A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 323, 323f Vi (1998-2003)

323, 323f Vi 1.5 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kényelmes, japán

Szöveges ítélet

2005 karácsonyán vettem. Több típus is szóba jött, keresgéltem a Focusok és Corollák között is. A lényeg a megbízhatóság és a biztonság volt. Ami miatt a Mazda mellett döntöttem, az a magasabb felszereltség. Meg jobban néz ki a F verzió, mint egy okádék Corolla. Persze azt nem is azért szeretjük, mert szép... A Focusok és Corollák között is csak elvétve akadt oldallégzsákos verzió ebben az évjáratban ill. árfekvésben.
Találtam is egy igen megkímélt darabot, egy karcolás nélkül, 6 évesen 55ezer km-rel, magyarországi, vezetett szervizkönyveset. Cserébe fehér, de váratlanul jól nézett ki ebben a színben (is). Amikor tiszta... :) Négy légzsák, elektromos ablakok elöl, elektromos tükrök, légkondi, négy hangszóró, ennyi elég is. Talán a hátsó elektromos ablak ami hiányzik, mert jó dolog menet közben azt lehúzva tartani, hogy ne cibálja az emberfia haját a szél.
Általában munkába járok vele Budapesten, dugóban. Hát mit mondjak, télen 10 litert fogyasztott. Kicsit sokallom. Egy sz*ros 1.5ös motor ennyit fogyaszt, amikor a régi 15 éves, 2.5-ös TD Scorpiom is elvolt 7-8 literrel...Igaz, amikor kimegyünk a városból, 8 liter körüli átlagot produkál. Ez már elviselhető, de ha többet kellene autózni, tuti biztosan vennék egy dízelt. Meg az is igaz, hogy mindegy neki hogy nyomom, mindig ugyanannyit iszik. Úgyhogy nyomom...
Belülről váratlanul tágas. Igaz, nagy is, nemcsak a 3-as sorozat olyan túlméretes, ez is nagyobb, mint pl. az akkori kiadású Golf. Érdekes, hogy az arányai mégis karcsúak, talán amiatt, mert nem magas. Feleségem állandóan emiatt nyavalyog, neki jobb lenne,ha egy bárszéken ülve kellen vezetni. Nekem bejön a régebbi lapos dizájn és üléspozíció, mint ezek az új puffadt szörnyűségek (307, Golf V stb.)

Hercig, igényes a kárpit (érdekes japán filozófia: bármilyen színű kárpitot választhatsz, ha az kék...), jutott belőle az ajtóra is, jó fogású a (műanyag) kormány, eszembe se jutna bebőrözni. Ellentétben a kézifékkel meg a váltóval, ami elég ocsmány. Fogásra legalábbis, mert váltani azt igen jó vele, szokásos japán precizitás, kattan szépen ahova kell. Időnként előfordul, hogy 1-esből kiforgatva nem tudom átrántani kettesbe, csak recseg az istenadta, dehát lehetne ember módjára is vezetni...
A nagy téli hidegekben indulás után nyikorog a lengéscsillapító, érdekes, mintha annak is be kéne melegedni, mint a motornak.
Egy hibája van (a fogyasztáson kívül), állítólag típushiba: a kipufogó csörög, azt mondták, ez a katalizátorról (befelé) leváló porcelándarabok miatt van. Ezt nem érdemes orvosolni,mert a kocsinak nem árt, csak kicsit zavaró. Cserélni meg kicsit drága a lelkem, mint minden japánnál. Úgyhogy szépen így hagyom.
Autópályán kb 120-130-cal szeret menni, gyorsabban nem, ennek valószínűleg a ferdehátúság miatti nagyobb légellenállás az oka. Végsebesség 180.
Reményeim szerint semmi baj nem lesz vele. Eddig egy izzó égett ki. Ezen kívül kétszer is eljátszotta a télen, amikor hóban autóztam, hogy a kézifék behúzása után (még nem álltam meg... :) ) a blokkolásgátló egyszerűen elmúlt. Onnantól kezdve égett a fékhibalámpa, az ABS meg nem ment. Na, gondoltam, soha jobbkor, mikor ne legyen ABS, mint télen, hóban? Aztán újraindítás után mintha mi sem történt volna. Második alkalommal már nem aggódtam, vártam egy kicsit és újfent elmúlt.
Olybá tűnik, mintha szankcionálná a kocsi az időnként értelmetlen vezetési stílusomat (ld. fentebb, padlógázas városi közlekedés egyesben, kézifékes fordulók a hóban - mert ugye aszfalton ilyet ezzel nemigen lehet)

Egyébként tetszik. Formás, kényelmes, megbízható. De azért fogyaszthatna kevesebbet...


ja, szerviztapasztalatom az nincs. Amikor vettem, akkor együtt vittük el a Mazda Autó Fókuszhoz az M3-nál kötelezőre, azt kifizette az előző tulaj, ott beeresztettek a műhelybe, rendesek a pultnál, a szerelőgyerek szépen megmutogatott mindent amit kérdeztem. Lehet hogy legközelebb is odaviszem.

közben eljött a nyár, a vidéki túrákon 7.2-7.5 átlagos fogyasztás jött ki. Városban (pontosabban Budapesten, DEMSZKYT MIÉRT VÁLASZTJUK MINDIG VISSZA???) 8-8.5. így már a fogyasztást is jobban szeretem.

2007. augusztus. Na mostanra megint eltelt némi idő és km. A Verda továbbra is megy. Külföldre költözöm, és viszem magammal, úgyhogy minden lötyögő/kopott dokgot kicseréltettem rajta: vezérműszíj, és görgők, első fékbetétek és -tárcsák (Brembo :D), első lengőkarok, szűrők, olajok. Kétszáz rongy volt. Soknak hangzik, de sokmindent ki is cseréltek. Beadtam kárpitoshoz is, bebőrözi a kormányt/sebváltót/kéziféket, és egy gyönyörű szürkés bőr-szövet kombót csinál a meglevő kék plüss helyett, amit nem szeretek. Nem is drága. Ha szép lesz, megírom az elérhetőségét is.
Ezt az autót én asszem sosem adom el. Minek, ha mindig csak megy és megy?

UPDATE
szóval idekint az euban a macuda elkezdett fogyasztani. 12 liter váááázeg! megnéztem az olajat, de egy grammot nem eszik. Hanem a benzinből, azt aztán...vajon megártott neki, hogy kifelé megküldtem a németeknél, két óra padlógáz így hazavágta? kénytelen leszek szerelőhöz vinni...

na aztán mésem vittem el, mert szépen visszasüllyedt a fogyasztása 10 köré. Mivel kizárólag ordenáré dugóban használom (akkor megyek dolgozni és jövök haza, amikor mindenki, ez Brüsszelben különös súlyosbító körülmény), ez normális. A klímaváltozás, úgy tűnik, megviselte, de már kiheverte... :D

Hibalista

- egyszer valamelyik izzó
- aztán meg megint az izzó

Ide hordtam szervizbe

Mazda Autó Fókusz M3

Beengedtek a műhelybe. Alámehettem a kocsinak, a szerelő elmagyarázta amit kérdeztem. Ügyfélbarát.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

BP. X. Vaspálya utcai autószerviz. Értenek az autókhoz. náluk cseréltettem a vezérműszíjat, lengőkarokat, fékeket, mindenféle folyadékokat. korrektek, jó áron.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 55000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? scorpio Következő autója? mazda5 lett
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 323, 323f Vi 1998

További ítéletek (96 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)