Hulladék gyalázó, haverbarát...de nem mindig :(
Szöveges ítélet
Írtam már egy dízel 1.6-osról. Mivel ő többet nem mehet már sehova ,ezért vettünk egy benzines 1.6-ost. Fekete. Hmm.Vagy nem. Más fekete autó mellett szürkés. Miért? A dízelünk egyetlen hibája előzésnél mutatkozott. 5-ből 4-be kapcsolva nem húzott. A benzines húz,ezért lett az új választás ez. Nos ha valaki olvassa az írásom az előző mazdánkról, megtudja milyen biztonságos autó ez. A műszerfal...imádom. Olyan színei vannak...hihetetlen. Meg amúgy is, az egész belseje szép, nagyon. Néztünk opel gtc-t,seat leon-t,wv golfot...szép autók ugye? De látták belülről őket? Na és egy mazdát? Na ez a különbség. A mazda nem csak azt akarja, hogy, ha mész az autódhoz, nyitod a központi zárat, távirányítással persze, mindenki odanézzen, hogy azta, nézd már de jó autója van. A mazdádat megnézik, irigyelnek, vagy elismerően pillantanak,aztán beülsz, és ugyanaz érzés kerít hatalmába bent.Téged. De jó autója van,azta...de hisz ez az enyém, és jól érzem magam benne. Nekem készült. Egy embernek. Szórakoztat Pl: a Kitt-es fény mikor belövöd a cd-s rádiót. Haselfoff haza! Ez már az enyém! :) Aztán szép. Formás, kényelmes. Ültem én már sok autóban, és vezettem is őket. Szóval van összehasonlítási alapom, minden tekintetben. Ez egy csoda járgány. :) Kicsit leragadok a cd-s rádiónál. Lehetett volna Bose hangrendszer, de nem igényeltük. Pláne, hogy meghallgattuk azt is, meg a síma hangszórókat is ami, a mi kis csodánkban is van. Na és? Na és semmi különbség. :) Biztos botfülű vagyok mi? :) Lehet, de tudják, "boldogok a szegények", Ez esetben én szegény botfülű. :) Na azért a cd tár hiányzik. Az tényleg jó lenne. A Bose-ban van mélynyomó, ebben nics. De én azért kerestem. :) Néha üvölt a zene, kiszállok valamiért, becsukom az ajtót, aztán csak hallgatok, hogy milyen kis tuning corsából dübörög a zene, amiről büszkén mesélne a srác, hogy 3 kiló(300000) volt a hangcucc. Aztán a mazdánk az. :) Aki nem hiszi próbálja ki. De ne a sláger rádiós boros-bocskor állati dumáit bömböltesse, mert erre nem jó tesztalanyok. Bocs,Bocsiék.:) Jöhet a fényszóró? A barátnőm anyukája szerint, a reflektorral, vadászni lehet a fák tetejéről. Igaza van. Igazi fényáradatot csinál. Na én ilyet sem láttam még. Na de ne csak a reflektort nézzük meg. A fényszóró, nem reflektorozva is állati, Csak nem világít a fák tetejéig, mert akkor kisütné az előttünk haladó szemét. Szélesen, és erősen világít. Lehet, hogy csak kifogtuk, és fényszóróbeállítási kisérlet eredménye, béta teszt, meg nasa, na de akkor jól kifogtuk. :) A kipufogó.Mikor elindítom, néha elhiszem, hogy 3.6-os boxermotor indul. De általában győz, a józan ész. :) Nagyon jó a hangja, főleg ha hideg a motor, meg amikor gyorsul. Lehet, hogy nincs is botfülem? Más külön vesz kipufogót, hogy ilyet hallhasson. Tudom ,mert ismerek ilyet. :) Az antennát letörtük, és nem vettünk másikat mert 15ezer, és skótok vagyunk. Vagy csak símán rablásnak érezzük? Ezért spéci antennánk van. Olyat is fog amit nem biztos, hogy kellene. Vagy nem biztos, hogy egyeseknek tudniuk kellene, hogy mi fogjuk. Tudják...123-as a 3. és a 6. utca sarkán. Amúgy a sufniban volt, csak kicsinosítottuk. :) Mi pályán megyünk vele 80%-ban, így 8 litert fogyaszt. Huzamos ideig 140-150-el ez nem nagy fogyasztás ugye? Pláne hogy 90-nel 4.8-5.2 között eszik. Lábtól függ. A belső fogyasztásmérő, egy két tized híján pontosan mér. Kb a 18C fok tetszik neki a legjobban, akkor meglepően húz.Ja a fék. Ültem egy carrera 4-ben. Annak jobb a fékje. De nem sokkal jobb!!! Tesztelgetem mi a határ, de még nincs meg a vége. Nem tudtam még nem megállni ott ahol akartam. Egyenlőre ennyi, de aki most szeretné hogy törjenek el az ujjaim,hogy ennyit bírok írni, mert még olvasni is sok, az csalódni fog, mert az új tapasztalataimat meg fogom osztani amint lesznek. :)
Nos így az 53000-edik km-t átlépve új tapasztalataim is vannak. 45000km-nél a bal első kerék csapágyas lett,úgyhogy trailer,mert félő volt,hogy ki is esik. Szervíz mondta ,és igen egy mazdáról beszélünk. Kaposvárra vitték mert pont vidéken voltunk. Ez lett a családlátogatásból. Nos assistance szolgáltatás: első ember kedves,bár töri a magyart,és egy régi kis autóval akar minket kiengeszteli(csereautó mert Karácsony miatt 2hét a javítás),de biztos ez a dolga. Nos nekünk nem kell mert Szlovákiába készültünk,és nem szerettünk volna lerobbanni. Aztán váltás az assistance-nál,új ember,flegma,hogy márpedig jó autót nem kapunk. Nem? Vita,vita hátán,mert hát komfortunkat megőriznénk,így legalább egy olyan autót akarunk minta a sajátunk, szerintük ez nem jár. Szó szót követ, a végén kapunk egy 2006-os Nissan Terrano terepjárót 3.0 Td 7 személyes így a család befért,és nem kellett 2 autóval Szlovákiába mennünk. :)Emberek, ennyit jelent ha valamit el akartok érni,kiálltok az igazatokért,és nem hagyjátok,hogy mások akarata irányítson. Nos a Kaposvári szervíz jól elvégezte a dolgát, a terepjárót fájó szívvel visszaadtuk,mazdánkat elhoztuk. Következő gikszer:köd,sötét,sebesség harminc,az úton kb 30cm mély kátyú,puff bele. Annyira nagyot ütött,hogy jobb oldalon mindkét felni cserés. Rendőrt hívjuk, ő ki nem jön!???szerinte nem kell!??? Bementünk mi,hogy írjon jegyzőkönyvet. Duzzogva megírja,közben bíztat,hogy ez felesleges,mert nem kapunk kártérítést,felejtsük el,meg ha 30km/h-val megyünk(mert,hogy kint volt a tábla), akkor nem lesz baja az autónak. Erre mondtam neki,hogy vigyük ki az ő Oktavia-jukat,és menjünk bele 30-al a kátyúba, utána beszélgetünk erről a dologról. Na mérges lett,még azt is megemlítette,hogy megbüntet gyorshajtásért, mert nem 30-al mentem,mondtam rajta! Nem történt meg. :) Szerintem nem nagyon találkozott még magamfajtával,mert a falujukban a nénik,bácsik nem vitatkoznak. Na a lényeg,eldöcögtünk a közútkezelőkhöz,panaszt tettünk,ok. Biztosítói látszemle,ok. Pár hete jött meg a papír,hogy elismerték a felelősséget,és továbbítják ezt a biztosítónak,tehát fizetnek. Na megint azt mondom,hogy senki ne hagyja magát! Közben eljött a kötelező szervíz, fékbetét csere. A fékhatás nagyon lecsökkent,és 2-szer beregadt a fék,ami azt jelenti,hogy már levettem a pedálról a lábam,de a fék még mindig fogott,pár másodpercig,ja és minden fékezés után erős szaga volt. Na meg világított a kipörgésgátló visszajelző. Nem villogott,mint amikor működik,hanem világított egyfojtában. Na elmentünk a Mazda Zakarhoz Ceglédre. Már több autót is náluk vettünk,és itt is szervízeltettünk,bár a fékbetét csere nem náluk volt! Mindegy az is Mazda szakszervízben történt. Tehát beviszem,már ismernek,be is megyek a műhelybe is,látom mit csinálnak,beszélgetek,aztán kimegyek kávézom,kicsit leülök. Kb egy órát van bent az autó. Aztán szólnak,hogy kész az autó,mondják,hogy utángyártott a fékbetét. Oppá. Vigyem vissza oda ahol ezt belerakták,ott ki kell cserélniük. Mondom ok,de nagyon mérges vagyok. Na átvenném akkor az autót, mert,hogy a gond ebből fakad,és megszűnik ha megkapja a gyári betétet,viszem oda ahol belerakták. Aztán azt mondják.29600. Kérdem mi? 29600 Forint. Ja így már értem,legalábbis amit mond,de azt,hogy miért mondja nem értem. Ezt ki kellene fizetni. Na szóval, van egy garanciás autóm amit szakszervízben javíttatok,baja van fizessek. Akkor mi a garancia?Az minek? Persze mondtam,hogy én ezért nem fizetek. Na síri csend lett. Jött a műhelyvezető,hogy azt gondolom,hogy ingyen dolgoznak? Én mondtam,hogy igen azt,mert az autó garanciás,tehát ha baja van garanciában javítják,különben mire van a garancia??? Meg amúgyis mit is csináltak? Műszeres vizsgálat volt,mondja és levették a kerekeket is. Na aki nem tudná a műszeres vizsgálat, az az,hogy laptoppal rácsatlakoznak az autóra,ami vagy mutat hibakódot vagy nem,kb 2 perc,láttam. Na ezért meg két kerék le fel szerelésért kellene garanciában 29600Ft-ot fizetnem,ja és arra az 1 órára amit az autó a műhelyben töltött ilyeneket írtak a munkalapra,hogy szerelés 1óra,vizsgálat 0,8óra,meg még valami 0,6 óra. Az hány óra is? Nem fizettem és kezdtem feldúlt is lenni. Kijött a főnök úr,aki azt mondja két mondat erejéig rabolná az időmet. Nem kell kifizetnem, de tudjam,hogy az autó elveszthetné a ganciáját,mert nem eredeti alkatrészt kapott. Hozzáteszem ezt a Mazdánál kapta. Aztán azt is mondja,hogy azért kellett volna fizetnem,mert a fékbetét nem garanciás alkatrész. Tehát olyat rakhatok bele amilyet akarok? Igen. Akkor tehát összegezve:egy olyan alkatrész miatt ami nem garanciás,így olyat rakok bele amilyet akarok,elveszthetné az autó a garanciáját,amit az a cég vonna meg aki azt az alkatrész belerakta? Ha valaki tudja,hogy ez hogy is van szóljon ok? Köszönöm. Na végül nem fizettem ,távoztam,és nem érzem azt,hogy még egyszer oda kellene mennem. Kíváncsi lennék,hogy a japánok mit szólnának,ha tudnák,mik mennek itt nálunk. A lényeg,hogy az autó szép kívül-belül,minőségét tekintve már nem tartom megbízhatónak, a szervíz pedig katasztrófa. Arról a szervízről aki a fékbetétet belerakta direkt nem írtam mert még nincs lefutva a dolog és ez a jelenlegi stádiumban rágalmazás is lehetne,ha nevesíteném. Majd. Köszönöm a figyelmet. :)
Hibalista
- Letörtük az antennát. :) Bal első kerék 45000km-nél csapágyas lett. Néha világít a kipörgés gátló, ha megállok abbahagyja. Nem,nem villog mint amikor ki is pörög a kerék, hanem világít. Szakszervíz fékbetét csere után a fék beragadt, rossz fékhatást mutatott, és rossz szagot árasztott magából minden fékezés után.
Ide hordtam szervizbe
Mazda Zakar,már nem ajánlom le is írtam miért
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 53650 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Tigra | Következő autója? | Hm talán Bmw,nemrég próbáltam és tetszett |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
