Az ára a félelem bére (de csak míg meg nem szokod)
Szöveges ítélet
Az első kilómétereken nem igazán éreztem rajta a 380Nm-es nyomatékot,de valószínűleg azért mert dízel autóból ültem átt benzinesbe.Pár kilóméter alatt azonban ráéreztem,hogy jobban kell pörgetni mint a dízelt.
Ekkor következett a döbbenet.Az első három hétben féltem az autótól.3000-es fordulattól olyan vehemenciával iramodik az útnak,hogy ha nem egyenesben állnak a kerekek ember legyen a talpán aki megzabolázza.1,2,3-as sebességi fokozatokban amíg elnem éri az 5500-as fordulatot hatalmas odafigyelést igényel az autó úton tartása.De persze emellett a forgalomra is figyelni kell.220km/h-ról úgy gyorsul el a gép,mint egy 170LE-ős PD TDI PASSAT 80km/h-ról.És higgyék el,ebben egy szemernyi túlzás sincs.A gyári információk alapján 250km/h-nál a számítógép leszabájozza a fordulatot.Hát kérem tisztelettel ennek esze ágában sincs itt befejezni a gyorsulást.Egy forgalomtól mentes hétvégi napon 280km/h-ig próbáltam.Nem egy és nem kettő autósnak okoztam csúnya meglepetést.Beleértve a komoly 530 és 535-ös BNV urakat,akik ha olvassák a cikket talán magukra ismernek.Nekik üzenem,hogy nem kell már kétszáz méterről villogni az előttük már amúgyis 160-nal közlekedőre.Ugyanis ő sem fog lelassítani a kamionok mögé 90-re,csak azért mert önök egy ötmillióval drágább autóban ülnek.A teljesítményt ugyanis nem forintban hanem lóerőben mérik.Mert aztán jön a megrökönyödés amikor a lenézett kis mazda megmajmolja őket.
Most pár szóban ami nem tetszik a kocsiban.Enyhe gödrös útfelületen is kopogó,már zavaró teleszkóphangot hallat.A kézifékkar alap helyzetben 4-5cm lötyög (minden mazda 3-as).A hosszirányú útbordák nagyon félrehordják a kocsit.Kátyuba hajtva az első lökhárító berezonál.Ezáltal a világítés szintén zenész,ami nagyon rontja a masszív autó imázst.
Amiről még nem esett szó,az a fogyasztás.90:10%-os arányban (országút-város) használva 10.5l az átlag.Ez egy 160-as autópálya mellett hozott érték a kocsi képességeit még messze ki nem használva,de azért városban mindig a sor elején autózva.A másik véglet kb.16-16.5l,amikor 45l-el mindössze 280km autózható.
A mazda 3 MPS csak ajánlani tudom mindenkinek,akinek nem az számít,hogy milyen autóból látják kiszálni.Nem a külsőségekkel foglalkozik hanem a saját életérzésével.Mert azt tudni kell,hogy ez a kis ördögfióka olyan élvezetekhez juttatja az ember fiát ami csak kevés emberfiának adatik meg.
Viszon semmeképpen sem ajánlom kezdő sofőröknek,mert mindenképpen kíván némi rutint és forgalomban eltöltött kilómétert.Sok sikert minden MPS vásárlónak.(Nem fogják megbánni).
Hibalista
- Váltótartó gumibak.Garanciában cserélték.
Ide hordtam szervizbe
Győr,Mazda Nippon.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Hozzáértő.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 3000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | PASSAT 2.0 PD TDI | Következő autója? | PASSAT CC 1.8 TFSI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
