dögös is, jó is
Szöveges ítélet
A kocsit én választottam édesapámnak annak idején. Sötétzöld, négyajtós, jó felszereltséggel (TX). karácsonyra érkezett meg. 2013 karácsonyra pedig megérkezett hozzánk. Irtó jól eltalált forma, pláne ebben a színben, a mai napig utánafordulnak a szépre fogékonyak (aminek ára van, erről lesz még szó később). Csinos pofi, dögös hátsó, és a belső értékek is rendben vannak - könnyű szerelembe esni vele. Egy kettes mazdából ültünk át, amitől a hármas egy fényévnyire van minőségben. legalábbis ami a látványt illeti, mert a kettessel se volt semmilyen műszaki problémánk. Sajnos neki is megvan az a japános tulajdonsága, hogy az első ülőlap rövid. Pedig nem is túl hosszú a lábam. Ezt leszámítva minden oké, belülről is teljesen rendben van. A gyerekek is szépen elférnek hátul - szép is lenne, ha két gyereküléssel szűkölködni kellene...
Vezetni jó. A kormányzás mazdásan közvetlen, a rugózás feszes. A sebességváltó atom, sokkal jobb, mint a kettes és előtte az ötös mazdámban volt. A motor régimódi egyhatos. Lehet pörgetni is, lehet andalogni is vele. Autópályára szerintem kicsit rövid a végáttétel, 130-nál 4000 körül forog. De oda csak elvétve keveredünk. Az elmúlt hat és fél évben egyáltalán semmi gond nem volt vele. Ennek az az ára, hogy viszonylag magas a fogyasztása, 8-8.5 a reális, legalábbis ha az ember városon belül használja. Országúton hat alá is be lehet vele menni, ezt onnan tudom, hogy már sikerült...
Alapvetően egyetlen gond van vele: a csomagtartónyílás. Bár odabent van hely, nagyon szűk a bejárat a popsin, épp csak vazelinezni nem kell, amikor a gyerekek biciklijeit legózom be hátra. Pedig még kicsik...
Szerviztapasztalatom nincs, voltam egy kötelezőn vele, amikor stabpálcákat is cserélt a szerelőm. A motor láncos, olajat nem eszik.
Bárkinek csak ajánlani tudom.
-----
szerk: a fogyasztás egyéves átlaga lejjebb mint kicsit, most 7.9
Hibalista
- stabrudak 107000-nél - évek óta csapágyas valami ventillátor, ami a műszerfal mögött a belső hőmérőre fújja a levegőt. eközben halkan, de jól hallhatóan morog. a szerelőm szerint akkor érdemes hozzányúlni, ha elhallgat, ami azt jelenti, hogy kimúlt. nem akar kimúlni :)
Ide hordtam szervizbe
saját maszek szerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 107000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 2 | Következő autója? | amit kidob a gép |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
