A janyok kedvence :)
Szöveges ítélet
2008.5.08
Vegre megerkezett!
Igazabol eszem agaban sem volt Harmast venni, de ugye a demokracianak ara van.(...) Le lettem szavazva, amit mara mar nem banok annyira. Kicsit megremulve jottem ki a kereskedesbol, mert a belso teret tul komornak es kemenynek talaltam es meg a sztereo berendezes is enyhen szolva mokasnak tunt. Persze nalunk a lanyokat nem surun zavartak a reszletek, eleg meggyozo volt szamukra a csillogo, ezust metal kulso, a kormanyrol iranyithato CD-radio, a krom alufelnik es a surun reklamozott biztonsagi kiegeszitok.(6 legzsak, merevitett utascella ,ABS,EBD,DSC.)
Az orszagban ahol jelenleg elunk, szinte csak automata valtos jarmuveket forgalmaznak, igy kenytelen voltam a sportosnak mondott vezetesrol is lemondani. Lassan egy honap utan, mar kifejezetten jol esik a lustalkodas, nem hianyzik annyira a kuplung es a valtogatas, ahogy azt regebben kepzeltem. 10 perc alatt hozzaszoktam a kuplungolas nelkuli furikazashoz es, ha sporolni szottyanna kedvem, atkapcsolhatnek a kezi valtora is. (Eddig meg nem szottyant.) Az atlagos fogyasztas 10l korul van, ami ahhoz kepest, hogy automata, szerintem nem annyira veszes. Szeretem, hogy minden mozdulatomra jol reagal a gep es teljesen jol kiszamithato. A 2000-es motornak meg ennel is jobban orulnek, de sebaj, legkozelebb nem fogok szorakozni ezzel a demokraciazosdival: sajat hataskorbe helyezem az autovasarlast. :)
Osszessegeben jo kis auto ez, tobb szempontbol kellemesebb is, mint az elozo gepunk volt. Ha meg hozzateszem, hogy a csalad holgy tagjainak minden utazas oromet nyujt, semmi ketsegem afelol, hogy jo uzletet kotottunk.
2008.6.18
Tobb mint egy honap (3000.km) tapasztalata alapjan allithatom, hogy a gep szuper! Az Eilat-Holt-tenger-Negev utvonalat, -a szerpentines emelkedokkel- 7.7 literes fogyasztassal oldotta meg, ami szerintem egyaltalan nem veszes, sot! Mar a belseje is kifejezetten baratsagosnak hat, minden egyertelmu, kenyelmes es minosegi. Az MP3-as lejatszo es a 4 alap hangfal, teljesen kielegitik az igenyeimet. Este a piros-kek szinu muszerfal valoban gyonyoru.
Sajnos sokat kell subickolni kivul-belul. Csak kezi mosas ajanlott, mert a fenyezes nagyon erzekeny!
Batran allithatom, hogy mindenkinek oromet okozhat, aki nem akar feltunoskodni, csak szereny Mazdigazdikent akar kenyelmesen, kulturaltan autozni. :)
2008.10.30 (9300.km)
Mara mar elmondhatom, hogy nem csak a janyok kedvence! :)
Felve, de kiprobaltam a gepi mosast, miutan a tankolasnal ingyen kapom e szolgaltatast. A fenyezes nem annyira gyatra, amennyire gondoltam, baj nelkul lehet geppel is tisztogatni.
Viszont varosban zabal a Draga!(1.liter 8.5km-enkent!) Meg szerencse, hogy a benzin ara folyamatosan csokken. Igaz a tropusi nyarat vegig klimaval dongettuk, vszinuleg ez is novelte az etvagyat. Egyelore a teli fogyasztasrol meg nem tudok beszamolni.....
Elvittem a Mazdasokhoz az elso olajcserere, 3000.km utan, mondvan gondoskodo apucikent megadok mindent a Picinek, amire szuksege van. Nagy meglepetes ert amikor kozoltek, hogy nincs szukseg a Mazdanal elso olajcserere eleg, ha megteszem ezt az elso kotelezo szerviznel. Korrekt, hogy nem akartak leszedni, teljesen meg is voltam 6odva.:)
Rendszeresen ellenorzom az olajszintet a vizet es minden egyebet. Egyelore kipp-kopp, semmibol nem eszik tul sokat, leszamitva a benyot.
A belso ter nagyon kenyes, foleg azokat az emberkeket zavarhatja, akik ugy szeretik a rendet a dobozkajukban, mint en.
Alapjaba veve csak jo iranyba modosult a velemenyem a Mazdirol. Tessek venni Mazda Harmast, batran! :)
2009.03.11 (15200.km)
Hal´ Istennek "esemenymentesen" mulnak a kilometerek. A gep egyre jobban megy es egyre kevesebbet kajol. Bizonyara jobban erzem mikor kell levenni a labam a gazrol mint az elso idoszakban, gondolom ez is hozzajarul az etvagycsokkeneshez. Meg mindig minden poccre mukodik (kipp-kopp), es semmi nem recseg, ami a jo minosegerzetet noveli. Neha kikapcsolom a cd-t, hogy halljam a motor brummogasat. Nem tudom mitol olyan jo erzes ez, de nekem nagyon teccik. :)
Az elso kotelezot is megeltuk, problema nelkul. Nem kellett az olajon es az olajszuron kivul semmihez hozzanyulni. Ugy tunik a viszonylag borsos vetelar, hosszutavon behozza majd az arat.
Hibalista
- Meg semmi. Nemsokara elviszem az elso olajcserere, egyelore semmi problema. Megelolegezem a szervizeseknek a tizest, mert muszaj vagyok kitolteni ezt a mezot is. Remelem nem fognak megtrefalni!
-
- 2008.10.30
- Sem az auto, sem a szervizesek nem trefaltak meg!
- Kedvesek es korrektek voltak a szakik, nem csereltek olajat, mert nem lattak szukseget 3000.km utan. Egyelore maradhat a 10-es. (Mazda Asulin, Negev>Beer-sheva.)
Ide hordtam szervizbe
Egyszer beneztem Asulinhoz, Beer-shevan....
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
2009.03.11.
Mazda-Ford S.R.D, Beer-sheva. A 15ezres, elso kotelezo szervizen nagyon keszsegesek voltak, azonnal fogadtak, sor nelkul. Csak olajat es olajszurot csereltek. Minden kerdesemre teljeskoru felvilagositast adtak, raadasul magyarul! :) Az arak mint minden szerviznel igen borsosak, de engem megnyugtat, hogy a garancia el, meg ugy is, hogy Tibi bacsi allitja, hogy a Harmasokkal 99%-ban semmi gond....
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15200 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Jetta | Következő autója? | Mar nezegetem az uj Harmast a kemfotokon..... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
