A szolid vadállat
Szöveges ítélet
Friss jogsival, de jelent?s, 2107-es Ladán szerzett vezet?i tapasztalattal kerestem életem els? autóját.
Még ma is emléxem arra bizonyos napra... A nap sütött, megcsillant rajta a fény... A kortalan kinézet? autó egy hátsó kertben állt, kicsit leharcolt volt de alapvet?en rendben volt vele minden és olcsóér´ adták. "Homokbeige" metál fényezés és drapp plüskárpit, papaya illat.. még ma is érzem :)
A váltója puhán járt, rendkívül kényelmes, könnyen kezelhet?. Els? utam barátn?mhöz vezetett, félve mutattam be az új szerzeményt, ám a fogadtatás kellemes volt.
Rengeteget jártam vele, megjártunk sok külföldi utat, 140el kényelmesen lehetett vele utazni de bírta a 190-et is ám a fogyasztás ilyenkor drasztikusan emelkedett. Akkoriban úgy éreztem hogy jól gyorsul, ma már megmosolygom, de kanyarokat megdöbbent?en jól feküdte. Talán a szolid-vadállat jelz? illene rá a legjobban :)
Érdekes jelenség volt, hogy úgy éreztem a teljesítmény napról napra változik, attól függ "milyen napja van az autónak". Alacsony elüls? légterel?jével sok gondom akadt nagyon sokszor leért, de ha úgy csináltam mintha nem hallanám a borzalmas karistolódásokat, terepen is jól ment.
Rendkívüli módon egyetlen egyszer sem robbantam le vele sehol, azt leszámítva hogy egy nagy zuhéban szétesett az ablaktörl? rudazata. Motorikusan rendkívül strapabíró, a szentem elment lecsúszott benzinvezetékkel 2 hengerrel is amíg rá nem jöttem a hiba nyitjára, elrepedt gyújtáselosztóval jöttem haza vele németorszából (csak a beindítás volt gond ekkor hidegen), ezt leszámítva bármilyen id?járási körülmények között pöccre indult. A motorháztet?t felnyitva mindig átlátható volt az aktuális helyzet szemben a mostani sokadik autómmal ahol a fedél alatt egy újjabb fedél látható.
Hosszú utakon praktikus volt az állítható deréktámasz, az ülés rendkívül kényelmes volt és oly alacsony, hogy szinte az aszfalton ültem benne. A hátsó ülések is kényelmesek 4en szuperül de 5 megfelel?en lehetett benne utazni. A csomagtartóba sokminden belefért, a hátsó üléstámlák lehajtásával drabális rakodótér alakult ki 2 bringa is elfért benne elfektetve, csak az els? kerekeket kellett kiszedni.
Id?vel sajnos egyre gyakoribbak lettek a bosszantó apró hibák, s végül a motor elkezdte zabálni az olajat, ez volt a vég gyümölcsöz? kapcsolatunkban. Ráadásul ekkor már úgy éreztem hogy presztízsértékéb?l vesztett egy keveset. A rendkívül szívemhez n?tt autót egy szerel? vette meg jelképes összegért, eladásra csinálta meg, motorgenerál, karosszéria, új kipufugó rendszer de végülis egy családtagjának megtartották.
Nagyon szerettem, volt egy fílingje amit?l rendkív?li eszmei értéket képviselt. "Soha nem felejtem el az els?t." :)
Hibalista
- Gyújtáselosztó búrája elrepedt: kb 2000Ft
- rohadt a kipufogója + máshol is: sokszor 5000Ft + 1szer 90000
- fékbetét, csomagtartó zár, elektromos zárlat, duda, fényszóró.. apróságok
- hátsó lengéscsillapitó+futóm?: kb40.000
- Ablaktörl? rudazata szétcsúszott: Megcsináltam (péppé áztam)
- elkezdte enni az olajat: Eladtam :)
Ide hordtam szervizbe
Japker Szentendre DózsaGyörgy út 26
végtelen alaktrész utánpótlás, szakszerel?k
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Hümptner úr Bp. Cinkotai út
elekromossági mágus
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 270000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Renault |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
