Kompromisszumautó, de a legjobb fajtából
Szöveges ítélet
Első autónak vettük, kétmillió fölött, egy két évvel ifjabb Opel áráért. Cserébe volt bele ABS, 4 légzsák, kormányról vezérelt cds rádió. De ami fontos: Pest megyei új jogsisként csak 1.5-ösnél kisebb kocsiban gondolkozhattam, mert a nagyobbak kötelezője százezer felé járt, így meg alig negyven. Viszont nagy és tágas kocsi kellett volna, ötajtós vagy kombi, ami kis motorral ritka, hogy még használható is legyen, még ritkább. Ebben a körben a 323f-nek nincs igazán konkurrenciája, olyannyira, hogy az új Mazdák közül is inkább a hatos kombi hasonlít rá, mint az ötajtós hármas.
Egy szó mint száz - így kezdtük. Azóta túl vagyunk az első nehézségeken, és nagyon szeretjük.
Először is: szép. Valóban tágas, különösen a hátul ülő rendelkezik sok térrel, emellett magasabban is ül az elsőknél. Jobb a kilátás, de állítólag jobban is ráz hátul. Rengeteg hely van pakolni, az ülésrendszerért hálásak vagyunk a tervezőnek, különösen az ebédlő/pelenkázóasztallá alakítható kemény műanyag-hátú anyósülés hasznos.
Ehhez a kasztnihoz ez a legkisebb motor, ehhez mérten viszont nem megy rosszul. (v16)
A váltó jó, pontos, és ha nem rest az ember használni, minden előzés dinamikusan, szépen kivitelezhető. 3500-4000 között húz, alatta és fölötte nagypapás.
Előny viszont, hogy az említett pörgős tartomány alatt tartva kevesebb, mint hat liter benzinnel megelégszik. Ha siet az ember, vagy nem akar elaludni, akkor is megáll nyolcnál. 110 felett pedig - a hatos hiánya miatt - a kocsi nagyon fickós, viszont szintén elkezdi kérni a benzint. Egyébként 130-140 táján felháborítóan jól irányítható, és nem is túl hangos - a kétliteres dízellel és tempomattal túraautónak sem lehet rossz.
Amúgy igazi Mazda - falja a kilométerek ezreit, a legkisebb meghibásodás nélkül. Asszem, a 323-asból épp ez az eresztés vezette 2005-2006 táján az ADAC-listát.
Ami nem tetszik: a fordulóköre elég nagy, mindig viccesen nézünk ki, amikor (esetleg dupla) ipszilonnal evickélünk ki szemre nem túl keskeny utcákon. A hátsó szpojler alá baromi nehéz beférni a nyeles üvegmosóval :) - több rosszat, ha erőltetem sem tudnék írni.
Nem franciásan, de kényelmes, nem sportosan, de pörgős. Kompromisszumautó, de a legjobb fajtából. Ingerlékeny ember vagyok, de még soha sem szidalmaztam (ellentétben motorok, kerékpárok és számítógépek különböző példányaival).
Az 5. év lezárva: a kocsi nem öregszik, én igen: lehetne kényelmesebb az ülés. Deréktámasz segít. Nagyobb baj nem jött elő, egy ABS-jeladót kellett cserélni, meg a szokásos lengéscsillapító-fáradás, szimmering, stb. Továbbra is nagyon megbízható, frissen mosva még kifejezetten újszerű, pedig 10 lesz jövőre. Egyelőre marad, hajtjuk, megy. Nagyon jó autó.
Hibalista
- Szokásos vezérműszíj + görgő-csere, már a másodikon is túl: kb. 20.000 - bontott ABS-jeladó: 10.000 + 2.000 a beszerelés - utángyártott első lökhárító: 13.000 + 15.000 a fényezés (borzasztó...) - első lengéscsillapítók felújítása, Újpesten: talán 12.000 volt a pár...
Ide hordtam szervizbe
Magán kis műhely vidéken. Nem japán-specialista, de nagyon rendes.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 65000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mazda 6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
