A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2003-2008)

3 1.6 CD TX Sport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kategóriájában az élen

Szöveges ítélet

az ára ne tévesszen meg senkit. aki ebben a kategóriában akar kocsit venni, vegye a fáradtságot, és vesse össze a felszereltségeket is! egy astra, golf, vagy focus ugyanennyi, ha nem több, ha minden olyan extrát belerakat az ember, ami ebben alapból megtalálható.

a sport (5 ajtós) változathoz mindenképpen ajánlott venni sárfogó szettet a kerekek mögé, hogy ne hordja fel a sarat a hátsó ablakra (és persze a mögöttünk haladót se terítsük be).

szerintem vétek nem venni hátsó spoilert, kéri az autó... tessék csak összehasonlítani alkalomadtán.

a motor... dízelt akartam venni, és csak azért lett végül valóban dízel, mert szerencsém volt. akcióban csak 200e felárat kellett fizetni a benzineshez képest. ennyit megért, de a mostani 550ezres különbséget már lehet, hogy nem fizetném ki érte. nem azért, mert akármilyen szempontból csalódtam volna benne, csak nem térül meg.

utánaszámolva: a benzines 1.6-os 8-9 liter körül fogyaszt, ez 5-6 liter között. tehát, ha a benzin és a dízel literára közötti különbséget nem számolom, akkor minden 100km-en a megtakarítás 750-800 HUF. évente az átlagosnak számító 15000km-rel számolva ez 110-120e HUF. tehát a 200e HUF-os árkülönbözet 2 év alatt megtérül, az 550hez viszont 5 év kell. [update 2008 július: ezt a számítást még akkor írtam, amikor a dízel olcsóbb volt a benzinnél. időközben (már 3.5 éves a kocsi) elvileg már rég megtérült a plusz 200e HUF]

tartottam viszont a francia dízelmotortól, mert ugye a PSA 1.6-os, 110 lovas blokkja van benne, amivel bármelyik dízel Peugeot-ban vagy Citroenben találkozhatunk. Ellenben minden teszt elismerően nyilatkozott róla, és ha már a Mazda és a Volvo is bevállalta ezt a motort, akkor annyira rossz nem lehet (az új S40-ben is ugyanez a motor van). a tapasztalat azt mutatja, hogy kiváló motorról van szó, de hozzá kell szokni. az emelked?ket meg sem érzi, autópályán sem. 5ösből is jól húz, és még csak pörgetni sem kell, 1800-as fordulattól 4000ig ugyanolyan jól húz (alatta viszont semennyire, de a turbódízelek már csak ilyenek).
[update 2008. július: sajnos be is ütött a francia ménkő. a turbó meghalt benne - lásd "ezek romlottak el rajta" rész]

ha már a márkák közötti átfedéseknél tartunk: szintén közös az új S40nel a padlólemez, ahogy az új Focus-szal is, és mintha az rémlene, hogy a váltó is közös a Focus-szal. és a 3-as Mazda persze sokmindent örökölt a bátyustól is, a 6-ostól, ez főleg belül látszik. apropó, váltó: nagyon kellemes, pontos, hidegen-melegen ugyanolyan élvezet váltani.

összességében egy nagyon jól összerakott autóról van szó. ha valami zörög, arról hamar kiderül, hogy csak az egyébként hatalmas méretű kesztyűtartóban hánykolódik vmi.
[update 2008 július: kisebb zörgések előjöttek így a harmadik évben, de inkább csak rosszabb minőségű utakon jellemző]

tárolórekeszekből, pohártartókból (4 + 2db) nincs hiány, a kétfedelű könyöklő alatt rengeteg CD elfér (érdemes vékonytokosakat venni), bár menet közben elég macera kivadászni belőle a kívánt lemezt, ezt inkább a pirosnál érdemes.

viszont a csomagtartó mérete sokak számára kicsinek bizonyulhat. én nem vagyok nagycsaládos, egyel?re nem is leszek, ezért nekem bőven elég a 300 liter. az ülések természetesen döntögethetőek, így már szállítottam komplett étkezőgarnitúrát is asztallal, 4 székkel (persze lapra szerelve), és még a kalaptartót sem kellett kivenni (ami egyébként az utastérből is nyitható, nagyon praktikus!).

végezetül: ha alsó-középkategórás autót vennél, menj el, és próbáld ki! ne csak a 3ast, hanem az összes szóba jöhető márkát, és meg fogod látni, miért ez a kategória legjobbja.

utóirat: azért nem írtam a zoom-zoom fílingről, mert ez alapvető, de itt szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy a zoom-zoom szlogent szerintem sokan félreértelmezik. nem feltétlenül arról szól a dolog, hogy beleülök a kocsiba, széthajtom a verdát és tombol az adrenalin, hanem azt, hogy minden nap ugyanolyan élvezet beleülni, vezetni, és jól érzi magát benne az ember. persze ha valakinek ehhez az kell, hogy széthajtsa a verdát és tomboljon az adrenalin, akkor ne dízel 3ast vegyen, hanem rx8-at. de én maradok a 3asnál.

Hibalista

- kb 7000 km volt benne amikor egy ideig bizonyos fordulatszámon "szörcsögött" a motor. aztán elmúlt, azóta időnként előjön, aztán elmúlik.
-
- egyszer menet közben a rádió kormányon található vezérlőszervei sztrájkolni kezdtek. windows-módszer segített rajta (kocsi újraindítása)...
-
- aerotwin típusú ablaktörlő lapát van rajta. 9 hónap telt el a vásárlás óta, de hidegben (0 fok körül) annyira ugrált a vezetőoldali lapát törléskor minden igyekezetem és kipróbált módszer ellenére, hogy kénytelen voltam kicserélni. bosch lapátokat vettem rá, de ezt is 1-1,5 évente cserélni kell. 7e Ft körül van egy pár.
-
- a vezetőoldali ülés nyikorgott, garanciában cserélték a vázat (miután 3x sikertelenül megpróbálták iszonyat büdös kencével megszűntetni a hangot)
-
- 3 hónappal a garancia lejárta után, külföldi nyaralás közben elkezdett sípolni a turbó. erősen megilletődtem, mert nem sok embert ismerek, akik nálam jobban ügyelnek a turbó megfelelő óvására (leállítás előtti várakozás, hidegen nem széthajtás, a megfelelő olaj használata és megfelelő szervizciklus tartása, stb - gondosan elolvastam a totalcar idevágó cikkét :)) márkaszervizben 300e Ft-os árajánlatot adtak rá. egyelőre nem kértem, utánajártam, hátha javítható a turbó, de kész tortúra volt (hihetetlen, hogy egyik turbószerelő sem vállal ki- és beszerelést), voltam vagy 5 szakembernél. végül egy szerencse folytán úgy alakult, hogy az importőr 100%-ban átvállalta az alkatrész árát, így mégis a márkaszerviz cserélte a, és nekem csak a munkadíjat kellett kifizetni. nagy piros pont a Mazda Motor Hungarynak.

Ide hordtam szervizbe

Mazda Mirai -- bejáratós olajcserén voltam itt. telefonon egyeztettem időpontot, teljes mértékben alkalmazkodtak hozzám időben. a munkafelvevő a telefonban azt mondta, hogy nem számolnak fel munkadíjat, csak az olajat kell fizetnem (cca 18e HUF). ennek ellenére próbálták elkérni a munkadíjat is, de amikor mondtam, hogy a kolléga másképp tájékoztatott, rögtön korrigálták a számlát. korrekt.
azóta többször is voltam náluk, ők végezték a kötelező szervizeket is, és mindig rendesen elvégezték a munkát. kivéve egyszer, amikor kértem, hogy az egyébként szériaproblémának számító, futómű felül hallható fémes koppanó hangot szüntessék meg (ahogy már többször is megtették az évek során), ez elmaradt.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 65000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 340 DL Következő autója? Volvo/Mazda/Lexus
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2003 (2003)

További ítéletek (115 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)