célszerszám
Szöveges ítélet
Közel 150000 km után okos választásnak tűnik a mazda3. Kicsit több mint 100 lóerővel soha nem volt gondom a közlekedési helyzetek megoldásával. Nyugodt típus vagyok, a sebességkorlátozásokat betartom, de ha a hátul villogva közeledő faszagyerek miatt hirtelen 160-ra gyorsítva kell beférnem a kamionsor elé, attól a gyerekek nem ébrednek föl a hátsó sorban. A szervíztapasztalataim az előző toyotához képest kicsit árnyaltabbak. A mazdánál soha nem érezheti az ember valaki nappalijában magát, viszont azonnal van időpont, pontosak, olcsó, és az autó soha nem hibásodik meg. Az első tompított izzók sűrű kiégése egyrészt nem drága, másrészt normális dolog a szakemberek tapasztalatai alapján. Az ablaktörlő jobb lapátja új korában sem végez tökéletes munkát, és a vezetőülés szinte arra van kitalálva, hogy még a nem izzadós delikvensek hátát is sós vízzel ragassza magához az autó, de ennél több rosszat nem tudok mondani. Ötajtós kivitelt használunk, annak a rugózása meg ugye "sportos". Ezt úgy kell érteni, hogy az autó minden utasa értesül a mogyorónyi kavicsokról is, viszont a helyzet a bödönnyi kátyúk esetén sem durvul el. Hóban, hegyekben remekül irányítható, de 6 év után a kézifékkar már nem ugyanaz mint új korában. Ha valaki a kedves feleségét meg akarja tanítani 90 és 180°-ban balra és jobbra kézifékkel hóban befordulni, arra nincs is jobb autó az elsőkerekesek között - bár összesen 5 autót hasonlíthatok össze.
A kutya valamiért jobban szereti a csomagtartót mint az anyósülést, pedig érzékeny állat szegényke. Az ülések oldaltartása annyira jó, hogy nem isofix-es gyerekülésből sem lehet kettőt az autóba rakni úgy, hogy közöttük egy 45 kilós anyuka viszonylag fájdalommentesen elférjen egy 10 perces útra. Isofix-es gyerekülések között a kartámasz éppen lehajtható, így az arasznyi emberkék is beférnek kényelmesen. Az anyósülés előtti légzsákot nem lehet kikapcsolni!!!
Hang: Az autó hangja olyan, hogy egynaposan visszavittem, mert azt gondoltam, hogy ennyire nem lehet vadállat hangja egy kompakt, 100 lovas öszvérnek. Megynyugtattak. Lehet. Az ajtók csukódása, a kapaszkodók koppanása is rendben van. A kézifékkar gombja 6 éve zörög picit, de ezt csak én hallom. A gördülési és szélzaj már nem ennyire rózsaszín történet. A durva felületű autópályákon kifejezetten zavaró tud lenni a hanghatás - aki nem használja külföldön, az ezzel ne foglalkozzon -, a szélzaj pedig 160-nál kezd meggyőzni arról, hogy az óra szerint elérhető 200-at nem hosszútávú utazáshoz gondolták a fejlesztők. 140-150 körüli utazótempó ideális a német autópályán ezzel a verzióval, és úgy a fogyasztás is 9,5 liter/ 100 km alatt tarható. Meg lehet vele etetni 16-17 liter benzint is 100 kilométerenként, ha valakinek nagyon sürgős dolga van nagyon messze.
A család kinőtte már ezt az autót, de így 6 évesen is tökéletesen megfelel a bevásárlóközpontok előtti parkolókban a karcolások beszerzésére, és ha véletlenül holnap le kell vezetni vele 1500 km-t, akkor sem bizonytalanodok el egy pillanatra sem. Kis helyre nem lehet beparkolni ekkora orral, de ha a 4,7-nél 30 cm-el több hely van két autó között, akkor abba tökölődés nélkül bepasszintható a jármű.
Aki problémamentes, elfogadhatóan komfortos autóra vágyik, az vásárolja bátran használtan is! Szerelmes nem lesz bele az ember, de hát a racionalitás az orr méretén kívül ugye mindenekfelett.
Hibalista
- első fényszórók kiégnek rendszeresen, a gyári is, az utángyártott meg pláne, kb 10 hónap/izzó élettartam
Ide hordtam szervizbe
mazda szalon veszprém,nem volt gyári izzó :D
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
mazda külföld
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 147500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | corolla | Következő autója? | xc90 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
