Az első "barátnő"
Szöveges ítélet
A kocsit Ausztriából hoztuk egy Ford Taunus és egy VW Passat után ez volt a harmadik nyugati kocsi a családban. Az autó mérete és formája szöges ellentétben áll a teljesítőképességével és a műszaki paramétereivel. Amikor bejött az országba az összes baja a zárlatos akksi volt. Ennyi kellett ahhoz, hogy csont nélkül átmenjen a KPM vizsgán. A felszerltsége elég jó volt: állítható kormány, el tolótető, hat hangszórós gyári hifi, 50/50%-ban osztott három állásban dönthető hátsó ülések fejtámlával, ülésmgasság állítás, fűthető tükrök, ötfokozatú rövidített sportváltó, és a lényeg az 1500-as dupla Hitachi karbis motor. A kocsi csak 850Kg volt ami a 95Le-s motorral és a spéci váltóval kiegészítve egyedülálló menetteljesíményt jelentett. A négyfős családdal együtt is simán tudta a 100Km/h-t 10 másodpercen belül. Akkor még középsuliba jártam és a Skoda 105 után, amin vezetni tanultam ez a kocsi valóságos versenyautónak tűnt. A fogyasztás jellegzetesen Mazdás: óvatosan 8L, versenyezve simán 10. De megérte, mert mindenért kárpótolt, hogy a korabeli debreceni autók 90%-át simán lenyomta a lámpánál. A forulatszámmérőn 6000-nél indult a piros sáv de addig muszáj volt pörgetni, mert olyan gyönyörű hangja volt és döbbenetesen ment. Az elsőkerékhajtás miatt jól lehetett irányítani, és a széles nyomtáv miatt stabil volt. Havas úton istenien lehetett vele csapatni is, amit kevés elsőkerekes kocsi tud igazán. Rengeteg nyaralást, kirándulást, két építkezést szolgált ki és szinte csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni. Az önindító és a hűtő cseréjére egy karambol miatt volt szükség. Egyetlen hibája volt amit fel tudok hozni: a manuális szívató. Télen nehéz volt vele menni emiatt és elég lassan is melegedett be, mert a hűtőrendszere erősen túl volt méretezve. A kocsit csak a kora és a vele járó súlyos karosszériaproblémák miatt kellett lecserélni, ugyanis egy idő után már nem volt mihez hegeszteni. Ha nem rohadt volna szét, tuti hogy megmarad nekem és a családba kerül egy másik, de így sajna a bontóban végezte. Azt mondanom se kell, hogy a motort és a váltót azonnal, a szemünk előtt eladták mert az égvilágon nem volt semmi baja. Azonnal eszembe jutnak a vele szerzett élmények, ha nagyritkán látok egyet, de ma már sajnos nagyon kevés van belőle.
Hibalista
- Fék és futóműalkatrészek, hűtő, önindító, és kopó alkatrészek.
Ide hordtam szervizbe
Nem nagyon járt szervízben, mert szinte semmi baja nem volt. Apám évente egyszer vitte el a műszaki előtt, biztos ami zicher alapon.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 135000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
