Maradék anyagok rosszul összerakva
Szöveges ítélet
Korábban Fordom volt, állandóan szervízbe jártam vele, így szerettem volna egy igazán megbízható autót venni. Ez sikerült is, azonban megmondom öszintén nem ezt vártam egy Mazdától. Kezdetben egyáltalán nem gyorsult a gép, még egy kerékpárost sem mertem vele megelözni, ha 200 m-es körzetben szemben jött velem valaki. Padlógáznál egyáltalán nem csinált semmit úgy 5 másodpercig, majd ezt követöen egy IFA gyorsulásával "lött ki". Kipróbáltam, beálltam egy félig pakolt teherautó mögé, zöldnél gyorsulási verseny: az elsö 100 méteren 5 métert kaptam. Pontosabban: nem tudtam az "iszonyatos" iramot tartani. A beletett kilométerek növekedésével (vagy az állandó panaszkodásom miatti szervízes bütykölések eredményeként) a gyorsulás javult, de nem lett tökéletes. Ezen kívül még iszonyatosan zavartak a következök. A sebességváltó ebben a szériában maga a katasztrófa. Nem a megvezetésével, akadásával van baj, hanem alapjáraton olyan rezgése van, hogy kb. 1 cm-t leng ki, mintegy folyamatosan rezonálva. Ez annyira idegesített, hogy állandóan rátettem a kezem annak érdekében, hogy ne is lássam. Nem tudom a Mazda honnan szerezte ezt a váltót, de szerintem a már említett IFA-kban vannak ilyenek. A másik nagy és rendkívül zavaró probléma az volt, hogy az autó gyakorlatilag semmilyen zajszigeteléssel nem rendelkezett. Sem a motortér, sem a kerekek szigetelése nem lett megoldva, melynek következtében autópályán 130 körül még rádiót sem lehetett hallgatni! Hosszú távon ez a zaj olyan mértékben elviselhetetlen volt, hogy amikor kiszálltam az autóból zúgott a fejem. A harmadik probléma az volt, hogy az autó belsö burkolatának illesztései inkább olaszosak, franciásak, mint japánosak. A müszerfal alatti résznél kb. 1 cm-es rés tátongott két mqanyag elem között. Amikor valakinek meséltem az autóval kapcsolatos tapasztalataimat, nem értették, és azt hitték, hogy én vagyok túl igényes, ilyet egy Mazda nem produkálhat. Egyik - egyébként szakmájából eredöen - sokfajta autót használó haverom egyszer elkérte az autót egy utazásra. Mikor visszaadta teljesen le volt döbbenve az elöbbiekben említett hibák miatt. Szerintem a 323F jó autó, de ez az utolsó széria katasztrófális. Összedobálták a maradék alkatrészekböl, egyáltalán nem foglalkoztak azokkal a részletekkel, melyek egy 3,5 M Ft-os autótól 2002-ben elvárhatók lettek volna. Hogy némi pozitívumot is mondjak: az autónak egyébként semmi meghibásodása nem volt (az említett gyári problémák kivételével), kultúrált, szép külsövel dobták forgalomba, tágas, igazi családi gép. Az autóval kapcsolatos problémáim nem jelentették a márkától való elfordulást, tavaly lecseréltem egy Mazda 3 TX Sedanra. Na ez a gép az amire mindig is vágytam.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Mazda D&W
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Escort | Következő autója? | Mazda 3 1.6 TX Sedan |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
