A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 323, 323f Vi (1998-2003)

323, 323f Vi 1.5 16V Safety A/C 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Japán gésa

Szöveges ítélet

Formára nézve teljesen modern ötajtós. Megjelenésekor különlegesen modernnek számított, így ma, 7 évesen sem lóg ki az új autók közül, ami azért nagy szó. Igaz, a japánok minden évben átdolgozták, új hátsó lámpák, színre fújt kilincs, új kormány, stb. Majdhogynem minden darab egyedi ebből kifolyólag :-)

Előnyei, fontossági sorrendben:
Megbízhatóság. A kötelező szervízen kíül semmi baja nem lehet. Igaz, az meg nem olcsó mulatság, de legalább előre kalkulálható.
Kategóriájához mérten rendkívül kényelmes, a vezetőülésen minden állítható, hosszú úton hálás dolog. Hátul nem ültem :-)
Felszereltség. 4 légzsák sem járt minden autóhoz 1999-ben, klíma, ABS, elektromos ablakok, stb.
Kívül-belül jól néz ki, szintén kategóriájához képest.
Motorja nagyon szépen jár, nagyon precíz technika az egész, a váltó akadt néha 1-R fokozatok között, gondolom a márkaszervíz nem cserélt olajat benne.

Hátrányok, szintén fontossági sorrendben:

Márkaszervíz + alkatrészárak. Összetörni nem szabad, casco erősen ajánlott, mivel drága az alkatrész, és munkaigényes a javítása. A márkaszervízek kegyetlen árakon dolgoznak, változó minőségben.

Motorja kissé gyenge, a 90 lóerőt nehéz elhinni. Nagy fordulaton már megy, de akkor iszik is. Meg nem azért van, 5 ajtós kis családi autó, minek gyilkolni? De kis fordulaton erőtlen, nagyon nyomatékszegény. 16 szelepes technika, sajnos ma már nem kapni újonnan 8 szelepes autókat, pedig azok vezethetőbbek voltak. Elinduláskor pörgetni kell, különben fullad. Az utcasarkon egyesben fordulunk be, mert kettesben csak kínlódik. Ráadásul mire az elektronikus alapjárat-állító rájön, hogy baj van, és adna neki üzemanyagot, meg előgyújtást, addigra már mindegy. A Lada vákuumos gyújtáselosztója gyorsabban reagált a terhelésre.

Ugyanakkor meg autópályán forog mint állat, még ötödikben is. Javasolt a sebességkorlátozások betartása, bár a városban nem egyértelmű, hogy 50km/h-nál negyedikbe tegyük.

Fordulókör: Csuklós Ikarus busz +/- 1%. Parkolni lehet vele, mert jó a szervója, de megforduláshoz elég nagy hely kell. (Elsőkerekes technika hátránya.)

Karosszéria és a fényezés sérülékeny, könnyen behorpad, könnyen leválik a festék. Az egész autóra jellemző, hogy vigyázni kell rá, nem bírja a rossz utakat sem. Az első lökhárító spoilert mindig mindenhez odavertem, fekvőrendőr, járdaszegély. Pozitívum, hogy nem szakadt le.

Végszó:

Főképp családosoknak ajánlott, akik óvatosan, vigyázva az autóra lavíroznk a rossz utakon, bátran ajánlható külföldi nyaralásokra is, mert kizártnak tartom, hogy cserbenhagyjon.

Hibalista

- katalizátor, futómű alkatrészek a rossz utaktól

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1999
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 121000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 280CE Következő autója? ?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 323, 323f Vi 1998

További ítéletek (96 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)