A GT (Dzsíti),
Szöveges ítélet
Egy szörny?séges Fiat Uno után került a családba az egyik rokontól, igen jutányos áron, 250 000 Forintért. Az el?életér?l nem tudok sokat, csak annyit, hogy nyugatról hozták be a rendszerváltás után, végig garázsban volt tartva, aminek köszönhet?en egy-két kisebb rozsdafolttól eltekintve a korához képest remek állapoban van a kasztni.
Eleinte nem tetszett a küls? design, de nagyon megszerettem, szerintem sokkal szebben megoldották a formályát mint az akkori Coltot, vagy Corollát. Van rajta némi króm, de nem túlzott mértékben. A 3 ajtós megoldás nem túl praktikus, de sportos megjelenést kölcsönöz az alacsony építéssel és a ferdehátú farral (az ötajtós lépcs?shátú iszonyat egy ronda jószág). Az egész autó 3.8 méter hosszú, így nem nehéz vele parkolni, bár egy kicsit izmozni kell a kormányszervó hiánya miatt.
A futóm? nem kedvelte az itthoni utakat, majdnem teljesen megszünt a csillapítása, a kátyúkon gyakran felüt, ami nem ad túl nagy komfortot. Ennnek ellenére az alacsony súlypontnak köszönhet?en remekül kanyarodik, semleges a viselkedése. Az egyenesfutása jó, a vezetési élmény teljesen más, mint egy modern autóban, semmi elszigetelt érzés, finomkodás, érzed az utat, a motort, a váltót, és ez remek dolog tud lenni.
Az autó legjobb része a motor és a váltó, f?ként ez el?bbi egyszer?en elpusztíthatatlan, a dinamizmusa pedig csodálatos, szereti a magas fordulatszámot, bár ilyenkor a hangja és az étvágya is megn?. Nem hajlamos az olajzabálásra, viszont télen a váltóolaj be szokott s?r?södni, és ilyenkor kicsit recseg az amúgy rövid úton járó és jól kapcsolható váltó. A váltó ebben a típusban négy sebességes, nekem mondjuk hiányzik az ötödik, így viszont legalább nem kell visszakapcsolni el?zésnél a hosszú fokozatoknak köszönhet?en. A fogyasztás visszafogottnak mondható, csak télen hajlamos többet enni, amúgy olyan 8 liter körül jön ki.
A fék a korabeli japán autókra jellemz?en nagyon puha, de fog, csak meg kell szokni. Hátul dobfékek rögzítik az autót.
A beltér a 80-as évekre jellemz? szögletességet hozza, de a felhasznált m?anyagok puhák, és a kék szín a sötét fabetétekkel feldobja a belteret. A kormány és a váltókulissza m?anyag takarója tetszik a legkevésbé, szép viszont a váltógomb.Az ülések puhák és szélesek, hátul is egész nagy a lábtér. Az összeszerelés jónak mondható, bár pár dolgon azért meglátszik hogy lassan eléri a második X-et az autó. Sok a tárolórekesz, az ajtózsebek hiányát kompenzálandó. A szell?zés-f?tés elég hatékony, a m?szerek remekül lolvashatóak, jó az ergonómia,minden kézre áll, egyedül a szivató hajlamos magától visszaugrálni, ami télen lefulladáshoz vezethet. A csomagtér jól kihasználható, úgy 230 literes lehet, sajnálatos módon azonban nem b?víthet? az ülések ledöntésével. A kalaptartó egy horror, zörög, nehéz, és hajlamos menet közben leesni (a csomagokra), a csomagtérnyílás nagy, az ajtó magasra nyílik, bár a perem elég magas. Az autóból a kilátás remek, máig visszasírom a nagy üvegeket a Punto apró magasan lev? hátsó szélvéd?je után.
Az autó f? negatívuma, hogy a gyári alkatrészek nagyon drágák hozzá, és nem hozzáért? kezekben könnyen tönkre lehet tenni, valamint a hanyagságot egyáltalán nem tolerálja (szétrohad, f? motorelemek egymás után elromlanak etc.).
Nem ez álmaim autója, de sok szép emlék f?z hozzá.
Hibalista
- Lámpatörések: 1000-4000 Ft
- Benzinsz?r?: 400 Ft
- Légsz?r?: 3000 Ft
- Vízpumpa+Termosztát:20000 Ft
- Generátor: 8000 Ft
- Gyertyák, Izzók
-
Ide hordtam szervizbe
Szaki a közelben
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Fiat Punto (jelenleg) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
