Jobb, mint 1 Golf! :)
Szöveges ítélet
2006.márciusában vásároltuk az autót, előtte egy Mazda 2 1,4 CD volt a kocsink,amit 10 hónapos korában cseréltük a 3-ra. A 2-est azért nem szerettem,mert kicsi volt a motorja.De amikor megvásároltuk feltétlenül japán autót szerettünk volna és az anyagi keretünk erre futotta. A 3-as az más. Más kategória.Sportos,nagyon szép,kiváló a futómű(kicsit feszesebb a komfortosnál), jó a minősége. Kiváló az összeszerelés minősége, de egy Golfban azért más anyagokat használnak(puhábbakat) a Mazdi japósabb. Imádom vezetni, nem gyilkolom,de sportosan járok vele. Csak jót tudok mondani róla,ha a vezetési élményt szeretném jellemezni. Az 1,6-os dízelmotor(110 Le) elég dinamikus,de egy 2,0 TDI VW(140 LE) azért elhagy. :) Fogyasztása 150-160 autópályán,városi araszolás(kevesebb) és dinamikus stílus mellett állandó 6,2 l/100km, tehát elég jó.
Ami számomra fájó pont: Már újkorában (kb. 1000 -1500 km-nél) észrevettem,hogy a levegőszűrő egyik csövének csatlakozásánál enyhe olajfolyás,olajpára látható. Vissza is vittem a szervízbe ,mert azt hittem,hogy egy bilincset kell csak szorosabbra húzni. Meg is húzták,le is mosták az olajfoltot. Az "olajosodás" továbbra is jelentkezett. Most 8 hónapos az autó és nemrég vittem a 20.000-es szervízre, ahol közölték,hogy ilyennel még a Mazda 3-nál nem találkoztak(gyakorlatilag semmi nem szokott elromlani a típusnál elmondásuk szerint) és sajnos turbócsere lesz garanciában. Meg is jött az alkatrész és ott is voltam a cserénél végig. A művelet után közölték,hogy még lesz garis csere, mégpedig a szelepfedél(kéttenyérnyi kis műanyag vacak). Kértem,hogy a generátor ékszíját is cseréljék,mert az olaj ráfolyt. Miután megjöttek a garis alkatrészek kicserélték a szelepfedelet, ékszíjat,ékszíjtárcsát,feszítőgörgőt.
A kocsival napi 130-150 km-ert járok és teljesen meg vagyok vele elégedve eltekintve a cseréktől,ami nagyon rosszul érintett engem az imádott kocsim esetében.
De mindenkinek tudom ajánlani!
Hibalista
- Gyakorlatilag nem romlott el semmi,tehát az autó működőképes volt végig és a menetteljesítményei sem változtak,de szükségesnek látták néhány alkatrész cseréjét.
Ide hordtam szervizbe
Zakar és Társa Kft. 2700 Cegléd
Azért ez az értékelés a szervíznek,mert van egy-két szerelő,aki elég laza. (tisztelet a kivételnek!) Úgy bánnak egyesek az autókkal,mintha egy Mátra tv-t vittem volna vissza képcsövezésre,holott én rengeteget dolgoztam és dolgozom azért,hogy ezt a kocsit birtokolhassam.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mazda2 1,4 CD | Következő autója? | anyagi vonzata van,még nem tudom :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
