A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 323, 323f Vi (1998-2003)

323, 323f Vi 2.0 DiTD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Traktorhangú, de szerethető

Szöveges ítélet

A történet úgy kezdődött, hogy napi 2x80 kilométert ingázok autópályán Budapestre, így kellett egy olyan autó az 1999-es Mitsubishi Lancer helyett ami nem eszik meg 6,5-7 litert, hozza ugyanazt a megbízhatóságot, és belefér a család. Keret max 600 ezer HUF, plusz amit a Lancerért kapok. Végül ketten maradtak fent a rostán, a 323 és az Octavia 1.9TDI. Mivel 1 milla alatt nem lehet jó állapotú, keveset futott és klímás dízel Octaviát találni, így lett a 323. Hosszas keresés után találtam meg ezt a példányt, katasztrofális a magyar használt autók piaca. Minden visszatekerve, szétrothadt, omladozó, füstöt okádó autókat árulnak kifényesítve, belül szilikonnal telenyomva. Jóval a 700 ezres Mazda 323 átlagár fölött sikerült találnom végre egy jó állapotút, 850 ezerért. Ausztriából behozva, végig márkaszervizben szervizelve (még a 2012-es olajcsere matrica is Mazda márkaszervizes logójú), 92000 kilométerrel. Nem rohad, a motorja jó, minden rendben van rajta. A kereskedő 300-ért beszámította a Lancert és még 550-et fizettem rá. A bal első oldala újra lett fényezve, de szép lett, és nem valószínű hogy karambolos volt, mert a motortérben minden rendben van, ha törött is volt az a rész, csak kicsit és szépen javították.

1000 km után, 2014. október: Ezer kilométer után már le lehet írni bátran a tapasztalatokat azt hiszem. Legfontosabb a fogyasztás: 5,14 literre jött ki 100 kilométerre, azt hiszem ez elég jó érték, főleg ha figyelembe vesszük, hogy ebben volt 80% autópálya 140-es tempóval (lássuk mit bír ugye), és 20% városi dugóban álldogálás. Általában 120 körül szoktam tartani a sebességet, így azt várom hogy a következő tankolásnál 5 liter alatti értéket kapok. Az autó hangja pocsék, ezen nincs mit szépíteni. Mint egy traktor, vagy IFA alapjárattól egészen 2000 körülig, akkor már egészen elfogadhatóra mérséklődik a zaj. Vibráció szintén 2000 körül szűnik meg, szóval egy tipikus régi dízel, ezt el kell fogadni. 1500 fordulat alatt amúgy halott a motor, cserébe hangos is, de ettől kezdve megindul és nagyon szépen húz, autópályán még 130-nál is van annyi tartalék benne, hogy visszakapcsolás nélkül lehessen előzni. Nagyon nyomatékos minden helyzetben, ez nagyon tetszik. Az első sebességfokozat nagyon rövid, tényleg csak elindulásra való, 20km/h-nál már 2500-at forog a motor, viszont 2.-tól nagyon megindul, lehet vele piros lámpánál legyorsulni másokat ha akarsz. Sajnos városban vissza is üt ez a rövid egyes fokozat, mert 50-60-as tempósan haladó városi forgalomban a hármas már kevés, mert 2200 körül van a fordulat, de a négyes még sok, mert 1500 alá esik ahol hangos és erőlködik, leginkább autópályára és vidéki utakra való, na ott viszont tökéletes. Ha már fokozatoknál tartunk, a sebváltó egy kicsit csalódás nekem. Pontos, meg jó fogású, de kicsit lötyögős mindegyik sebességfokozatban és nagyobb erő kell a váltáshoz mint amire számítottam. Nem azt mondom hogy rossz, mert valószínűleg egy Scenic vagy Xsara tulaj elélvezne tőle, de japán viszonylatban eléggé hátul kullog a sorban. A Lancer és a Corolla váltója biztosan jobb, a Swifté csak azért nem mert ott nem mindig lehet berakni egyesbe, csak ha kétszer-háromszor kuplungolok. A futómű is remek, ha nem téli gumi lenne rajta, akkor igen élvezetes lenne, így sajnos a tempós kanyarokban csúszik egy kicsit és csikorog is. Na de majd tavasszal :) A kormányzása hihetetlen pontos, a kis átmerőjű kormány nagyon jól illik hozzá. Belül kényelmes és nagyon tágas, nem is gondoltam volna, hogy a Lanceremhez képest alig 10 centis hossztöbblet ennyit jelenthet. Mind széltében, mind hosszában sokkal tágasabb mint a Lancer. Az ülés is nagyon kényelmes, és jól is tart, én szeretem ha nem süppedős, hanem kicsit keményebb. Na ez olyan. A csomagtartó 427 literes, kissé lapos, de nagyon mély és a nyílása is megfelelően széles. Szerencsére a csomagroppantó zsanérok nem olyan nagyok mint a Lancerben, így nem is foglalnak akkora helyet, de azért vigyázni kell így is hogy törékeny dolog ne kerüljön alá. Nagyon tetszenek a fényszórók, sokkal erősebb mint a Lanceré, sőt sokkal erősebb mint bármi autóé amiben eddig ültem (kivéve a xenonosak). A kilátás előre és oldalra jó, hátra viszont nem annyira, a középső hátsó fejtámla és a féklámpa elég sokat kitakar, ráadásul a hátulját egyáltalán nem is látni, parkolásnál kicsit nehéz vele boldogulni. Pedig a hasonló korú japánokhoz (Lancer, Corolla, Swift) képest magasabban ülünk. A műszerfal piros háttérvilágítása elsőre elég furcsa volt, de meg lehet szokni, azt hittem zavaróbb lesz (a fényereje szabályozható). Összességében nagyon pozitív a tapasztalat eddig vele, meglátjuk mire jutunk később. Összegezve: Nagyon tetszik a motor, a kényelem, a fogyasztás, a futómű, és kevésbé tetszik a váltó meg a motorhang. Illetve ami még nagy fájdalmam, hogy az ablaktörlő szakaszos módban nem szabályozható, 2 másodpercenként töröl, és ennyi. A Lancerben lehetett szabályozni 2-4-6-8-10 másodpercre, ez nagyon hiányzik így az őszi esők alatt.


2000 km, 2014 november: Lehet, hogy csak én kezdek hozzászokni a hangjához, de mintha már nem lenne annyira hangos menet közben a motor. Indulás után továbbra is kulturálatlan, de 4-5 perc után egészen kisimul. Meghibásodás, vagy arra utaló jel egyáltalán nincsen, teszi szépen a dolgát. A hidegindítási teszt is megvolt: Ma reggel -5 fokban 4 másodperc izzítás után elsőre azonnal indult, nem ingadozott, egyből beállt a 750-es alapjárat. Teli töltött tankkal az üzemanyagszint jelző lámpa felvillanásáig 830 km körüli utat sikerült megtennem, és a következő tankolásnál kicsit több mint 44 liter ment bele (55 literes a tank, tehát 10 liter a tartalék ha felvillan a lámpa, ezt jó tudni). Ez 5,3 l/100km -re jön ki, úgy hogy 60% autópálya általában 3 személlyel 130-as sebességgel és 40% városi forgalom volt benne.


5000 km, 2014 november vége: Elég unalmas lesz így, mivel továbbra sem romlott el semmi, teszi a dolgát :) Átlagfogyasztás most már szépen beállt 5,1 literre, és nem is különösebben spórolok, autópályán 130-al megyek. A váltó sokkal finomabb lett az utóbbi időben, most már kellemesen pontos, nem kell erőltetni sem, és nem is lötyög. Elég jól bírja az autó a napi 180 km-t, a beltérben van némi is zörgés a hamutartó felől, ennek majd utánanézek, de ezen kívül mindene olyan mint amikor kigördült a gyárból


10000 Km, 2015 január közepe: Megvolt az első olajcsere, gázolajszűrővel, olajszűrővel és légszűrővel együtt, Agip iSint 10w-40 olajjal. Összesen 17000 Ft-ot fizettem ezért, de megmaradt 7 deci olaj, az majd jó lesz legközelebb. Az első nagyobb javítás is megtörtént a hátsó kerékcsapágyak lettek cserélve, már elviselhetetlenül hangosak voltak, és féltem hogy megszorulnak. 33000 Ft-volt darabja az ABS jeladóval és az aggyal együtt, de szerintem ez nem drágább mint bármely más ABS-es autónál. Most érkezett el a vezérlés csere ideje, mivel épp átléptem a 100ezer kilométert, az lesz a következő projekt. A téli időszak miatt a fogyasztás kb 1 decivel feljebb ment, most 5,2 liter. Amúgy minden rendben van az autóval, teszi a dolgát ahogy kell.


15000 km, 2015 március vége: Semmi nem történt az elmúlt 5000 km alatt. A fogyasztás feljebb ment, mert nagyon hideg volt, így 5,5 liter volt az átlag. Beköszöntöttek a jobb idők, most megint 5,3 alatt van. Cseréltem ablaktörlőt, Valeo márkájú, 1500 Ft volt darabja. Ja és kiégett a bal első index izzó, azt is cseréltem.


35000 km, 2015 augusztus: Még tavasszal elszakadt az ablakemelő bowdenje a bal első ajtóban, ez volt az első hibája az autónak. Megvolt a vezérlés csere is, 66 ezer Ft-ot fizettem. Azóta is teszi a dolgát szépen, stabil 5,2 literes fogyasztással


60000 km, 2016 február: Na most jön csak az igazi móka! Ahogy minden Mazdát, az enyémet is elérte a tipikus betegség: rozsdásodik az alja, és a sárvédők. Nemsokára megy lakatoshoz, kiváncsi vagyok mit hoz ki belőle. Amúgy semmi olyanról nem tudok beszámolni, ami rendkívüli lett volna az elmúlt időszakban. Novemberben cseréltem a féktárcsákat (mind a 4-et) és a betéteket, összesen 80000 HUF volt, munkadíjjal együtt. Illetve vettem még szintén novemberben Kumho téligumikat, 60000 Ft volt a szett. Fogyasztás télen felment 5,5 literre, de megy ez majd még lejjebb is.


70000 km, 2016 június: kénytelen voltam eladni az autót. Továbbra is szeretem, de annyi rozsda kijött rajta, hogy azt már nem tudom megcsináltatni. Októberben műszaki esedékes, de a sárvédők, a küszöbök, és még sok minden más telejsen átrohadt. Ezen felül elromlott a kézifék, valószínűleg megnyúlt a bowden. Még februárban kilakaltottam az alváznyúlványokat, hajszál híja volt hogy nem szakadtak ki a rozsda miatt a futóművek. Sajnos ezzel sem lett sokkal merevebb a karosszéria, bármikor előfordulhat hogy szétszakad valahol a festék a alatt a rozsda miatt. pedig 130 ezeret fizettem a lakatolásért. Még legalább ugyanennyit kellene hogy műszakira mehessen, és még vagy újabb 80 ezret a különböző egyéb dolgok miatt (repedt szélvédő, a kézifék ugye, villogó lágzsák lámpa, stb). El kellett adnom, mert egyszerűen túl sokba kerül fenntartani. A japán alaktrész is drágább mint az európai, így az utódja egy Focus I. lett. (pl a tavalyi hátsó kerékcsapágy cserét egy Focuson vagy Octavián ki lehett hozni munkadíjjal együtt 30 ezerből, a Mazdán pedig 80 ezret fizettem...)

Hibalista

- hátsó kerékcsapágy - ablakemelő bowden

Ide hordtam szervizbe

Bosch szervíz - Várpalota: korrektek, gyorsak, rugalmasak, árban is OK

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

AKH Fehérvári út

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 92000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Mitsubishi Lancer Következő autója? Mazda 6, vagy Mitsubishi Lancer
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 323, 323f Vi 1998

További ítéletek (96 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

1.6 TE E-Vision - Szép, jó vezetni, kényelmes - bár vannak árnyoldalai is

323, 323f Vi 1.6 TE E-Vision - 2002
2013.05.04 16000   -

A 100%-os AUTÓ

323, 323f Vi 1,6 TE - 2003
1999.11.30 24000   5,0

A Batár

323, 323f Vi 2.0 TDi - 2000
2015.03.02 80000   5,0

A Szerető Kombi-né.

323, 323f Vi 1.4 - 2003
2015.11.09 8500   -

A család kedvence

323, 323f Vi 1.5 sedan - 2000
2008.07.22 50000   4,0

A hűséges jóbarát, nagyon szeretjük egymást

323, 323f Vi 1,4í 16v - 2003
1999.11.30 36000   -

A konzervatív versenyz?

323, 323f Vi 1,6 TE - 2003
1999.11.30 50000   -

A legjapánabb japán

323, 323f Vi 1,5 F - 2000
1999.11.30 135000   5,0

A megbízható jellegtelenség

323, 323f Vi 1,6 TE - 2003
1999.11.30 177000   4,0

A megfontolt, megbízható barát

323, 323f Vi 1,4 16v - 2003
2007.11.02 25000   -

A meghibásodási statisztikák magukért beszélnek

323, 323f Vi 323F ditd - 2000
1999.11.30 70000   -

A sportos japán

323, 323f Vi 1,5 - 1998
2019.12.14 15000   -

A világ legjobb feltünés nélküli autója

323, 323f Vi 1.6TE - 2002
1999.11.30 20000   -

Ajaj!! Drága játék ....

323, 323f Vi 1.6 TE - 2003
1999.11.30 60000   3,0

Biztonságos és kitartó remek darab

323, 323f Vi 1600 ccm - 2003
1999.11.30 19000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)