Megbízható utitárs
Szöveges ítélet
Ez volt az első saját autónk és a családi flottával összehasonlítva ez egy nagyon megbízható autónak bizonyult. Alapfelszereltségéből adódóan meglehetősen egyszerű: kazettás! rádió, légkondi, meg a kötelező dolgok. Viszont mindig minden működött. Rengeteg cuccot lehet beletömni, két költözést is lebonyolítottunk vele. Hátul is kényelmesen elfér mindenkinek a lába. Mivel ezt még nem a 'magasfalú-csíkablakú-bunkerautó' stílus ihlette, nagyon világos a beltér és jól kilátni.
A motorja nyugodt közlekedésre alkalmas. De okos vezetéssel (túlfékezés elkerülése, jó sebességfokozat) a papíron erősebb autókat is le lehet nyomni. A sebességhatárok betartása miatt ritkán kell aggódni, főleg autópályán. Mi körbeautóztuk vele fél Európát (London, Toscana, Franciao., Balkán(többször is)) és tette a dolgát zokszó nélkül. A fogyasztás nagy átlagban 7,5l/100km. Télen kicsit több, nyáron kicsit kevesebb.
Ami nem tetszik benne, az az ülés. 1-2 órás utakon még ok, de egész napos utakon nagyon kényelmetlen (nekem). Olyan, mintha a háttámlának lenne egy kerete, de ami azon belül van az túl puha vagy nagyon mélyen van. A végeredmény a kényelmetlen összegörnyedt testtartás. Sajnos az utastér hangszigetelésével nem erőlködtek Hirosimában. Autópályán, egész napos vezetésnél nagyon zsibbasztó a monoton zaj, amit a rádió sem tud túlharsogni.
Hibalista
- Szinte csak a futóművel voltak problémák. Vásárláskor nagyszervíz, elöl a szilentblokkokat kellett cserélni. Két év múlva elkezdett kotyogni kicsit a kormány, a sarki szervízben kicserélték a bal kormányösszekötőt (bármi is legyen ez), de nem javult meg. Aztán a Mazda Mesternél rendbe rakták: bal első stabpálca, jobb külső kormány gömbfej, préselős szilentek, első, hátsó főtengely szimering, elosztó O-gyűrű, hátsó stabgumik, az egyik motortartó bak. Én ezt a 130000 km rossz minőségű útnak tulajdonítom. Hasonló okokból később a jobb első csapágyat is cserélni kellett. - A sárvédőívek fényezése elromlott és rozsdává vált.
Ide hordtam szervizbe
A sarki félig nyugger szaki. Elsőre vittem neki a légszűrőt, olajszűrőt, pollenszűrőt, hogy cserélje ki. Egy év múlva megint megyek szűrőkkel felszerelkezve, délután a pollenszűrő az ülésen, a többi kicserélve. Azt mondja az öreg, hogy ebben az autóban nincs pollenszűrő. Kérdem egy éve még volt, mert akkor nem kaptam vissza? ...(Én is jobban utána nézhettem volna.)Kotyogott a kormány, valamit kicseréltek (legalábbis kifizettettek valamit), de nem javult meg.Már megszűntek!
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Mazda MesterNem a legolcsóbb, de mindenről van részletes számla. Amihez eddig hozzányúltak, az tényleg meg is javult!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mazda 3 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
