A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2003-2008)

3 1.6 benzin (Z6) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az első szerelem <3

Szöveges ítélet

Az autóra/autóhoz vett cuccokat vezetem egy füzetben tételesen km állásokkal együtt. Ezt az iromány alján fogjátok megtalálni listázva.

\pár nap múlva kerül feltöltésre\

2018 januárjában vettem meg az autót, osztrákból jött szóval volt rajta minimális korrózió, Nyíregyházán vettem a Debreceni úton. Hazajött a kicsike vettem bele csomagtértálcát meg beleillő szőnyeget és wunderbaum new car illatosítót. Első autó nagy a szerelem.

Hazahozatal után első hoszabb út Miskolc ~30km, egyik kereszteződésnél indulok 1. 2. motor leáll, gondoltam itt a világvége besült az egész motor. Szerencsére a kuplungot kinyomva a következő buszmegállóig kitudtam gurulni. Próbálom indítani semmi, mégegyszer semmi, aztán benzinszag csapott meg, kiszálok rögtön kocsialá nézek hatalmas benzintócsa. Motorháztetőt felpattintom, egy kevés keresgélés után látom ledobta a motortérben a benzincsövet, műanyag gyorszáras benzincső (persze hogy letört a gyorszár) viszadugtam mondom hátha kibírja a plázáig. Kibírta. Benzinkúton vettem szigetelőszalagot így hazáig kibírta. A gyári cső kb 20 cm valami 50 ezer forint, úgyhogy inkább a truckshopból rendeltem 7es benzincsövet kb 5000 volt 1m, bilincsel, szállítással cakli pakli azóta is úgy van.

Olajak (váltó, motor) szűrők (levegő, olaj, pollen) cseréje. Itt jöttem rá hogy az üzemanyag vezetékben nincsen szűrő. Facebook mazdás csoportban rögtön kérdeztem is hogy miújság ilyenkor, aztán meglett a válasz: van amelyiknél csak a tankon belül az üzemanyagszivatyún van szűrő. Ez tehát nem lett cserélve.

Következő hiba bal első fékdugattyú megszorult, ki apóshoz mivel neki van "műhelye" féknyereg leszed, dugattyú megtakarít, megmozgat. Vissza a helyére, azóta sincsen semmi baj vele.

Ezután cseréltem stabilizátor szilenteket, pálcákat, elöl hátul, toronycsapágyat. A hátsó stabilizátor szilentnél az egyik csavar beleszakadt ugyhogy a kb 1 órás melóból lett 11 mert szerezni kelett 90° fúrószárat "kanyarfúrót" mert nem lehetett hozzáférni.

Nyáron kapott egy alvázvédelmet.

Első "nagyon hosszú" út, Siófok, ~300km. Pesten is először vezettem. Nagyon baba az autó.

Ősszel észrevettem hogy fogy a fékfolyadékom, hibakeresés, bal hátsó flexibilis fékcső. Megrendeltem, kicseréltem.

Ezután novemberben Egerben voltunk egy hosszúhétvégére, ahogy a bőröndöket pakoltuk észrevettem hogy nem gurul az autó, gyorsan alánéztem, bal hátsó fék szorul,melegedett is. Gondoltam nincs mese ezzel muszály leszek hazamenni így. Hálistennek hazafele a égiektől kaptam vízhűtést a fékre =).Otthon szétszedtem, porvédő kilyukadt, megtakarítottam kapott új porvédőt, azóta jó.

Elhatároztam jövő tavaszal kicserélem az összesen a porvédőt hagy kapja meg a kicsike ami jár neki.

Téli nap alacsonyan jár, észre vettem hogy ha bizonyos szögben süt a nap annyi apró kavicsfelverődés van a szélvédőn hogy egyszerűen vakon vezetek.Ezt most tavaszal ki is cseréltettem 50.000 Ft volt gyári minőségű Pilkington (a gyári Saint Gobain).

Mazda betegség a rohadás, legalábbis ebben az évtizedben, kezdett is rügyezni tavaszra a két hátsó sárvédőív illetve az ajtók alja, pedig mikor megvettem kiemelt figyelmet fordítottam ezekre a helyekre, zárójelben megjegyzem az autó az utcán áll nem garázsban sajnos, a szivem szakad meg miatta.
Szóval spóroltam hogy eltudjam vinni egy karosszéria lakatoshoz. kb 200ezer lesz, 2 sárvédő ív fényezve lakatolva, ajtók alja fényezve lakatolva. De erre végleges árat úgyis csak a felvágás után lehet mondani, remélem azért küszöbcseréig nem fajul a dolog.

Aztán valamelyik reggel furcsa hangok jöttek kuplung felengedésekor, beremegett az egész motor, haverral megnéztük, valószinűleg motortartó bakok.(utánajártam, a jobb felső van hogy 60.000 km után megadja magát). Ezek cseréje még nem tudom megoldja-e a problémát, de az alkatrészek már úton. Most rendeltem még 2 kézifék bowdent is és a maradék három fékhengerre a porvédőket, ja és a három motortartó bakot. ~50ezer a 3 bak.

Szerintem valahol itt kezdődött el a szopóroller.
És a szopórollerről nincs leszállás.

2019 Március 11. írunk. Márc 15 hosszúhétvége, 3 napos hétvége.18.-án hétfőn vinném majd lakatoshoz az autót.
Motortartó bakok, kézifék, porvédők pont megjönnek hétvégére, legalább tudok szerelni hétvégén, aztán hétfőn megy lakatoshoz az autó.
Ha visszakapom akkor olajat, szűrőket, teknőt meg szimeringet cserélek, minden fasza.
Idei olajcserével majd tervezek olajteknőt is cserélni mivel rozsdál, és főtengely szimeringet mert könnyezik. Melóhelyről kimentünk kollégával megnézni milyen szerszám kéne majd a kis mazdihoz hogy a főtengely szíjtárcsát megtudjam fogni amikor lazítom fel a csavarját. Ekkor vette észre kolléga hogy a klímám kapcsol de a hűtőventillátor nem forog.
Hálistennek még hidegek voltak úgyhoyg az üzemi hőfoktól nem ment feljebb a víz sosem (kitudja mióta nem működött a hűtőventllátor?????). Gyors keresés neten, hűtőventillátor 60 rugó, hát nem hiányzott...Facebook. Mazda3csoport. Hűtőventillátor vezérlő hiba. Na megvan, kirohad a kábel a nyomtatott áramkörből.
Elszőzör mértem megy e a delej a stekkerben. Hát ment. Úgyhogy muszály voltam kivenni a ventillátort. Hálistennek megtudtam forrasztani. Az hogy meddig fogja bírni a jövő zenéje, közben próbálok egy jó állapotú bontottat szerezni. Kinyomtam szilikonnal had legyen csak vízálló ahogyan volt, egy napig kötött addig ventillátor nélkül mentem, végülis kitudja mióta járkálok így.

Másnap azaz ma azaz 2019.03.12. visszaraktam a ventit.
Mondom azért csak alánézek már ha nekiálltam szerelni, megnézem meglazulna-e a csavarok a hétvégi szereléshez, ha beleszakadna ne a hosszúhétvégén kelljen csavarért rohangálnom ha pont olyan nincs otthon. Faszán meglazult minden. Ekkor vettem észre hogy olajos a motortartó bölcső.
Honnan jöhet vajon az olaj? Megy itt egy szervócső, áh de biztos nem ez, biztos a teknő tömíéstől pont ide veri a menetszél. Na azért csak megnézem egy fehér rongyal milyen szinű ez az olaj. Felitattam, hát piros, azaz ATF, azaz szervo olaj. Nagyszerű, gyors keresés, szervó cső 35000. Nagyon hiányzott.
Rendeltem már egy sráctól bontott cuccokat (gumikéder, és hasonló apróságok), szokott is 3-as mazdát bontani, hátha van neki jó állapotú olcsóbban. Felvettem vele a kapcsolatot, úgy emlékszik van bontva sőt lehet még új is van. Holnapra megnézi nekem.
És itt tartunk most, várom a srác válaszát. A fejleményekről beszámolok majd, és folytatom ezt az írásomat.

2019.03.12: Jelenleg kezd tele lenni a t*köm hogy ha megcsinálok valamit és jön a következő hiba, de annyira jó vezetni és mellesleg nem találok ilyen árban más autót ami tetszene, úgyhogy most muszáj vagyik eltűrni amég hisztizik.

...............................................................................

2019.03.18
Ma vittem a autót lakatoshoz, 2 hátsó ív és 4db ajtó alja lesz rajta csináltatva.
Szervócső ügyben odáig jutottam hogy magyarországon 150.000Ft, Arab emirátusokból tudok rendelni gyári csövet 55.000+vám (viszont ez az előre és visszamenő cső is) , bontókba nincsen cső, Hidraulika cső gyártó kft-k 30 ezer körül csinálnának új csövet vagy 20 ezerért felújítják.


Ha nem tudnátok követni 2019 eddig:
50.000 Szélvédő
60.000 Motortartó bakok + kézifék bowden + porvédők

_______________________________________________________________________________

2018.01.15. Megvettem az autót (kereskedő kicseréltetet az első fékeket)
2018.01.24. Hazahoztam az autót
2018.02.25. Fék + Helyzetjelző izzó bal oldalon Hella izzó 630Ft Bosoko ablaktörlő előre 1600Ft+1400Ft Valeo hátsó ablaktörlő 2600Ft
2018.01.27 Olaj Eneos 5w30, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, Denso irridium gyertyák, 47.000Ft ---149885km
2018.02.01 Kipufogóvég 4000Ft
2018.02.06 Gumiszőnyegek 8000Ft, Csomagtér tálca 9000Ft, Hamutartó és szivargyújtó izzó 160Ft
2018.03.11 Ajtók alját kifújtam üregvédővel kb 4000Ft, Váltóolaj csere Xado 75W90 12000Ft ---150334km
2018.03.22 Acélfelniket szereztem a géphez 15000Ft
2018.03.30 Ablakok fóliázása B oszloptól hátrafele 16.000Ft
2018.05.09 Hátsó féktárcsák + betétek Textar 30.000Ft
2018.06.20 Futómű beállítás 5000Ft
2018.06.26 Yatour Digitális Cd tár (usb, aux, memóriakártya) 26.000Ft
2018.06.28 60Ah/540A Varta akku 23.000Ft
2018.07.17 4Db Hankook Ventud Prime 3 nyárigumi 90.000Ft
2018.08.08 Hoszbordás szíj csere Gates 6000Ft
2018.09.10 Első+Hátsó stabilizátor rudak/ szilentek 31.000Ft ---153922km
2018.10.08 Téli gumi 66.000Ft Hankook Icept Rs2
2018.10.13 Toronycsapágy csere SKF 20.000Ft
2018.10.20 Bal hátsó flexibilis fékcső 5000Ft
2018.11.26 Bal hátsó fékdugatyú porvédő csere
2018.12.05 Bal első ajtó gumikéder csere ~2000Ft bontóból
2019.01.24 Szélvédő csere a karcok miatt 50.000Ft Pilkington ---156915km
2019.03.15 3 Gumibak cseréje, Kézifék bowden csere, két első és a jobb hátsó fégdugatyú porvédő cseréje. 50.000Ft

Hibalista

- Ami konkrétan elromlott és veszélyeztette az autó működését az a bal hátsó flexibilis fékcső korrózió miatt szivárgott, hűtőventillátor kirohadtak belőle a vezetékek ( visszaforrasztottam), szervó cső szivárgott a korrózió miatt illetve volt egyszer a szoruló bal hátsó fékmunkahengerem mert kilyukadt a porvédője.Ja és egyszer ledobta az üzemanyagcsövet a motortérben, még jóhogy nem gyulladt ki.

Ide hordtam szervizbe

Magam szereltem

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 147000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? 3
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2003 (2003)

További ítéletek (115 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)