A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 323 Ii (1980-1989)

323 Ii 1,5 GT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az első "barátnő"

Szöveges ítélet

A kocsit Ausztriából hoztuk egy Ford Taunus és egy VW Passat után ez volt a harmadik nyugati kocsi a családban. Az autó mérete és formája szöges ellentétben áll a teljesítőképességével és a műszaki paramétereivel. Amikor bejött az országba az összes baja a zárlatos akksi volt. Ennyi kellett ahhoz, hogy csont nélkül átmenjen a KPM vizsgán. A felszerltsége elég jó volt: állítható kormány, el tolótető, hat hangszórós gyári hifi, 50/50%-ban osztott három állásban dönthető hátsó ülések fejtámlával, ülésmgasság állítás, fűthető tükrök, ötfokozatú rövidített sportváltó, és a lényeg az 1500-as dupla Hitachi karbis motor. A kocsi csak 850Kg volt ami a 95Le-s motorral és a spéci váltóval kiegészítve egyedülálló menetteljesíményt jelentett. A négyfős családdal együtt is simán tudta a 100Km/h-t 10 másodpercen belül. Akkor még középsuliba jártam és a Skoda 105 után, amin vezetni tanultam ez a kocsi valóságos versenyautónak tűnt. A fogyasztás jellegzetesen Mazdás: óvatosan 8L, versenyezve simán 10. De megérte, mert mindenért kárpótolt, hogy a korabeli debreceni autók 90%-át simán lenyomta a lámpánál. A forulatszámmérőn 6000-nél indult a piros sáv de addig muszáj volt pörgetni, mert olyan gyönyörű hangja volt és döbbenetesen ment. Az elsőkerékhajtás miatt jól lehetett irányítani, és a széles nyomtáv miatt stabil volt. Havas úton istenien lehetett vele csapatni is, amit kevés elsőkerekes kocsi tud igazán. Rengeteg nyaralást, kirándulást, két építkezést szolgált ki és szinte csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni. Az önindító és a hűtő cseréjére egy karambol miatt volt szükség. Egyetlen hibája volt amit fel tudok hozni: a manuális szívató. Télen nehéz volt vele menni emiatt és elég lassan is melegedett be, mert a hűtőrendszere erősen túl volt méretezve. A kocsit csak a kora és a vele járó súlyos karosszériaproblémák miatt kellett lecserélni, ugyanis egy idő után már nem volt mihez hegeszteni. Ha nem rohadt volna szét, tuti hogy megmarad nekem és a családba kerül egy másik, de így sajna a bontóban végezte. Azt mondanom se kell, hogy a motort és a váltót azonnal, a szemünk előtt eladták mert az égvilágon nem volt semmi baja. Azonnal eszembe jutnak a vele szerzett élmények, ha nagyritkán látok egyet, de ma már sajnos nagyon kevés van belőle.

Hibalista

- Fék és futóműalkatrészek, hűtő, önindító, és kopó alkatrészek.

Ide hordtam szervizbe

Nem nagyon járt szervízben, mert szinte semmi baja nem volt. Apám évente egyszer vitte el a műszaki előtt, biztos ami zicher alapon.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1984
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 135000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Passat Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 323 Ii 1980

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)