Azóta is tartó szerelem - első látásra
Szöveges ítélet
Corollát szerettem volna sokáig, aztán szembejött velem az úton egy fekete „szépség”, akkor döntöttem e típus mellett. Rengeteget olvastam a népítéleteket, megismertem minden prót és kontrát – amit a későbbiekben meg is erősítek. Szerencsére nem tántorítottak el!
Következett a keresés időszaka. Új nem jöhetett szóba az ára miatt, így használtat kerestem, mindenképp fekete színben. Tudom, vannak hátrányai a színnek, de nekem így elegáns! Nyáron a hirdetés feladásának napján rögtön le is csaptam rá. Ötajtós benzines, még garanciális (2,5 éves), kevés kilométerrel, extrákkal, acélfelnire szerelt téligumi garnitúrával. Hazafelé az első úton már éreztem az autót, azonnal élmény volt vezetni.
Az autó külsejét tovább nem ragoznám, hiszen az fogott meg. Olvastam már olyan írást is, akinek nem tetszett a hátulja. Egy szárnnyal és egy króm kipufogóvéggel fel lehet dobni - én is ezt teszem nemsokára. A színének van hátránya, de ilyet akartam. Nyáron jó és okos az automata légkondi, gyorsan lehűti a belső teret. Ha hetente mosni kell, azt sem bánom. Egy Mazdának meg kell adni, ami jár és akkor hűségesen szolgál.
Beülve az autóba, kényelmesek, jó oldaltartásúak az ülések. Többször vezetek egyszerre 250km-t (autópályán többnyire), de meg sem érzem, nem gémberedem el. Aki teheti tetessen bele ülésfűtést, ilyenkor télen isteni! Elől-hátul elég hely van, négy embernek hosszú útra is kényelmes. A vezető ülésnél nagyon jó helyen vannak a könyöklők, ami tovább fokozza a vezetés kényelmét. Letisztult, sportos a műszerfal és a középkonzol, az esti vezetés pedig felér egy nyugtató fényterápiával. A cd-s rádió mondjuk lehetne mp3-as, egy 2007-es modellnél már elvárná az ember. Extraként anno került bele ipod csatlakozó, de az inkább felejtős! Nem ismer fel albumokat, egy nyűg a használata.
A motor szépen, halkan jár - még pályán, nagy sebességnél sem zavaró. Az 1.6-os benzines tényleg lehetne nyomatékosabb és kisebb étvágyú! Ha odafigyelek, akkor országúton 7 körül, városban 8,5-9 között fogyaszt. A váltó nagyon könnyen és pontosan működik. A kormány markolatán, fogásán jót tesz a bőr borítás – nyáron sem csúszik, ha éppen izzadt a tenyér. A futóműve egyszerűen szuper! Mátrában, szerpentinen iszonyat kanyarsebességet mentem, minden félelemérzet nélkül. Ehhez „segítenek” a 205-ös gumik, 16-os felniken. Összességében egy nagyon stabil, jó útfekvésű autó. Most télen sem adódott gondom, pedig mentem egy-két csúszós úton – a DSC és az ABS okosan tette a dolgát.
A garanciáját kiterjesztettem még két évvel, de remélem soha nem lesz gondom vele!
Nem bántam meg egy pillanatig sem, hogy ezt a márkát választottam. Előtte nem volt saját autóm, egy Ladát hajtottam időnként. Nincs viszonyítási alapom, de azóta ültem már egy-két hasonló kategóriájú autóban. Most mit mondjak, hogy ne bántsak meg más márkatulajdonost? Jó volt visszaülni a Mazdámba, nem cserélném el másra. Ez egy minőségi autó kívül-belül!
Hibalista
- Garanciában kicserélték a hátsó lámpákat és grátiszként az egyik első izzót.
Ide hordtam szervizbe
Mazda Móczás - Szeged
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 48000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Még nem aktuális |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
