A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 323 Ii (1980-1989)

323 Ii 1.4 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A GT (Dzsíti),

Szöveges ítélet

Egy szörny?séges Fiat Uno után került a családba az egyik rokontól, igen jutányos áron, 250 000 Forintért. Az el?életér?l nem tudok sokat, csak annyit, hogy nyugatról hozták be a rendszerváltás után, végig garázsban volt tartva, aminek köszönhet?en egy-két kisebb rozsdafolttól eltekintve a korához képest remek állapoban van a kasztni.

Eleinte nem tetszett a küls? design, de nagyon megszerettem, szerintem sokkal szebben megoldották a formályát mint az akkori Coltot, vagy Corollát. Van rajta némi króm, de nem túlzott mértékben. A 3 ajtós megoldás nem túl praktikus, de sportos megjelenést kölcsönöz az alacsony építéssel és a ferdehátú farral (az ötajtós lépcs?shátú iszonyat egy ronda jószág). Az egész autó 3.8 méter hosszú, így nem nehéz vele parkolni, bár egy kicsit izmozni kell a kormányszervó hiánya miatt.

A futóm? nem kedvelte az itthoni utakat, majdnem teljesen megszünt a csillapítása, a kátyúkon gyakran felüt, ami nem ad túl nagy komfortot. Ennnek ellenére az alacsony súlypontnak köszönhet?en remekül kanyarodik, semleges a viselkedése. Az egyenesfutása jó, a vezetési élmény teljesen más, mint egy modern autóban, semmi elszigetelt érzés, finomkodás, érzed az utat, a motort, a váltót, és ez remek dolog tud lenni.

Az autó legjobb része a motor és a váltó, f?ként ez el?bbi egyszer?en elpusztíthatatlan, a dinamizmusa pedig csodálatos, szereti a magas fordulatszámot, bár ilyenkor a hangja és az étvágya is megn?. Nem hajlamos az olajzabálásra, viszont télen a váltóolaj be szokott s?r?södni, és ilyenkor kicsit recseg az amúgy rövid úton járó és jól kapcsolható váltó. A váltó ebben a típusban négy sebességes, nekem mondjuk hiányzik az ötödik, így viszont legalább nem kell visszakapcsolni el?zésnél a hosszú fokozatoknak köszönhet?en. A fogyasztás visszafogottnak mondható, csak télen hajlamos többet enni, amúgy olyan 8 liter körül jön ki.

A fék a korabeli japán autókra jellemz?en nagyon puha, de fog, csak meg kell szokni. Hátul dobfékek rögzítik az autót.

A beltér a 80-as évekre jellemz? szögletességet hozza, de a felhasznált m?anyagok puhák, és a kék szín a sötét fabetétekkel feldobja a belteret. A kormány és a váltókulissza m?anyag takarója tetszik a legkevésbé, szép viszont a váltógomb.Az ülések puhák és szélesek, hátul is egész nagy a lábtér. Az összeszerelés jónak mondható, bár pár dolgon azért meglátszik hogy lassan eléri a második X-et az autó. Sok a tárolórekesz, az ajtózsebek hiányát kompenzálandó. A szell?zés-f?tés elég hatékony, a m?szerek remekül lolvashatóak, jó az ergonómia,minden kézre áll, egyedül a szivató hajlamos magától visszaugrálni, ami télen lefulladáshoz vezethet. A csomagtér jól kihasználható, úgy 230 literes lehet, sajnálatos módon azonban nem b?víthet? az ülések ledöntésével. A kalaptartó egy horror, zörög, nehéz, és hajlamos menet közben leesni (a csomagokra), a csomagtérnyílás nagy, az ajtó magasra nyílik, bár a perem elég magas. Az autóból a kilátás remek, máig visszasírom a nagy üvegeket a Punto apró magasan lev? hátsó szélvéd?je után.

Az autó f? negatívuma, hogy a gyári alkatrészek nagyon drágák hozzá, és nem hozzáért? kezekben könnyen tönkre lehet tenni, valamint a hanyagságot egyáltalán nem tolerálja (szétrohad, f? motorelemek egymás után elromlanak etc.).

Nem ez álmaim autója, de sok szép emlék f?z hozzá.

Hibalista

- Lámpatörések: 1000-4000 Ft
- Benzinsz?r?: 400 Ft
- Légsz?r?: 3000 Ft
- Vízpumpa+Termosztát:20000 Ft
- Generátor: 8000 Ft
- Gyertyák, Izzók
-

Ide hordtam szervizbe

Szaki a közelben

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1985
Kényelem (6) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Fiat Punto (jelenleg)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 323 Ii 1980

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A drága...

323 Ii 1,7 diesel GLX - 1987
1999.11.30 15000   -

A hatodik csapatás 4 keréken

323 Ii 323 1.3 - 1982
1999.11.30 23000   -

A kék szépség!

323 Ii 1.3 CD - 1985
1999.11.30 110000   -

A nagybetűs Mazda

323 Ii 323 FAMILIA 1.5 - 1987
1999.11.30 100000   -

A szolid vadállat

323 Ii 1.5 sedan - 1987
1999.11.30 120000   -

Az első "barátnő"

323 Ii 1,5 GT - 1984
2008.01.03 60000   -

Barát

323 Ii 1,3 - 1981
1999.11.30 120000   -

Derék autó

323 Ii 1.3 - 1984
1999.11.30 24000   -

Elsö autóm

323 Ii 323 1.3 - 1983
1999.11.30 78000   -

Eltaposott dobókocka

323 Ii 1,3 gls - 1984
1999.11.30 0   -

Hiroshima bosszúja

323 Ii 1.5 family sedan - 1985
1999.11.30 25000   -

Id?s svájci úr japán zöldsége

323 Ii 1.3 - 1982
1999.11.30 40000   -

Kedvenc autóm

323 Ii 1,6 GT - 1987
1999.11.30 110000   -

Kedves kis járgányom!

323 Ii 1,5 GLX - 1981
1999.11.30 90000   -

Kis szamurály

323 Ii 1,3 - 1984
2008.12.09 18000   -
1 | 2 | 3

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)