VIKING MACHINE!!!
Szöveges ítélet
11 évesen vettük a masinát, 116 ekm-mel.
Tapasztalataim 5 hónap/9ekm használat után:
Az autó nagyon precízen össze van, minden úgy működik rajta pontosan, ahogy annak egy autón kell. Könnyű kezelhetőség, jól pozícionált kezelőszervek, precízen kapcsolható sebességváltó, kimondottan könnyen kezelhető kuplungszerkezet, (5 hónap alatt még nem sikerült lefullasztani, budapesti városi közlekedés mellett).
Az autó futóműve remek, egészen jól nyeli el a budapesti kátyútengert. Nagy sebességű kanyarodás esetén is jó az úttartása, csak egészen pici alulkormányzottság érzékelhető.
4 fő részére igazán kényelmes, hátul három fő részére kicsit túl szűk azonban hátul.
Az autót városi használatra nem tartom a legmegfelelőbb választásnak. A gyakori ki-be szállásokat kissé megnehezítheti alacsonyabb építése. A 4m-es hosszúság miatt a kisebb helyre történő beállások gyakorlottabb kezet kívánnak (ennek ellenére a 355 literes csomagtartó mégsem túl acélos méret), továbbá feltűnően nagy az autó fordulóköre.
Ebben az árkategóriában (750.000-ig) egy jó állapotú Suzuki WagonR/ Suzuki Ignis lenne a favorit nálam kizárólag városi használat esetén.
Az 1.3-as motort nem tartom jó választásnak. Természetesen tökéletesen elég a 73 lóerő a városi, illetve autópályán történő nyugodt közlekedéshez, azonban sokszor jól jönne még egy kis tartalék gyorsításokkor. Jobb választás az 1.6-os blokkot választani, minimális a fogyasztástöbblete ugyanis.
A motor alsó fordulatszám tartományban meglehetősen nyomatékszegény (egyébként minden tartományban gyenge :) ), legalább 3500-ig érdemes forgatni ha bármiféle dinamizmust szeretnénk csempészni a haladásba.
A váltó áttételezését viszont nagyon eltalálták. A fokozatok kellően rövidek ahhoz, hogy megfelelően kiforgassa a 73 lóerős blokk. Így viszonylag dinamikusan közlekedhetünk autópályán (130-140et) nyugodtan elviszi a világ végéig is. Az 55 literes tank miatt a kb. 700 km-es hatótávolság is elég jó.
Az autó légellenállása remek. Simán levitte GPS szerint a 167-es gyári adatot (1045 kilós kasztni, 73 lóerő mellet ez meglepően magas).
A rövidebb áttételek miatt viszont magasabb a fajlagos fogyasztás, 130-nál már 4300-at forog a motor, és kb 7,8 litert fogyaszt.
105-110 között egy nagyon picivel 7 liter alatt (6,9), városi használat mellett nagyon kímélő üzemmódban pedig 9 literre van szüksége. Ezek objektív, precízen mért adatok, lehet hinni nekem :)
A karosszéria, elsősorban a sárvédőívek kimondottan hajlamosak a rozsdásodásra.
Mindent összegezve, ebben az árkategóriában jó választásnak tartom a 323-ast. Megbízható, precíz, kényelmes, és viszonylag elegáns is. Kizárólag városi közlekedés mellett azonban nem javaslom. Célszerű legalább a 98 lóerős, 1.6-os motort választani.
De én kedvelem így is a kis lustaságot :)
"Viking"
Hibalista
- Csak olaj-olajszűrő-légszűrő csere volt rajta (8k). - - Hátsó fékék (még gyáriak) lassan cserére szorulnak (125ekm után). - - Kézifék bowdenje javításra szorul majd a hátsó fék cseréjekor, teljes behúzás mellett se fogja már meg az autót egy meredek lejtőn.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 116 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mazda 3 / Mazda 6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
