A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2003-2008)

3 1.6 TX Plus 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Dinamikus gránát

Szöveges ítélet

Az autót még szüleim vették újonnan 2007 márciusában. 2007 márciusától 2016 tavaszig családi autóként üzemelt, többnyire hiba nélkül. Lényegében egyik autó volt, amin én is tanultam vezetni.
Kezdő jogsisoknak talán kevésbé ajánlott, ugyanis a gázpedál rendkívül érzékeny, meg kell szokni, sokáig én sem tudtam kezelni rendesen. Ha megszokja az ember, akkor viszont nagyon élvezetes vele menni, pirosnál ki lehet lőni vele az 1.6 motor ellenére. Persze nyilván nem gyorsulási versenyekre van.
Megbízhatóságra a szokásos japán autós szintet hozta 1 kivétellel, de az szerintem a sok állás miatt beállt csapágy miatt volt. Az volt az egyetlen alkalom, hogy ott hagyott minket valahol, kb. 85000-nél. Szerelőnél kb. 40 ezerből megúsztuk, azóta újra hibátlan.
Az autó 14 évesen és 91000 km-el került hozzám. Az előző kb. 5 évben nagyon keveset volt használva, évi pár ezer km, mivel édesanyám használta bevásárolni. Tudtam a nagy típushibáról, a rozsdáról, ezért első dolgom volt lealvázvédőztetni, bár az ajtók aljában, és a küszöböknél kezd kicsit megindulni. Úgyhogy lehet lassan lakatolás... Egyébként mivel fedett részen állt amíg hozzám nem került, a rozsdával egész jól álltunk, a lakatos csodálkozott is rendesen, mikor vittem alvázvédőzni.
93000-nél kapott egy szolid chipet a kocsi, igazából tudom hogy szívó benzinesen nem segít sokat, de elég jó áron volt ahhoz, hogy kipróbáljam. Így összességében be is jött nekem, tök rugalmas lett, nagyon erősnek érezni a motort 1.6 létére. Kicsit mintha kevesebbet is fogyasztana. (kb 2 deci max)
95000-nél egy új szett Michelin nyári gumit kapott, lecserélve a 14 éves Bridgestone-okat. Azóta 18000 km alatt csak egy izzócsere volt a dolgom, ami amúgy elég nagy szívás otthon, közepes kézügyességgel megáldott embereknek.
96000-nél olaj és szűrőcsere.
97000-nél klíma feltöltés, tisztítás, szivárgás javítása.
Ezt leszámítva csak benzint kellett tankolni bele.

Fogyasztása városban és kb 100-ig egész elfogadható, utána az egekbe szökik az abnormálisan rövid váltóáttételezés miatt. (ez minden kortárs alsóközepesre igaz szinte) Szóval pályázni nem ideális.
A fogyasztást dokumentálom minden tankolás után, viszonylag kíméletesen vezetve 7,43l jött ki nekem 17000 km alatt.
A karosszéria sajnos sedan, ami nagyon szép, de nem praktikus. Ha mennie kell egyszer, akkor azért, mert kombira van szükségem. Ettől eltekintve, barátnőm H astra sedanja helykínálatban és csomagtérben kenterbe veri. Igaz minden másban a mazda jobb szerintem (szubjektív persze)
A belső hangulata azért a kemény anyagok ellenére nagyon megfog, jó érzés nem egy "tucatautóba" beülni. Szerintem minden kezelőszerv kézre áll, és érezni a minőséget a működésükben.
Motorikusan élénk, városban, országúton lehet vele dinamikusan menni, autópálya már nem az ő terepe. 190-nél óra szerint nekem még ugyan gyorsult volna, de már nehézkesen. Meg pörög eszeveszettül már a motor.
Futómű-váltó-kormányzás talán a kocsi legjobb pontja, nem lehet belekötni. Szerintem a kategória akkori legjobbjai közt van, szerpentinezni élmény vele, imádom. Érezni a kuplungon is , hogy "férfiasabb" egy H astra, vagy 307 után, kormány sincs agyonkönnyítve. Nekem bejön, végre nem egy játékautó. Csak kár, hogy ez kihalófélben az önvezető guruló tabletek és SUV-ok korában.
Ha nem lenne a rövid váltóáttétel, a rozsdapara, és nem kombi kéne a bringaszállítások miatt, örökre megtartanám. Így majd idővel egy 6-os kombit szeretnék.

Hibalista

- - ékszíj szakadt egy feszítőgörgő csapágy beállás miatt 85000 - - klíma szivárgott valahol 95000 - - izzók kiégtek párszor :D

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 91000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Passat B5 Variant TDI Következő autója? 6 kombi (remélem)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2003 (2003)

További ítéletek (115 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)