Jóbarát a mindennapokban
Szöveges ítélet
Megbízható japán zseni. Alapos kulimunkával összehordott, és tökéjre fejlesztett technika. Nem luxusautó, nem hivalkodó, de a klasszikus sedan formára fogékony emberek szívét megmelengeti. Kényelmes. Sokszor járok hosszú útra (960km), gyakorlatilag egy megállással abszolválom az utat, az út végén nincs kedvem kiszálni az autóból (persze ezt kenyéradó gazdáim "kedvessége" is okozhatja).
Ami egy kicsit zavaró: az üzemanyagszintmérő az alsó egy negyedben megbízhatatlanná válik, másrészt a vezető oldali ülés hátsó támlája folyton hátrabillen, gyakorlatilag naponta be kell állítani a dőlést. Ja! És a hátramenet kapcsolása nehézkes, de ez "ifjonti" kora óta így van. Meg kell / lehet szokni.
Összsségében tökéletesen megbízható, jól vezethető autó.
Mind a sportos, mind a nyugodt stílust tökéletesen és türelmesen viseli. A viszonylag kis motor nem teszi versenygéppé kényelmesen lehet poroszkálni vele, de ha kell, egy visszadugás után 3500 fölé pörgetve a motort, nincs gondom előzésnél. Elegendő erő- és nyomatéktartalékkal rendelkezik.
A fék talán lehetne határozottabb, de így is nagyon jó. Nyáron Nokian, télen Michelin Alpine gumigarnitúrát használok. Klasszikus acélfelniken, és még gyári dísztárcsával...
A helykínálat megfelelő, bár a csomagtér szűkös némileg, de jól variálható az aszimetrikusan osztott hátsó üléssel.
Már előre sajnálom az elválást, mert a szívemhez nőtt, de, mivel kis családom kinőtte, lépni kell...
Az biztos, hogy a következő is Mazda lesz! Megéri!
Hibalista
- Két hátsó stabilizátor, darabja 10 eFt, és egy ABS érzékelő 21 eFt. Ezen kívül csak üzemanyagot és kopó alkatrészeket kellett cserélni. Vásárláskor, mivel pesten vettem kereskedőtől, és "természetesen" szervízkönyv nélkül, azonnal kicseréltettem a vezérműszíjat és környezetét, ez induláskor 150 eFt-os szervízköltséget jelentett. Azóta semmi.
- Még valami. Eszi a H4-es bilux izzókat. Gyártmánytól függetlenül (noname-Osram-Tungsram-Bosch volt már benne) évente 3-4 darab cserére szorul. De semmi más (biztosíték, egyéb izzók) nem szállnak! A hiba okáról megoszlanak a vélemények, az autó nem tűnik hibásnak, úgyhogy inkább áldom a "minőségi" magyar közutakat.
Ide hordtam szervizbe
Saját kisiparos ismerős :-) Megbízható öreg szaki, akit nem csak a pénz mozgat!
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Schneider Autóház Pécs
(Nem jótékonysági intézmény, de az ABS hibát gyorsan és szakszerűen kezelték, vásárlás után pedig alapos állapotfelmérést adtak a gépről.)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 86000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Skoda 120L | Következő autója? | Mazda3 v. 5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
