Mazda 3 1.6 i TE - stabil belsö, máló külsö
Szöveges ítélet
2012.04 - 81.000 km
Üdvözlet minden boldog Mazda 3 tulajnak!
2012. áprilisában lettem Mazda 3 tulajdonos, tehát még hosszú távú tapasztalatokról nem tudok beszámolni. Ezalatt a 2 hónap alatt viszont 7000 km sikerült beletenni az autóba, ami már enged levonni némi következtetést. Pár szót az autóról. 2003-as gyártású, 2004/2 havi forgalomba helyezésű, 1 tulajos autó. Egy idős doki hajtotta, és 8 év alatt 80000 km rakott bele. Végig vezetett szervizkönyv,teljesen leinformálható,sérülésmentes, megvétel előtt átnézett autó.Szóval sikerült kifognom a használt autók fehér hollóját:).
Kényelem:
Sok viszonyítási alapom nincs, de szerintem a kényelemmel nincs probléma. Németországba járok ki az autóval rendszeresen, 800km, 7,5-8 órás út. Úgy szoktam kiszállni az autóból, hogy némi lábzsibbadástól eltekintve, semmi bajom.
Teljesítmény:
1.6 benzin, 105 LE, nem kell csodát várni. Nem egy versenyautó, de egy egészséges, normális közlekedés megvalósítható vele. Autópályára kicsit kevés. Tartja szépen a 130-140 km/h-t, de onnan már gyenge.
Fogyasztás:
Nagyon jobb láb függő. Óvatos, főleg országúti közlekedés mellett, le lehet nyomni 7 alá. Autópályán, 130-140 km/h tempónál, klímázva, 7,5-8 l/100 km. Városi fogyasztást nem tudom, mert ilyen üzemben nem használom.
Fenntartási költség:(szervíztapasztalat)
Ezalatt a 2 hónap alatt nem kellett rá költeni semmit, egy jobb első kerékcsapágyon kívül. Ez viszont kiderült még a megvétel előtti átvizsgálás során, aminek a cseréjét az előző tulaj állt.
Megbízhatóság:
Eddig semmi probléma nem volt, mindig tökéletesen indul, működik minden.
Összességében én meg vagyok elégedve a géppel. Nem bántam meg hogy megvettem. Ha majd lesznek hosszabb távú tapasztalataim is, újból jelentkezem.
Üdv
2013.02.23 - 105.000 km
Üdv mindenkinek!
Eltelt újabb fél év, és 25000 km.
Az autó még mindig üzemel, rendületlenül roja a magyar, osztrák ill. német autopályákat. Ezalatt a 25000 km alatt semmi komoly mechanikus meghibásodás nem volt, de azért már elöjött néhány aprobb probléma.
1.13000 km-rel a fent említett kerékcsapágy csere után ismét elkezdett valami búdni az autóban. Átvizsgálás után kiderült, hogy a vételkor cserélt csapágy adta meg magát ismét. Szerencsére garanciánban cserélték.
2. A belsö hömérséklet tekerö gombja egyik reggel feladta a szolgálatot. Megragadt 15 C fokon, és onnan egy tapottat nem volt hajlando elmozdulni. Az egyik kötelezö szervizen megemlítettem ezt a problémát a szerelöknek, akik azt mondták hogy komplett klíma szabályzó egységet kell cserélni, 250.000 Ft-ért. Jó hogy lehet kapni:)!Akkor köszönöm talán ezt most nem kérem. 1 nap fórumböngészés után, sikerült találni egy szintén mazdás kollégát, akinek ugyanez a hibajelenség jött elö, és ö ezt otthon házilag orvosolta.Sikerült vele felvenni a kapcsolatot, és megbeszélni hogy mi is a probléma. A tekerögomb hatulján lévö kis érzékelö fülecske tört le, és ezért nem volt kontakt. Egy delelött alatt némi pillanatragasztó, és sok türelem árán ,sikerült orvosolni a problémát.
3.Elsö ütközésérzekelö szenzor.Tavaly karácsony elött, hazafelé indulva egyszer csak égve maradt a légzsákvisszajelzö lámpa a müszerfalon.Másnap irány a Mazda Szervíz, ahol hibaolvasás után kiderült hogy nem kontakthiba van(amiben bíztam), hanem sajnos szenzor belsö hiba. Ebböl nem is lehet utángyártott kapni, csak gyári van belöle. Alkatrész+munkadíj 55.000 Ft. kicsit szívtam a fogam, de sosem lehet tudni ha szükség van rá akkor ne ezen a pénzen múljon az életem.
Az autó év végén átesett egy nagyszervízen is, ahol a kötelezö dolgokon kívül(olaj,szürö...) kapott 4 új gyertyát, hosszdordásszíjat cseréltünk ami során kiderült,hogy a vezetöcsapágyak görgöi is cseré szorulnak. Szerencsére ebben a típusban, a csapágyak görgöi külön cserélhetök.
Dióhélyban ezek az elmúlt 25.000 km legfontosabb eseményei. Ezektöl eltekintve az auto továbbra is maximálisan megbizható, kényelmes és élvezet vezetni.
üdv
2013.09.28 - 140.000 km
Üdv Mindenkinek.
Még mindig megvan a Mazda, és még mindig nagyon meg vagyok vele elégedve.Több mint másfél év, és 60000 km együtt töltött idő után, azt kell hogy mondjam, maximálisan jó döntés volt a megvétele, nem bántam meg.
Az utolsó bejegyzésem óta előjövő hibák:
-jobb első kerékcsapágy 3-szor:). Igaz, ez nem az autó hibája, hanem a nem megfelelő minőségű utángyártott alkatrészeké.Most már a gyári kerül bele. Nekem így ezek után az a tapasztalatom, hogy ilyen, viszonylag nagy értékű alkatrészek cseréjénél nem érdemes utángyártottat használni. Az ára lehet hogy 20-30% kedvezőbb, de fele annyit sem bírnak.
-Kerékcsapágyal együtt, toronycsapágyat is cserélni kell.
-Korrózió.Sajnos az én autómon is megjelentek a korrózió első jelei.Szerencsére még kezdeti stádiumban vannak, de ha hosszú távra tervezek az autóval, akkor ezt még most kell csírájában elfojtani. A két hátsó sárvédőív a legcsúnyább, de már a két első ív alján is kezd a festék egy kicsit "púposodni".
Ha össze akarom foglalni, az eddigi tapasztalataimat az autóval kapcsolatban, akkor azt kell hogy mondjam, hogy ár-érték arányát tekintve egy teljesen jó választás lehet. Nem hibátlan autó, vannak hiányosságai, de egy 10 éves,140000 km futott autótól,ami évi 35-40 ezer km fut, nem kell csodát várni. Viszont ha normálisan karbantartjuk, mindig kicserélünk rajta mindent időben,lehetőleg gyári minőségű alkatrészekből,akkor nagyon hosszú ideig hű társunk lehet az autó.
2017.10.10 – 268.250 km
Üdv mindenkinek!
Utolsó bejegyzésem óta eltelt 4 év és újabb 130 ezer km. Az autó még mindig megvan és még mindig meg vagyok vele elégedve.
Az elmúlt 4 évben nyilván kellett költeni az autóra, de ezek nagyrésze a futásteljesítményböl adodó kopó alkatrészekböl tevödik össze.(Természetesen az alap dolgokat nem számolom:olaj,szürök…stb)
Pl. Akku, féktárcsa-fékbetét,váltóolaj,néhány futómü szilent csere(kutyacsont,lengökar…stb)
Ezeket szerintem minden 14 éves, 250 ezer felett futott autónál cserélni kell, vagy legalábbis illik :)
4 olyan meghibásodás volt,ami nem kimondottan kopó alkatrész.
1. 220 ezernél cserélni kellett a komplett jobb féltengelyt, váltótol kerékig.(tengelyestül)
Ez gyárilag 2 részböl áll.Van egy belsö és egy külsö rész.A két tengely csatlakozása, plusz a csapágy (ami az egészet megvezeti) volt megkopva. Tünetek: 80-110 között egyenes futásnál, gázadásra intenziv kormányrázás. Gyári alkatrészként ez kb az autó értékének a 30%(200+E ), úgyhogy valami más megoldást kerestem. Szerencsére sikerült egy gyári, bontott, de jó állapotút találni, negyed annyiért(50E).Azóta ez a probléma megszünt.
2.Idén nyáron a dugóban állva, majdnem sikerült felforralni a vizet. Szerencsére idöben észrevettem, félreálltam, nem lett nagyobb gond. Otthon irány a szerelö. Kiderült hogy a kis vezérlöegység nem kapcsolja a ventillátort. Persze ezt külön nem lehet kapni, csak kompletten. Mondanom se kell, hogy a gyárit csillagászati áron mérik(180-200E), úgyhogy itt is maradt a bonott, de gyári alkatrész(40E). Azóta a vizhöfok stabil mint a forint:)
3.A klimával sajnos már 2x is meggyült a bajom.Elöször tavaly nyár végén az egyik klimacsö, pont a hütöbe való csatlakozásnál eltört, elment a gáz.Persze pont az a csö amin a nyomásérzékelö szenzor is van. Gondolom már mindenki kitalálja a folytatást:). Gyári ára az aranyéval vetekszik(70E), úgyhogy maradt a bonott, gyári klimacsö(10E). Ezek után meg is javult a rendszer. Kb egy évig müködött is, de idén összel megint megadta magát. Ezt a hibát még nem tudtam megcsináltatni, még sajnos nem volt idöm vele foglalkozni.Szóval nem tudom hogy mi a probléma, de félek hogy nagyobb a gond mint a múltkor.A klima bekapcsolása után elég csúnya hang jön a kompresszor felöl, szerintem azzal lesz a gond.
4.Lambda szonda fütöszál. Több mint fél éve világít a motorhibajelzö lámpa(P0100,P0031)
A szondában van egy fütöszál, ami hideg indítás esetén hamarabb felfüti az érzékelöt mint a motor tenné. Valószínüleg ez van megszakadva.Amúgy az autó ugyanúgy müködik mint elötte, jó az alapjárat, nem rángat, nem eszik többet…Igazából ennek a hibának nyáron nem is volt nagy jelentösége,Viszont hogy jönnek a hideg reggelek, mostmár ki kell cserélni.
Volt még 2 kellemetlen élményem, de azok nem az autó hibái.(jégverés, vadgázolás)
Nagyjából ezek voltak a müszaki problémák az elmúlt 4 évben. Én úgy gondolom hogy ez még teljesen elfogadható mennyiségü, az auto kora és a futott km tükrében. Ha most megtehetném, rögtön aláirnám hogy a következö 4 évben is ennyivel megússzam.
De sajnos nagy valószínüséggel nem lesz következö 4 év, az autó igazi gyenge pontja miatt, ami pedig a roszda. 2012 tavasszal vettem az autót, 2013 összel lett kompletten kilakatolva, lefényezve,komplett alvázvédelem, üregvédelem.Cirka 200 ezer Ft. Igaz nem márkaszervízben lett elvégezve a munka, de valóban hozzáértö, jó szakemberek, jó minöségü alapanyaggal javították. Mára már megint nagyon csúnyán rohad mindkét hátsó ív, de már az elsök is kezdenek csipásodni. Most megint rá lehetne költeni egy kissebb vagyont :S
Decemberben kap egy friss müszakit, megcsináltatom a müszaki hibáit, aztán valószínüleg elengedem a kezét. Sajnálom,szeretem nagyon, müszakilag egy nagyon megbízható,egyszerü konstrukció.(1.6 szivó benzin,láncos vezérlés, kimegy a világból is)Az együtt töltött közel 6 év, és közel 190 ezer km alatt egyszer sem hagyott cserben, de sajnos a fokozott rozsdásodási hajlama miatt a karosszéria egy örök pénznyelö marad.
Hibalista
- jobb első kerékcsapágy 3x - jobb első toronycsapágy - Elöl-hátul szilent alkatrészek(kutyacsont,lengökar...) - tolatólampa - belső hőmérsékletjeladó ventillátor. Üzemképes, de elég zajos - belső hőmérsékletállító (otthon szervizelve) - elsö ütközésérzékelö szenzor - jobb elsö féltengely(komplett) - motorhütö ventillátor vezérlö egység - klíma - lambda szonda
Ide hordtam szervizbe
-Mazda Expanzió, Békéscsaba-Helybeli szaki
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 80130 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 190000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Skoda Favorit 136 L | Következő autója? | Még nem tudom. De valószínű hogy valami Japán! |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |
