A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2003-2008)

3 1.6 TE 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Majdnem perfekt zoom-zoom

Szöveges ítélet

Közel 2 éve hajtom már a kocsit, így lassacskán már hosszútávú tapasztalatokról is be tudok számolni. Az biztos, hogy ez egy rendkívül civilizált autó, ami kb. 90%-osan hozza is a reklámokban belénk sulykolt "zoom-zoom" érzést, azaz a konkurencián túlmutató vezetési élményt.

A futómű jól eltalált, egyszerre sportos (feszes) és mégis kényelmes. Bár nagyon jól tűri a gyilkolászást, sajnos az úthibákat nem nyeli el úgy, mint mondjuk egy Saab 9-5 -- de ugye a két autó között van kb. 5 millió Ft-nyi különbség is :)

A váltó pazar, érződik rajta, hogy hosszú hónapokig finomították a japán mérnökök, mire ilyen precíz és masszív szerkezet vált belőle. Minden fokozatot (beleértve az 5. és hátramenetet is) azonnal megtalál, sportosan gyors és finom, lassú váltásoknál egyaránt precíz marad. És még a menet közben 2.-ból 1. fokozatba váltásnál sem esik kétségbe :) Pár ezer km után kicsit puhult, kezdetben elég robosztusnak tűnt, értsd: kellett hozzá némi erő, hogy az ember megmozdítsa a váltókart; hasonlóan mint az új Swift esetében.

A szervokormányról szintén csak szuperlatívuszokban tudok beszélni, sokkal direktebb és kezelhetőbb, mint bármi amit eddig próbáltam. A rendkívül hangulatos belső tér és az egyéb extrák (aut.digit klíma, bőrkormány, bőr váltógomb) szinte szót sem érdemelnek, minden ott van ahol lennie kell, minden úgy működik, ahogy kell. Az ülések kényelmesek, jó a deréktámasz, és a hátsó üléseken is bőséges a hely.

A 4 ajtós modellhez azonban mindenkinek csak ajánlani tudom a tolatóradart. 100 ezer jó magyar forint, de ebből az autóból hátrafelé semmit nem lehet látni -- a dinamikus formának megvannak az árnyoldalai is :)

Hogy rosszat is írjak: a gyári rádió nem túl érzékeny az FM sávon, a gyári hangszórók minősége méltatlan az autó egyéb kényelmi extráihoz képest, és a csomagtartó ajtaján belül és kívül sincs semmilyen fogantyú, vagyis minden ki- és becsukásnál koszos lesz az ember keze. A műszerfal, középkonzol, a vezetőülés és a hátsó ajtók zörgése/nyikorgása pedig méltatlan egy Japánban, japánok által összeszerelt japán autóhoz. Nem tudok másra gondolni, mint hogy a távolkeleti gyártás extra költségeit a belső anyagválasztással kompenzálták a Mazda szakemberei. Értsd: hiába műanyag belül szinte minden, még a műanyagokból is sikerült a legolcsóbb, legridegebb darabokat összeválogatni, amit aztán a remekbe szabott pesti utak szétráztak.

Vásárlás előtt számomra az ellenfele a Corolla MC, a P307 és az Octavia II volt. A Corolla a Mazdákban tapasztalható minőségérzet hiánya; a P307 a kétes francia összeszerelési minőség; az Octavia pedig a hátsó helykínálat szűkössége miatt esett ki hamar. Egy pillanatig sem bántam meg, hogy a 4 szóba jöhető autótípus közül a Mazda3 mellett döntöttem, de legközelebb nem műanyagokkal telepakolt belsejű japán autót fogok venni, az biztos.

Hibalista

- Csaknem 40 ezer levezetett km alatt megadta magát a szervíz által extraként beszerelt tolatóradar (szerencsére 1 éven belül, így garban cserélték); mindkét első tompított fényszóró izzója (2500 Ft/db a cseréjük munkadíjjal együtt); háromszor volt a szervízben a vezetőülés nyikorgása miatt; mindkét hátsó ajtó zsanérját zsírozni kellett nyikorgó-ropogó hangok miatt; a műszerfalból és a középkonzolból kiszűrődő zörejeket pedig mind a mai napig nem sikerült javitaniuk, pedig többször is nekirugaszkodtak az Auto Focus szervízesei. Tulajdonképpen a japán megbízhatóság áll, csak épp ezek az apró kis hülyeségek számomra ugyanúgy megkeserítik a mindennapi használatot, mint ha mondjuk valami apró elektromos hiba lenne.

Ide hordtam szervizbe

Mazda Óbuda, tőlük vettem az autót. Már az átvétel napján észrevettem, hogy gyárilag karcos az első szélvédő 2 helyen is. Szó nélkül cserélték, és csak azért adok nekik 9-est, mert bár a szélvédőcsere tökéletesen sikerült, 3 hetet kellett várni az új szélvédőre. Bízom benne, hogy ritkán kell hozzájuk hordanom az autót, és akkor is hasonlóan korrekt -- de kicsit gyorsabbak -- lesznek.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Mazda Auto Focus, az M3-as autópálya mellett. Segítőkészek, de nem tudok max. pontszámot adni, ugyanis pl. a műszerfal és középkonzol zörgését többszöri próbálkozásra sem tudták megoldani; a vezetőülés nyikorgását pedig mindenáron spray-vel akarták orvosolni, akkor is, amikor már nyilvánvaló volt, hogy alkatrész cserére van szükség, és én is ezt kértem.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 39000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Corolla ´89 Következő autója? BMW 325i vagy 320d
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2003 (2003)

További ítéletek (115 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)