Megszívtam vele, mégis szerettem
Szöveges ítélet
Egy állólámpás, 230-as mercim volt, azt cseréltem el erre, én hülye. Mindenki buzerált, hogy minek olyan régi, nagy autó, olcsóbb egy kis autó, keveset fogyaszt, fiatalabb, stb. No, elcseréltem. Kasznija és a belseje nagyon egyben volt, gyönyörű motorhang, remek kompresszió. Aztán hazamentem....
Másnap elmentem vele egy kicsit, melegen fura, kopogó hang jött a motorból. Sok szívás után kiderült, hogy azért nincs 1500-ig olajnyomás, mert váltóolaj van a tökig szétkopott motorban, ami hidegen nagyon szép járást adott neki, melegen viszont lóhúgyot megszégyenítően híg, akkor már nem frankó. És én még így is mentem vele 165-öt, de akkor már nagyon szólt. Szétszedték a motort, kiderült, hogy nem elég a csapágyazás, ugyanis a dugattyúk körbe össze vannak égve, az eltűnt (hogy hova, nem tudni) kompressziógyűrű helyére egyszerűen befolyt a dugattyú alu anyaga. Feltehetőleg olaj nélkül ment, de a belsőt látva inkább egyszerűen nem cseréltek benne olajat. Tehát motorgenerál, ez 1998-ban nem volt egyszerű, szinte minden gyári lett benne, így közel 260 ezer lett a dolog, szerelés "baráti" alapon. Ezután gyönyörű hangja lett, csodásan járt, keveset fogyasztott, igaz, nagyon finoman járattam.
Egyszer az akkori barátnőmmel elmentünk Berettyóújfalura (Veszprémből), és visszaindulás után, Debrecen túloldalán meghalt a moci... A hülye szerelő mindent kicserélt rajta, csak a vezérműláncot nem... elszakadt... Debrecenből mentették 98-ban 90 ezerért. A szelepek elgörbültek, a dugattyúk hála Istennek épen maradtak, de teljes vezérművet kellett újonnan beépíteni, hengerfejet felújítani, stb. Utána tényleg olyan volt, mint az új. Bejáratás után már néha megpróbáltam, mit tud. 95 lóerő körüli érték 84-ben nem lehetett kis piskóta. A váltója nagyon rövid, így a vége nem túl sok, de a 180-at, ami az órában van, tudta, igaz, csak egyszer. Gyorsulásban viszont kategóriájában nem nagyon akad ellenfele. 2 db Hitachi ikerkarburátor volt rajta, így ahogy odalépett neki az ember, úgy ment. Irgalmatlan volt. Az 1,6 16V 97-es Escortot durván állva hagyta gyorsulásban. 160 felett már nagyon pörgött, de addig...:-) Fiatal suhancként nem kellett, hogy hátul kényelmes legyen, de senki nem panaszkodott, akit vittem, hogy kellemetlen lenne benne ülni, a csomagtartó is az akkori énemnek megfelelt. A váltója nagyon precíz volt, és ahhoz képes, hogy elsőkerekes, nagyon jól alá lehet szedni a kormányt, nagyon kicsi íven fordul. Jól átlátható a kaszni, könnyű vele manőverezni. Olvastam, hogy volt, akinek nehéz volt a kormány, nekem nem volt az, igaz, akkor még versenyszerűen sportoltam.:-) Tényleg nem olyan nehéz, csak szervó híján nem szabad állóhelyzetben tekerni, csak amikor már/még egy picit gurul. Akkor viszont igazán könnyű.
A kocsit nagyon szerettem, hozzám nőtt, rossz volt, amikor már nem volt az enyém. Aki jó állapotút vesz, biztosan nem bánja meg. A motorhibán kívül soha nem volt olyan baja, ami hiba lett volna, csak a szükséges karbantartás, és kész, meg persze egy kis koccanás, ahol én voltam a hunyó, de ott csak a két első indexbúrát kellett cserélni. A gyári 13 ezer, az utángyártott Ibiza index pont jó bele. Ezer Ft volt darabja... Szóval tényleg finom kis kocsi. Én is csak azért írtam azt, hogy nem érte meg, mert enygem becsaptak vele. Csúnyán.
Hibalista
- motor
Ide hordtam szervizbe
Volvó szerelő - ismerős (barát?)
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | W115 | Következő autója? | Escort XR3i |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
