A második legjobb dolog a világon :)
Szöveges ítélet
Ezt az autót tényleg élményt vezetni és csak szeretni lehet. Mindig öröm beleülni azzal a gondolattal, hogy ma sem hagy cserben. (És remélem ez a későbbiekben is így lesz, bízok az ADAC statisztikájában, ahol a Mazda a legkevesebb meghibásodással az első helyen végzett, még a legendásan megbízható Toyotát is megelőzve.) Azt hiszem ebben a kategóriában a legjobb választás, ennek ellenére viszonylag kevés fut az utakon, nem egy "tömegautó", még ma is sokan utánafordulnak az utcán. Rendkívül halk, dinamikus, magasabb fordulaton nagyon jól pörgő motor, kitűnő kormányozhatóság és futómű (előre örülök minden előzésnek és kanyarnak :), szinte odatapad az útra), hatásos fékek. Sportosan agresszív, feltűnő külső és egy tökéletesen, japán precizitással összerakott minőségi belső harmonikus egysége. Maximálisan megbíztható, semmilyen, még a legkisebb meghibásodást sem tapasztaltam. Szervízben is csak a kötelező alkalmával volt. Az összeszerelési minőségre sem lehet panaszom, rejtélyes hangok idáig még nem jöttek elő. Hogy valami kis hibát is írjak: a műanyagok lehetnének kicsivel jobb minőségűek (puhábbak), ill. kevésbé kényesek (könnyen karcolódnak). Talán a hamarosan megérkező felfrissített változaton már erre is ügyelnek...
Még egy negatívum: egy ilyen már-már prémium minőségű autónál miért spóroltak az audiorendszeren? Egy komolyabb hifit megérdemelt volna... De egy zenerajongó előbb-utóbb úgyis lecseréli a gyári hangszórókat :))
Mindent egybevetve, csak ajánlani tudom a leendő autótulajdonosoknak, és a népítéletben olvasható egy-két negatív kritika ellenére biztos vagyok benne, hogy sokan egyetértenek abban, hogy a Mazda 3 egy nagyon jó autó!
UPDATE: 182.000 km
Az autó immár 10 éves, és a mai napig nem hagyott cserben. A motor hibamenetesen továbbra is teszi a dolgát, még nem volt hozzá nyúlva, a gyertyák is a az eredeti gyáriak...
Ami meghibásodás volt, az mind csak a magyar utak rovására írhatók:
- kb. 80.000 km-nél hátsó stab. pálca csere
- kb. 100.000 km-nél első lengéscsillapítók cseréje (a bal oldali engedte az olajat)
- 180.000 km-nél jobb első kerékcsapágy cseréje
100.000 km-ig szakszervízbe hordtam, azóta egy megbízható szerelő végzi a szokásos cseréket (évente olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő).
kb. 120.000 km-nél lettek cserélve a fékbetétek, a fékolaj és az első féktárcsa (a hátsónak elég volt a felszabályozás)
És ennyi...
A fenntartási költség a minimális meghibásodásnak köszönhetően tényleg alacsony.
Hibák:
Egyetlen problémát tudnék megemlíteni: az alvázon túl korán (kb. 7 éves korában) kezdtek megmutatkozni a korrózió jelei. Ezért érdemes idejekorán elvégeztetni egy alvázvédelmet. 12 éves koráig még biztosan nem fog átrozsdásodni, utána viszont igen... Ezt már nem szeretném megvárni, idén le fogom cserélni az új hármasra.
Negatívum:
A motor teljesítményéhez képest kissé sokat fogyaszt (7,5-8,5 l között), ezért is nagyon várom már a cserét az új, jóval gazdaságosabb (5-6,5 l) és nyomatékosabb 2.0 motorral hajtott 3-ast.
Kettős (benzin-LPG) üzem:
4 éve (2012-ben), 6 éves korában és kb. 100.000 km-nél átalakíttattam gázüzeművé.
Azóta már 80.000 km-t futott gázüzemben hibamentesen. A szervíz rendelkezett sorozatengedéllyel a Mazda 3-ra és az egyik legjobb prémium gázszett (Landi Renzo) lett beépítve. Aki idegenkedik a kettős üzemen, mert félti a motort, feleslegesen teszi...
Az autó teljesítményében, gyorsulásában, végsebességében gyakorlatilag nincs érezhető különbség, a fogyasztás viszont kb. 1 l-rel nő (8,5-9,5 l), de a 200 Ft/l LPG árral számolva még így is jóval gazdaságosabb, mint a tisztán benzin üzem (még a jelenlegi viszonylag alacsonyabb benzin árakkal számolva is).
A 4 év alatt kb. 600.000 Ft megtakarítást jelentett a kettős üzem (az átalakítás költségét is levonva).
Egy hosszabb külföldi út (pl. Olaszország) szinte a feléből megjárható LPG-vel (ott a benzin ára kétszerese az LPG-nek).
Az új Mazda 3 fogyasztása viszont már olyan barátságos, hogy valószínűleg a garancia lejárta után sem fogom átalakíttatni LPG-re...
Hibalista
- - kb. 80.000 km-nél hátsó stab. pálca csere - - kb. 100.000 km-nél első lengéscsillapítók cseréje (a bal oldali engedte az olajat) - - 180.000 km-nél jobb első kerékcsapágy cseréje
Ide hordtam szervizbe
kötelező szervíz (Szolnok)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 182000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 3 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
