Manika, a legjobb terápia
Szöveges ítélet
Az első autóm. A DW-nél vettem. Először békalámpás Corollát akartam , mert a Civicek túl drágák voltak. Sajnos egyikből sem volt megbízható, jó állapotú példány. Mindenképpen Japán autót szerettem volna. Mani volt az egyetlen Mazda, amit megnéztem. Hát a barátnőmmel egyből beleszerettünk(akkor kapta a Manfréd nevet)! Más minőségérzet, mint a Toyoták. Minden olyan olajozottan működött. Újszerű ülések. Rendkívül praktikusan pakolható(hátsó ülés és a jobb első vízszintbe dönthető). Magam(185cm) mögé kényelmesen befértem) És nem tudom más hogy van vele, de az illata is remek volt. Igazi autó illat. Persze a döntő az állapota, és az ára volt. Végigmértük vastagságmérővel, és mindenhol a gyári adatot mutatta. A motor patikatisztaságú volt. Pöccre indult. Juhúúúú, megvettem!
Vásárlás után kicseréltettem egy-két szilentet, stabpálcát(pesti utak hurrá.. köszönjük Gábor), fékbetétet.
Ahhoz képest, hogy lassan 190.000 km van benne, meg se nyikkan. Most vittem műszakiztatni, és legnagyobb megdöbbenésemre a bal első index halványabb, volt, így azt ki kellett cserélnem. :) A következő nagyobb beruházás a váltó lesz, mert sajna elég hangos. :( Vagy egy csapágy, vagy egy fogaskerék kopott el. Majd bontóból.
A hátrányai: hangos sajnos, főként a futómű. Jó út kell neki. 160-nál már a szélzaj is nagy. Az enyémnek óra szerint(biztos csal egy kicsit) 190 a vége. Mondjuk OMV 95 Carrera benzinnél rosszabbat nem látott(tapasztalatom szerint ezzel megy a legjobban, nameg a 100-assal). Kicsit kemény a futómű, de ez nem engem zavar. :) A szervója sem egy vajpuha, de én az egyujjas kormányzást nem is szeretem. Nem egy bika motor, de azért lehet vele dinamikusan haladni.Az olyan apróságokat pedig -mint pl. felhúzza az ablakot ha bezárom az ajtót- imádom!
Amitől rosszul vagyok egy autóban, az a fa-, fém-, bőr-, üveg utánzatú műanyag. Nincs is rosszab, mint megmarkolni egy kilincset, várva a fém hűvös érintését, és cserébe meleg, nyikorgós, sorjás műanyag. Ebben a kocsiban szerencsére minden az, aminek látszik. Nem próbálták másnak álcázni. És érintésre is nagyon kellemes.
Egyesben rángat néha, nagyon nehezen tudtam elindulni. Kb. ezerszer fulladtam le, mire hozzászoktam.
Hát igen, ha Mazdád van, az ég óvjon attól, hogy összetörd!!! Az alkatrészárak csillagászatiak!
De ha vigyázol rá: Épp betegségemből lábadoztam a vásárlásakor, és bizton mondhatom, ennél jobb terápia nem kell. Igazi érzelmi kötődés! Kanyarokban stabil futómű. A motor 3000 felett kezd életre kelni. Élvezi a pörgetést( mint a japán motorok többsége). A fogyasztását valószínűleg le lehet vinni 8 liter körülre, amikor mértem, hajtottam, és a klíma is ment. A gyári hangszórót érdemes lecserélni. Sajnos a barátnőm most kapta meg a jogsiját, úgyhogy mostmár néha át kell adnom Neki is a volánt. :)
Lehet, hogy nem derült ki, de soha rosszabb választást Maninál(Manfréd)!
2007/04/12
Azóta váltó csere, de valószínűsítem, hogy a D&W-nél megszabadították a jó alkatrészektől, azért ment tönkre.(és még ki tudja mitől)
A garanciális új Monroe lengéscsillapító 7000 km-t és nem egész fél évet bírt, míg kipukkadt. Persze garanciába kicserélik. Csakhát az utánajárás... Soha többé Monroet! Nem hülyeség, hogy japán autóban nagy valószínűség szerint a japán alkatrész muzsikál a legszebben. Most Kayaba van benne, majd meglátjuk.
A gyári hangszórók repültek, most 16-os micro Dimension van benne. Ég és föld. Az ajtó is kapott egy kis rezgéscsillapítást.
Sajnos ez az autó soha nem lesz csendes(180-nál már igen hangos)
Update:
2008.09.17.
Szépen gyűlnek a kilóméterek, már több mint 210 van benne, és bár mindig van valami ápolnivaló, igazán nem bántam meg a döntésemet. A legnagyobb szerelés egy féltengely csukló. Ami persze nem ment volna tönkre, ha a gumi nem szakad ki, dehát azt nem vette észre a szerelő. Az olajat 10 ezrenként cserélem. Gondolkodtam, hogy veszek egy ugyanilyet, csak újabbat a ráncfelvarrottból. Meg is néztem egy 60 ezret futottat(az enyém 3 és félszer annyit ment) de olyan lelakott volt, hogy dobtam egy hátast. Persze valószínűleg visszatekerték, de ennyire pofátlanul?!!!
Ha valaki ilyen autót vesz, akkor tudjon róla, hogy sokkal tartósabb belül, mint az európai autók, tehát pl. az én autóm még egész újszerű így majd tíz évesen. Egyedül a kormányt és a váltógombot bőröztettem be, de azt se azért mert kopott volt, hanem mert szép, és kellemesebb fogni. :) Szóval vásárlásnál vigyázni.
Hibalista
- Stab pálca, kopó alkatrészek, és a váltó zajos,jobb első ülés légzsák érzékelő(ami később rejtélyes körülmények közt megjavult), abs jeladó, de azt kicserélték gariba, váltó csere.Jobb külső féltengely csukló
Ide hordtam szervizbe
Mazda Mester: Először azt hittem drága, de aztán megláttam a márkakereskedőket. :) Egyébként szuperül dolgozik, bár kissé fura fazon... :) Ha Mazdád van és nem garis, mindenképpen fontold meg, mint nagyon jó alternatívát. Igazi fanatikus, a szó legnemesebb értelmében.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Mazda Mirai: Hátulról elkapott egy kisbusz. Bal hátsó lámpa csere, bal sárvédő csere, lökhárító fényezés. 550e. Ft. BRUTÁLIS!!!! Ha nem a biztosító fizet, akkor bajban vagyok. A kért dolgokat egyébként egy héten belül kijavították. Első osztályú munkát végeztek.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 169000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 43000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mazda 3, 6, vagy MPS |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
