A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2003-2008)

3 1,6I Sport TE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A japán beteg

Szöveges ítélet

A vásárlásnál az volt a legfőbb szempontom, hogy megbízható legyen a kocsi, minél ritkábban kelljen szervizbe hurcolni. A többi - kényelem, teljesítmény, szépség - másodlagos volt. 2004 körül került a Mazda az ADAC megbízhatósági lista első helyére - megelőzve a Toyotát -, ami segített a döntésben.

Az Auto Focusban vettem meg az autót.

Sajnos a vásárlásnál az új autó varázsa alá kerültem és nem figyeltem oda a részletekre, így elkerülte a figyelmemet két dolog: A szélvédő alsó része optikailag torzít és a kipufogó egy jól meghatározott fordulatszámnál csúnyán berezonál ("repedt fazék-hang").

Az első héten visszavittem a kocsit a Focusba. A szélvédővel nem volt macera, szó nélkül - garanciában - kicserélték. A kipufogóval más volt a helyzet. Először hülyére vettek és megpróbálták bebeszélni nekem, hogy ez egy "sportos hang". Miután ragaszkodtam hozzá, végül garanciában kicserélték a kipufogó dobot, de az új dob ugyanúgy rezonált! (Tényleg kicserélték? :-) Elegem lett és elmentem egy kipufogóshoz, aki - persze pénzért - feltett egy másik dobot.

Ezek után azt reméltem, hogy az autó túl van a gyermekbetegségeken és már semmi probléma nem lesz vele. Kb. két évig nem is volt vele gond, leszámítva olyan apró kellemetlenséget, hogy kettes fokozatba váltáskor valami kis akadást lehetett (lehet) érezni. Ezt többször megemlítettem a Focusban, aztán később a Miraiban, de semmit nem csináltak vele.

Két év és kb. 50.000 km után a bal első ablakemelő motor elkezdett olyan hangot adni (ablakemelés közben :-), mintha kalapáccsal vernék belülről az ajtót. A Focusban garanciálisan kicserélték. A szerelő bizalmasan közölte velem, hogy amióta nem japán, hanem portugál az ablakemelő motor, azóta zsinórban elromlik. Biztosított, hogy az új motor is el fog romlani. Ettől fogva minden elromlott alkatrészről meg szoktam kérdezni, hol gyártották. Hát bizony elég kevés japán dolog van a kocsimban és azok általában el is romlanak. :-(

Az eddigi legsúlyosabb hiba tavaly jött elő, tehát 3 év és kb 70.000 km után. Az M7-en mentem, amikor hirtelen olyan kemény lett a kuplung, hogy csak nagy erőfeszítéssel tudtam benyomni. Szerencsére valahogy be lehetett nyomni, mert különben ott robbanok le az autópályán. Így viszont sikerült elvánszorognom a Miraihoz. Mivel a Mirai talán még egy izzócserét sem tud azonnal megcsinálni, kb. egy hétig jártam a Trabanttá változott Mazdámmal - de nem akarom a Trabantot bántani. Nem ajánlottak fel csereautót, igaz, hogy én sem kértem.

Végül a Miraiban (garanciában) kicseréltek valamit a kuplungban. Nem emlékszem, hogy mit és azt sem tudom, hogy az egész kuplungot ki kellett-e cserélni.

Ehhez képest jelentéktelen hibák következnek. A klíma napsugárérzékelő pecke, aminél megtanultam, hogy ha a computer nem ad hibakódot, akkor a hiba nem létezik, még ha a szerelő orra előtt tudom prezentálni, akkor sem.

Időközben lejárt a három év garancia és a pénztárcámat félelem kezdte gyötörni. Idén (négy év és kb 80.000 km után) a műszerfal-világítás úgy döntött, hogy akkor sem kapcsol ki, ha kiveszem a kulcsot. Ráadásul valahogy azt hitte, hogy a fényszórókat sem kapcsoltam ki, ezért ajtónyitásnál jól nevelt visításba kezdett. Változatosság kedvéért a Mazda Óbudába vittem (a szerviz-váltogatásnak a munkahelyem helyváltoztatása volt az elsődleges oka), ahol kiderítették, hogy egy 400e ft-os "panel" romlott el, amit csak egyben lehet cserélni. Vicces. Valahogy sikerült elérnem, hogy maradjon a panel, így megúsztam potom 18e ft-os szerelési díjjal.

Én nem tudom, hogy a műszaki megbízhatóság mennyiben fér össze a fenti történetemmel. De hogy valami jót is írjak: A motorral és a futóművekkel semmi bajom nem volt, a fék kitűnő, a kocsi úttartása nagyon jó. A motor-teljesítménnyel is meg vagyok elégedve. Mindezekkel együtt szeretem őt és még mindig azt mondom, hogy érdemes volt megvenni.

A szervizekről néhány szót. Az " Ide hordtam szerelőhöz" szekcióba nem fért bele, de érdemes megemlíteni a Mazda Óbudát, amit – márkaszervízhez képest – meglepően jónak találtam.










Hibalista

- Szélvédő (garancia), kipufogódob (12e Ft), kuplung (garancia), ablakemelő motor (garancia), légzsákellenőrző elektronika (garancia), a klíma napsugárérzékelője (garancia), műszerfalvilágítás (18e Ft).

Ide hordtam szervizbe

Auto Focus (www.autofocus.hu)

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

Mazda Mirai (www.mazdamirai.hu)

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 83000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Astra Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2003 (2003)

További ítéletek (115 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)