Megbízható Családi
Szöveges ítélet
Bevezető :
2014 tavaszát írtuk, amikor elterveztük a párommal, hogy gyermeket szeretnénk. Szerettem volna, hogy ameddigre megérkezik a kicsi, addigra a párom rendesen megtanuljon vezetni, én pedig lehetőleg az autó minden baját orvosolni tudjam, ne akkor kelljen szaladgálni szerelőről-szerelőre, amikor már itt a kicsi.
Kiválasztás :
A keret adott volt, 500-ból kellet megoldani az autót, plusz 100 az első körös javításokra. Kb 1-2 hónapig tartott a nézelődés, ismerkedés a piaccal, ismerősök tapasztalatainak begyűjtése, és néhány autó megnézése.
Kiemelnék ebből kettőt :
G Astra napi használatból : Képeken maga a gyönyör. Megnézve : Műszerfal karácsonyfa, eleje törve, háta törve, valami kopogott, ha fékeztem az autó elindult az árok felé.
G Astra no2 : Képeken nem a legszebb, de nem erre megyünk. Kereskedő . Próbakör. 100 méter múlva kérdezem, hogy mi az ami csörög. Ő nem hallja. Mondom akkor lehúzom az ablakot. Nem vagyok autószerelő, pontosan nem tudtam megállapítani a zaj forrását, de valami irgalmatlanul zörgött, csörgött.
A vétel :
Elérkezett egy napos délelőtt, amikor felhívtam azt a személyt, akitől végül megvettem mazdi-t. A hirdetés már fent volt egy ideje, csodálkoztam is, hiszen képek alapján az autó nagyon szép volt, gondos leírással. Egy szóval bizalom gerjesztő volt a hirdetés. Meg is beszéltük a találkozót, és egy kedves barátommal mentem, akinek ugyan ilyen típusú és évjáratú autója van.
Néhány perc ismerkedés után, elmentünk egy próbakörre, és én már a kocsiban mondtam, hogy ezt visszük.
Hátul ott virított a 2 gyerekülés, és én tudtam, akinek két gyermeke utazik az autóban, és ilyen korrekt első perctől kezdve, gond már nem lehet.
Visszamentünk, megbeszéltünk mindent, délután már az autó boldog tulaja voltam. Szerződés íráskor, a tulaj átnyújtott egy mappát, és azt mondta, hogy ebben benne van összes szerviz számla a kocsi első kilométerétől kezdve. Hirtelen kimondhatatlan melegség töltötte el a szívem. Plusz a srác még tankolt a kocsiba 5000-ért, mert "üres tankkal nem adhatja oda".
Együtt mentünk mindenhova :
Innentől kezdve kezdődött az, amit azt hiszem, márka hűségnek hívnak. Gondtalan kilométerek következtek az első évben. Sok fele voltunk az autóval, rövidebb hosszabb túrán, naponta jártam vele dolgozni, és Ő minden percben hibátlanul teljesített. Nyáron ha 5en ültünk benne, és ment a klíma, hát nem mondom azt, hogy nem hiányzott volna némi plusz erő, de tudtam mit veszek. Nyugodtan elautózva, nyáron 5 emberrel, klímával sem ment a fogyasztás 7.5 felé. Azért ez meggyőzött.
Az első vizsga :
A kocsi vizsga érett lett, és egy olajcserével egybekötött kis szerviz következett. A szerelő mondta, hogy ha cserélünk 2 stabpálcát, és 2 lengőkarszilentet, a kocsi már mehet is a vizsgasorra, nem lesz itt gond. Megtörtént a csere, kicserélték mindent, plusz téli nyári gumi csere is megvolt.
Miután végeztek mindennel, mentem az autóért, és az első 30 méter után furcsa hangra lettem figyelmes. A kerék minden egyes körbefordultakor fura hang érkezett előröl. Visszamentem és szóltam, hogy valami nem oké. Megnézték itt minden rendben. Kb. 100-km mentem, és elmentem egy közeli futómű-gumishoz , aki rögtön tudta, mi a gond. Rosszul rakták fel a súlyt, és minden alkalommal a gumi és a súly súrlódott és ez adta ki a hangot. Aztán jött a rosszul berakott lengőkar szilent mizéria. Kopogás, szerelő, javítás, 3 hónap , másik oldal, ugyan ez.
Ezek után :
Az autó ezen szerelői hibáktól eltekintve, soha nem produklált semmilyen hibát, nem hagyott ott sehol, ( najó egyszer megdöglött az aksija és be kellet tolni ) és mindig élvezet volt vele közlekedni.
Összegzés :
A fotelok kényelmesek, minden a " helyén van" ,nem zörög nem csörög belül semmi, még ennyi idő után sem.
Mazdi minden forintját megérte, eltekintve attól, hogy idén 17-éves lesz, egy nagyobb összeget rá kell majd fordítsak. Lakatolni kéne a két kerékjáratot hátul, a motorháztető alatt is van némi lakatos munka, lassan érik a vezérlés csere, új gumik kellenek, bla bla bla. Mind kopó alkatrész, illetve az autó korából adódó.
Negatívum :
A kormány olyan, mintha nem lenne benne szervó. Állítólag semmi baja, én már megszoktam, így marad. Menetzaj 130-nál már elég erős, de nem zavar hosszútávon sem. Fogyasztás télen, városon belül 10-körül van, attól függ milyen a lábam, igaz általában max 10-15 km-t megyek vele egyszerre. Erő nem sok van benne 2500-alatt, utána meglódul.
Hibalista
- Elöl 2db stabpálca, lengőkar szilentek, szelepfedél tömítés, lengőkarszilentek ismét, toronycsapágy, főtengelyszimering, akksi, hangszóró, stb
Ide hordtam szervizbe
Teleki Tér,Erről annyit tudok mondani, hogy bizalommal fordultam hozzájuk, és 1 hónap múlva már átkoztam őket, fél év múlva "felakartam gyújtani a helyet".Szerelő 2.Budafoki szervíz,Hozzáértő gondos kezek, pontos, gyors felmérés, maximális bizalom. Pont ezért 1 hetet általában várni kell, hogy hozzálássanak az autóhoz.Budafoki sufni,Idióták gyülekezete.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 174000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Samara | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
