Nyílt titok!
Szöveges ítélet
2006 november végén végre sikerült életemben először egy olyan élményt átélni, amit mindenkinek kívánok! Elhozhattam életem első új autóját, egy MAZDA 3 1.6 diesel „ a kategória legfelszereltebb változatát „KP”
Csak jót írhatnék róla semmi kivetni való nincs a technikában, egyedül ami zavar, hogy az audio egység hangereje elég nagy léptékekben állítható „jó lenne egy köztes lépcsőfok”.
Diesel párti voltam mindig is, eddigi autóim is ezt az üzemanyagot égették.
Ám egy alkalommal „betankoltam” agárdi töltőállomáson, mégpedig olyan csúnyát, hogy amikor hazaértem szerencsétlen vasnak, már szörnyű kopogó hangja volt! Reggel eljuttattam a szervizbe a kicsikét ahol egyből közölték, „betankoltam –benzin-!” és ekkor kezdődött a kálvária, ami egy kicsit szarul esett, „így vissza gondolva”, hogy a második alkalommal másik szervizben hogy bántak velem. Elég hosszú folyamat igyekszem rövidíteni.
Szerviz közölte ez nem garanciális javítás, szívás az élet! Meg volt a számla „hál istennek” de ez őket ne érdekelte! Gyors telefon a töltőállomás ügyfélszolgálatához akik „elméletileg levették másnap a mintát a kútról” és közölték semmi gond, ha a szerviz kiad egy hivatalos nyilatkozatot miszerint egyértelmű üzemanyag minőség következtében károsodott az autó, ők átvállalják a javítás költségét, és az agárdi kúttal majd rendezik a többit. A szerviz „erre nem volt képes vagy hajlandó” kénytelen volt bevállalni garanciába dolgot! Amikor levették a tankot és kitisztították a rendszert a kifolyt üzemanyag felszáradt a műgyantás padozatról! Ez elég fura a gázolajtól!!!
Négy porlasztóm bánta ezt a dolgot, és máig sem derült ki, hogy amit tankoltam pontosan mi volt. Így 10.000 kilométernél porlasztó csere. Majd 42.000 kilométernél ismét, mert a vas egy nagybevásárlás után már nem indult be. Ez már egy kicsit idegölőbb volt és itt jöttem rá, hogy Magyarországon nem úgy működnek a dolgok ahogy azt az ember gondolja. Lehet, hogy én vagyok szőrszál hasogató, de amikor valaki bent ragad egy emeleti garázsban „Westend” és a MES-t (MAZDA EUROPE SERVICE) felhívja és a kirendelt autó mentő közli, hogy juttassam le az autót az utcára mert ő nem tud feljönni! egy kicsit feszült lettem. Leleményes pasi vagyok, megoldottam a problémát, majd megkaptam a csere autót „OPEL ZAFIRA 1.6 benzin.” A MES 150.000 ill. 600 EUR. ig téríti a bérautót, ill. egyéb költségeket és a kicsi a „D kategória lévén” egy hét alatt lefogyasztotta a számlát! Semmi gond erősek az idegeim, de amikor nem volt kész az autó egy hét múlva, és vihettem vissza Pestre a verdát, és jöttem haza busszal „Dunaújváros” kicsit megdagadtak az erek a nyakamon! A Mazda Óbuda előtt viszont minden tiszteletem. Kedvesek, és korrektek voltak egész idő alatt, az ügyintézőnek, ismételten köszönöm a hozzáállását, és az emberségét! Miután kész lett a kicsike beszélgettem a szervizesekkel és ők is „sajnos” egy véleményen voltak arról, hogy ezek a meghibásodások sajnos az üzem anyag minőségére vezethetők vissza.
GONDOLKODJUNK!
A szerviz szakemberei az Osztrákokhoz járnak oktatásra, akik még nem is hallottak porlasztó cseréről, és nem tudják, hogy mi magyarok miért cserélgetjük ezeket „szerencsés esetben még garanciában” olyan gyakran. Kár, hogy nem hatos Mazdám volt mert az kész lett volna másnap, mert annak viszont a szivattyúja nem birkózik meg valamiért a mi EU minőségű anyagunkkal! Vagy talán a „néhány”benzinkutnak kellene egy kicsit korrektebben kezelni a dolgot, és nem hígítani az üzemanyagot a tartályokban!? „Az agárdi kút, mint kiderült rá két napra kapta a friss anyagot és én még az üresedő kb (5-800 l) tartályból tankoltam. A hiányt pótolni kell!
Hibalista
- Porlasztók "eddig 6db" 160.000/db
- Magasnyomású szivattyú 450.000 1db "bár nem volt hibás!"
- Plussz a szervíz óradíja kb 6 óra * 5200+Áfa
Ide hordtam szervizbe
Duna Motor Kft.
Néha egy kis jószándék nem ártana.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Mazda Autó Óbuda
Minden tiszteletem uraim!
Hozzáláálásból, emberségből jeles!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | KAPPA 2.4 td | Következő autója? | KIA cee´d 16 benzin |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
