Megérte? Nemérte!
Szöveges ítélet
Megvettem mert keleltt egy autó. Az elején rögtön váltótartó bakot kellett cserélni, mert tönkrement. Nem értem hogyan mehetett tönkre, de a szerelő azt mondta olyan mintha gyárilag nem állna úgy ahogy kéne, ezért megy tönkre. Ezt még lenyeltem. Majd szinte közvetlenül a vásárlás után megfizettem a tanulópénzt, mert eltörtem az alján lévő lemezt. Alacsonyabb a német autóknál, ez van, sikerült fennakadnom vele. Ettől függetlenül elkezdtem szeretni, mert tulajdonképpen sokkal rosszabbra számítottam.
Aztán egy idő után elkezdett benne minden zörögni. Ami zöröghet az zörgött is. Ha zörgött a bal első ajtó, és megcsináltam, elkezdett zörögni a jobb első. Egy idő után feladtam a dolgot, nem nyomoztam a zörgés után. Ebből adódóan szerintem nem túl minőségi az összeszerelés, nagyon vékonyak az anyagok, látszik a spórolás.
Közben a futóművel is azt játszottam, hogy elvittem, beállították, örültem, majd pár ezer km után megint észrevettem, hogy húz valamerre, úgy, hogy semmibe nem mentem bele, amitől elállítódhatna. Ezt eljátszottam párszor, aztán ezt is hagytam a fenébe, most folyamatosan húz jobbra.
Aztán ott vannak a fékek. Folyamatos problémám, hogy amikor elkoszolódik a fék, egyszerűen nem húzza elég távol a pofákat a tárcsától, hozzáér és még hangot is ad. Szerelő érdemben nem tudott mit kezdeni vele. Azt mondta mossam sűrűn nagy nyomással a kerekeket.
A következő tétel a sorban, hogy el kellett vinnem pár helyen lefújatni, mert rohadni kezdett. Aztán jöttek a hátsó kerékcsapágyak, amit természetesen aranyárban mértek. Na ez volt az a pont amikor elkezdtem gondolkozni, hogy vajon miért is lenne jobb ez a 323-as (amit japánban gyártottak) mint bármelyik korábbi német autóm, amik állítólag sokkal szervízigényesebbek. És oda jutottam ki, hogy nem jobb. Egyik német autómra sem költöttem annyit mint a Mazdára, ráadásul úton útfélen kapni hozzájuk utángyártott, jó minőségű alkatrészeket. Legújabb műsor a kipufogó, ami kezd kifújni, de azt már nem csináltatom meg.
Pozitívumok:
-ha sikerül beszállni a nagyon alacsony autóba elég kényelmesek, az elsőre kényelmetlennek tűnő ülések
-egész jól megy
-jó a váltója
- elég nagy, csak nehezen pakolható csomagtartó (4ajtós)
Negatívumok:
-túlságosan pörgős fokozatok
-tömeghez és teljesítményhez képest magas fogyasztás
-hangos beltér, főleg 100 felett
-túl alacsony építés, könnyű felakadni vele
-alacsonyan lévő ülések, nehézkes be-kiszállás
-drága alkatrészek
-zörgő beltér
Összegezve, az elején kellemesen csalódtam, majd egyre inkább elszállt a lelkesedésem a folyamatos szerelőhöz rohangálástól, és drága alkatrészektől. Hozzáteszem nem volt törve az autó, és mind a szerelő, mind a fényező csodálkozott, hogy ennyi idősen, ennyi futásteljesítménnyel ilyen gondok jönnek elő. Véeredményben annyit tudok mondani, hogy volt autóm amit majdnem fillérre pontosan ennyiért vetem. Német volt, kétszer ennyi futásteljesítménnyel, és semmi ilyen jellegű gondom nem volt vele. Szóval nekem nem érte meg megvenni.
Hibalista
- Váltótartó bak, kerékcsapágyak, rohadások mindenfelé, motorvédő műanyag eltört, bal első hangszóró, kipufogódob, folyamatosan elállítódó futómű
Ide hordtam szervizbe
Maszek, márkaszervíznek közelébe sem megyek.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 43000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | Valószinű német. |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.5/10) |
