Kényelmes, igavonó jószág - márkaszervizekben szétbarmolva
Szöveges ítélet
2006-ban vettük az autót 2 éves keresgélés után, igen akciós áron Nyíregyházán. Ahol nagyon korrektek voltak, szívesen autóztunk oda 200km-t is.
Garanciális idő alatt 2 szer az Unicar-ba hordtam Egerbe, ahol a klíma hőfokérzékelő ventilátorát (kicsit zúgott, elég lett volna kitakarítani)és a váltó huzalozását gariban cserélték. Aztán járt az autó Szolnokon egyszer (itt tudtak cserautót biztosítani, a visszahívásos karosszéria javítás idejére).
Mazda Gál Balassagyarmaton volt a következő 2 szerviz kivitelezője. Itt cseréltek szelepdekli tömítést.
A gari lejárta után jött a döbbenet, mikor az első olajcserét végeztük.
- Légszűrőház csavarok menete megszaggatva, 2 csavar fogott
- Légszűrőházról letörve egy kis csonk, szilikonnal vissza ragasztva, ami persze eresztett (az esztergályos 15 perc alatt készített korrekt kis réz csonkot)
- Kartergáz visszavezető cső tartófüle letörve, szilikonnal beragasztva (természetesen nem fogta meg, félóráig tartott míg a szilokont levakarta és megcsináltuk kábelkötegelővel, ami azóta is tart)Olajra szilikont? Őrület!
- Pillangó szelep feket szilikonnal összerakva, összekenve. Ennek cseréje 60 ezerbe fájt 145e km-nél.
- Alsó burkolatokat tartó patentek széttörve és fekete szilokonnal beragasztva.
Azóta Egerbe a Mazda Farkashoz hordom az autót, ha baja van.
Olcsón és korrektül dolgoznak.
Fékek, első gátlók és persze szűrők, olaj voltak még cserélve, egy helyi autószerelőnél.
Az autó egyébként nagyon jó! Szeretem. 300-400e km-ig el karom hajtani.
Meg lehet vele jelenni bárhol. Nem néznek lúzernek sem, meg maffiózónak sem!
Évi 100-150e-t számolni kell a szervizelésre.
Egy költő kérdés még a végére:
Miért kell az új, méregdrága autónkat olyan idegen emberekre bízni garancia idő alatt, akik hibáznak (ez előfordul), de a hibáikat eltitkolva sufni megoldással mentik magukat a felelősség alól?
Hibalista
- Klíma hőfokérzékelő ventilátor és váltó huzalozás (ezeket gariban cserélték)60e km környékén - Szelepfedél tömítést cserélték gariba (bár ne tették volna)80e km környékén - Nagynyomású csőben az érzékelő (egyben cserélve)és szelepdekli (műanyag kartergáz szelep miatt) 120e km környékén ~150e Ft - Első gátlók és fékek lettek cserélve, emberi áron. - Pillangó szelep (egyik korábbi olajcserélné valahol szétbarmolták) és izzítógyertyák 145e km környékén 105e Ft
Ide hordtam szervizbe
Mazda Gál Balassagyarmat, Unicar Eger, Mazda Szolnokon (Az első saját olajcserénél derültek ki a turpisságok)
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Mazda Farkas Eger 2 éve ide hordom. Nagyon korrektek, és nem csak alkatrészcserét csinálnak, hanem autót javítanak!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 146000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Brava 1.4 S | Következő autója? | Mazda 6 kombi 2.2D |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
