Japán technika, európai formavilág
Szöveges ítélet
Csak szuperlativuszokban beszélhetek az autóról.
Eddig nekem csak az volt bajom a japán autókkal, hogy a formaviláguk nagyon nem állt közel hozzám. A megbízhatóságukról már régen tudtam, de az európai ízlésvilág más. Nekem els? blikkre a Mazda 3-as volt az els? olyan japán autó, ami mindkét kritériumot kielégítette nálam és még sportos is.
Alsóközéposztályosat akartam venni, és tudtam hogy olasz autót soha (Fiat Stilo pfújdenemtetszik, Alfa 147: bérletet válthatok a szerel?mhöz) franciát meg mégúgyse (rondasegg? Renault Megane, semmiextra Peugeot 307, egyedi nademégisfrancia Citroen C4) VW-t soha többé (egy Polom volt, ezért mondom) az olyan spártai, hogy tényleg a "volks"-nak van, Opel Astra semmi különös, Ford Focus (akkor még nem volt az új, de az új sem olyan szép, mint a Mazda3).
És ekkor maradtak a japánok: Nissan Almera (ez annyira átlagos külsej?, hogy azért nem, Mitsubishi Lancer (egyik széria sem tetszett igazán), Toyota Corolla (megintcsak a formavilággal van bajom, ezt a könyvel?knek találták ki, nem nekem), még a Honda Civic jó lett volna, de az is rondább, mint a 3-as Mazda.
Tehát nálam a formavilág elsöpr? sikert aratott, meg persze az is, hogy az ADAC teszten átvette a Mazda márkaszinten a legmegbízhatóbb helyet az évek óta vezet? Toyotától.
Méghogy drága? Nem igaz! Csak az alap felszeréltségi szintjei jóval magasabbak, mint a német és francia kocsiknál. Bárki utánaszámolhat. Ha az összes alsóközép-kategóriás autót olyan felszereltségi szintre hozzuk, mint pl. a Mazda 3 1,6 TX felszereltséggel, akkor szinte ugyanott vagyunk végösszegben, de kapunk érte japán híresen jó megbízhatóságot és összeszerelési precizitást, 3 év garanciát és ezt a formás kis sportos autót.
Mi kellhet még? :-)
A többi véleménnyel err?l a típusról egyébként egyetértek, azokat most nem ismételném el itt...
ZOOM-ZOOM
Hibalista
- - A váltógomb krómozott betétje elkopott (gariban cserélik)
- a krómszín a tenyér izzadságban található "savak" hatására el?bb vörösréz, majd csontfehér szín?re kopott kb 1 év alatt.
- Nem az én vegyiháztartásom egyedi, mástól is hallottam már...
Ide hordtam szervizbe
Mazda Nagy Nyíregyháza
Egy rosszul visszagarasztott szélvéd? (kavicsfelver?dés miatt cserés volt) miatt beázott az autó, új szélvéd?keret kellett hozzá és egy immár alapos visszaragasztás.
Eredmény: hibátlan azóta, Számla: 0 Ft
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Polo II 1,4 - 1999 | Következő autója? | Mazda 6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
