnos a pedálsor közel van, így ha a kormányt teljesen kihúzom, akkor is picit kényelmetlen. A régi 323-as jobb volt ebben a tekintetben, pedig ott csak fel-le lehetett állítani a kormányt.
Furcsaság, hogy nincs benne CD lejátszó, pedig TX kivitel. Nem baj, vettem bele egy Dension mp3 lejátszót, ami a gyári rádiót "becsapja" és CD tárnak látja. Az egész el van rejtve, így a tolvajoknak sem szúr szemet. :)
A bőrkormány sajnos kezd kopni, ez a régi Mazdámban is így volt... a bőr váltógombot garanciában már 30e km-nél cserélni kellett, mert szétmállott...
Csomagtartója bár nem kategóriabajnok, de jól pakolható. Pici rozsdásodás volt, azt megszüntettem, még idejekorán.
Nagyon tetszik a kipufogó gyárilag morgósabb hangja, a hátratolt B oszlop miatti jobb kilátás (kategóriatársakhoz mérten), a formavilág (sokan gondolják, hogy drágább kocsi), a kiváló szellőzés, a pontos váltó, a bowdenes gázpedál, a kiváló futómű és fékrendszer, a láncos motor járáskultúrája.
Ami annyira nem tetszik, az a rádió gyenge vételi minősége (illetve túlérzékeny a magasfeszültségre), a gyenge zajszigetelés és rövid 5. fokozat, a rossz hátralátás, gyenge korrózióvédelem, drága alkatrészárak (bár a Ford rokonság miatt és az EU beszállítók miatt ma már nem annyival drágábbak, mint régen) és a szervizek hozzáállása sokszor.

Azért egy dolgot kiemelnék: a békéscsabai Auto-Expanzió Kft. segítőkészségét, hozzáértését. Kár, hogy messze vannak, de a honlapjukon, a fórumon bárki kérdezhet, és BIZTOSAN segítséget kap...

Hibalista

- - váltóbowden tartó lemezke kilazulása (nehéz azonosítani, könnyű megjavítani) - - jobb első kerékcsapágy csere 84ezer km-nél (állítólag a tömítés német, a csapágy japán... tömítés megadta magát, bement a nedvesség, ami megette a csapágyat) - - belső hőmérséklet jeladó ventilátor télen zajos (csapágyas).. majd csere lesz belőle...

Ide hordtam szervizbe

Mazda Óbuda: Diagnosztikában, ügyfélkezelésben jók, munkadíjban irreálisan drágák. B. Miklós szerelő kinézete és stílusa hagy némi kívánni valót maga után, de szakértelme és tapasztalata megkérdőjelezhetetlen. :)B. Zoltán alkatrészes néha megmosolyogtató, amikor próbálja megmagyarázni miért kerül másfélszer annyiba ugyanaz az alkatrész náluk, mint egy autóalkatrészes webshopban... "mert ez gyári, és hát japán, és izé..." Ha valami havaria van/volt, akkor vittem hozzájuk, mert közel vannak, amúgy lenne még mit csiszolni az ügyfél-szolgáltató összhangon.Az azonban nem kérdés, hogy értenek hozzá, jó kezekben volt a kocsim.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Mazda Móczás K. Szeged: Mivel gyakran járok Szegedre, így ez a szerviz is szóbajött.Ők az Óbuda fordítottja. Ügyfélkezelés, a szolgáltatások és árak rendben, de a diagnosztika nem az erősségük. Precíz, alapos, segítőkész szerelőjük van, de a "cseréljük ki és megnézzük elmúlt-e a hiba" diagnosztika (az én kontómra) nem túl meggyőző. :)

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 74000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 323 Sedan (BJ) Következő autója? i30 1,6 crdi
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2003 (2003)

További ítéletek (115 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)