Szürkebarát--Mazda 323 1,6 TE Sedan
Szöveges ítélet
Ez a tipus egy rejtözködö, kivülröl a feltünést kerülö, szinte tucatautónak tünő járgány. Első pillantásra ég és föld a különbség a korábbi 323 (főleg az F!!!) ismeretében (az előbbi tipus javára). Az enyém a Zoom-zoom-ositott orrú, kissé már a Mazda 6-ra hasonlitó 1,6b Sedan, ez már könnyebben fogyasztható. De azt szokták mondani, a lényeg belül van. Tényleg: tágas, szuper az ergonomia, az ülések primák, a felszereltség pazar (TE, nagyon kényelmes a börkormányról vezérelhető rádió), kanyarstabilitásban, futómü tekintetében élvonalbeli (hihetetlen kanyarsebességek érhetőek el hegyi utakon). Rugózása kissé kemény, de valamit valamiért.A csomagtartó hatalmas, a jobb első ülést előredöntve egy normál méretű akril-fürdőkádat is hazavittem egyszer egy Tüzép-telepröl ( 183cm magas vagyok!!), egy butorüzemben meg a targoncás fiúval fogadtam, hogy a komplett (nem bérházi!) konyhabútor lapra szerelve befér (igaz, 1 óráig pakolgattam, mint egy puzzle-t, a darabokat ide-oda). Mindig pöccre indul, sohasem hagyott még cserben, csak amikor Garanciálisan kipurcant a kopogásérzékelő (tipushiba, másnál is megvolt, cserére "gyógyult"), ami csak abban nyilvánult meg, hogy sárgán pilácsolt a diagnosztikus lámpa. Negativum: kissé szivet dobogtatóbb is lehetne a külső (pl. Mazda6), de belül tökéletes (visszatérve pl.: Mazda6 ajtaja a régi Suzuki Swift stilusa, a müszerfal is lagymatag). Az ABS hamar harap, a 4 tárcsa jól fog. Az eredeti gumik vacakok. Az 1,6 motor állitólag sokkal erősebb az 1,5-höz képest, de sportosságot ne várjunk. Szerintem ebben a váltó áttételezése is ludas lehet, mert a 3.-tól felfele már O.K. 60 felett talál magára igazán a járgány, autópályán nyaraláskor 3 személlyel teli csomagtartóval légkondival 5-ben a belsőben elöztem, poroszkáltam 150-el, mögöttem egy BMW X5 tünt fel. Nem akartam konfliktust, gyorsan ki a külsőbe, 5-ben gyönyörüen húzott, érződött, még van benne tartalék. A 2 hátsó és a jobb első ajtóboritás zörög, lötyög (ez is tipushiba). Hangos, a zajszigetelés lehetne jobb. Pofátlanul sokat fogyaszt!!! 4 évesen egy hegesztésnél kilyukadt a kipufogó-cső (kb. a váltó alatti szakaszon) egy gyári forrasztás mellett (állitolag egyedi hiba, 1000 Ft-ért meghegesztették)
Egy szóval megbizható, hű társ, akire mindig számithatok.
Hibalista
- 2 évesen kipurcant a kopogás-érzékelő (garanciás csere), ez másoktól is hallottam, tipushiba az 1-3 éves 323-nál (vagy a magyar benzin áldásos tevékenysége lenne??), és az utólag beszerelt (magyar) autóriasztó, 4 évesen kipufogó-hegesztés
Ide hordtam szervizbe
Mazda Autó-Toldy Debrecen
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 41000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Swift 1,3 GLX Sport | Következő autója? | Mazda 6 2,0 TE 5 Sport |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
