Jó vétel
Szöveges ítélet
Az autó most kb. 2,5 éves és a megtett 40000km majdhogynem gond nélkül telt. A fellelhet? értékelések szerint ez kategóriájának legmegbízhatóbb autója, amit többé-kevésbé igazolni tudok. A két elromlott alkatrész, az ABS szenzor és a kerékcsapágy még a garancia keretében ki lett cserélve, ezen kívül egyáltalán semmit nem kellett javítani. A Mazda Pécsen kicsit nehézkes és lassú, de egy kis noszogatásra korrekten végzik dolgukat. A szokásos olajcserék (szakszervívben borsos áron) és tankoláson kív?l semmit nem igényel, persze a tulaj lehet legnagyobb ellensége saját autójának itt is.
Mivel az autó az utolsó a szériából, pont a 3-as bejövetele el?tt lett véve, ezért kedvez? áron, viszont nagyon jó felszereltséggel. Az összeszerelés min?sége kiváló, semmi nem zörög és mindamellett a tipikus Mazdás tartósság jellemzi.
Vezetni minden úton kellemes, városban fürge és fordulékony, dunántúli kis kanyargós utak több mint lendületes autózásra csábítják az embert. Autópályán stabilan lehet vele haladni ´észszer?´ sebességeken, de a megengedett 130 felett is lehet néha futtatni az viszont már egy nagyobb, stabilabb autónak való, de azért jó tudatában lenni hogy képesek vagyunk a 170-180-ra is.
Pár kisebb negatívum:
- pillanatnyi fogyasztásmér? folyton hülyeségeket mutat, használhatatlan,
-100 110 felett (útfelülett?l függ?en) az addigi csendes siklás helyett hatványozottan megn?tt zajos zúgást érzékel az ember, de kevésbé a motor hangjától mint a gördülést?l és menetszélt?l.
Japános elképzelés szerint a motor nagyobb fordulaton lesz er?sebb és nyomatékosabb, vagyis azt ´pörgetve´ lehet gyorsan autózni, ami sajnos relatív magas fogyasztáshoz vezet. Aki dízelhez szokott városban sokszor le fog fulladni ha nem figyel... Viszont aki hozzászokik ehhez a stílushoz, az relatív kedvez? 7,5 átlagfogyasztást ér el, ami hosszú távon/utakon levihet? 7,0-re, de a jó hír az, hogy kíméletlen gáztaposás mellett sem lehet könnyen 8,5 fölé vinni a fogyasztást. Ez persze akkor szomrú ha tudjuk, hogy a 6-os dízel max 7,0 literrel jár vagy egy 1,4-es dízel mondjuk max 5,0-tel. Kár hogy ugyanez a modell dízelmotorral anno egyharmadával többe került. Na de bízunk benne hogy a dízeléhez képest a magasabb fogyasztásért, valamit kapunk cserébe, fürge autózást és megbízható, kiforrt technikájú motort.
+++
A gyári audió a más megismert gyári audiók között kiváló és jól kezelhet?. A klíma és a f?tés hatékony ami kisebb japán autóknál ritka. A ülések kényelmesek és tartós anyagból készültek.
A gyári sportos futóm? rendkív?l jó, alacsony a súlypont a jól megtervezett motortérnek köszönhet?en. Az autó a legtöbb ember szerint is szép, de legalábbis nem tömegesen felfedezhet? forma az utakon.
Hajrá Mazda
Hibalista
- Jobb hátsó kerékcsapágy
- Bal hátsó ABS szenzor
Ide hordtam szervizbe
Mazda Schneider Pécs
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | AUDI 80 TDI | Következő autója? | Bevált dízel kisautó |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
