Japán gésa
Szöveges ítélet
Formára nézve teljesen modern ötajtós. Megjelenésekor különlegesen modernnek számított, így ma, 7 évesen sem lóg ki az új autók közül, ami azért nagy szó. Igaz, a japánok minden évben átdolgozták, új hátsó lámpák, színre fújt kilincs, új kormány, stb. Majdhogynem minden darab egyedi ebből kifolyólag :-)
Előnyei, fontossági sorrendben:
Megbízhatóság. A kötelező szervízen kíül semmi baja nem lehet. Igaz, az meg nem olcsó mulatság, de legalább előre kalkulálható.
Kategóriájához mérten rendkívül kényelmes, a vezetőülésen minden állítható, hosszú úton hálás dolog. Hátul nem ültem :-)
Felszereltség. 4 légzsák sem járt minden autóhoz 1999-ben, klíma, ABS, elektromos ablakok, stb.
Kívül-belül jól néz ki, szintén kategóriájához képest.
Motorja nagyon szépen jár, nagyon precíz technika az egész, a váltó akadt néha 1-R fokozatok között, gondolom a márkaszervíz nem cserélt olajat benne.
Hátrányok, szintén fontossági sorrendben:
Márkaszervíz + alkatrészárak. Összetörni nem szabad, casco erősen ajánlott, mivel drága az alkatrész, és munkaigényes a javítása. A márkaszervízek kegyetlen árakon dolgoznak, változó minőségben.
Motorja kissé gyenge, a 90 lóerőt nehéz elhinni. Nagy fordulaton már megy, de akkor iszik is. Meg nem azért van, 5 ajtós kis családi autó, minek gyilkolni? De kis fordulaton erőtlen, nagyon nyomatékszegény. 16 szelepes technika, sajnos ma már nem kapni újonnan 8 szelepes autókat, pedig azok vezethetőbbek voltak. Elinduláskor pörgetni kell, különben fullad. Az utcasarkon egyesben fordulunk be, mert kettesben csak kínlódik. Ráadásul mire az elektronikus alapjárat-állító rájön, hogy baj van, és adna neki üzemanyagot, meg előgyújtást, addigra már mindegy. A Lada vákuumos gyújtáselosztója gyorsabban reagált a terhelésre.
Ugyanakkor meg autópályán forog mint állat, még ötödikben is. Javasolt a sebességkorlátozások betartása, bár a városban nem egyértelmű, hogy 50km/h-nál negyedikbe tegyük.
Fordulókör: Csuklós Ikarus busz +/- 1%. Parkolni lehet vele, mert jó a szervója, de megforduláshoz elég nagy hely kell. (Elsőkerekes technika hátránya.)
Karosszéria és a fényezés sérülékeny, könnyen behorpad, könnyen leválik a festék. Az egész autóra jellemző, hogy vigyázni kell rá, nem bírja a rossz utakat sem. Az első lökhárító spoilert mindig mindenhez odavertem, fekvőrendőr, járdaszegély. Pozitívum, hogy nem szakadt le.
Végszó:
Főképp családosoknak ajánlott, akik óvatosan, vigyázva az autóra lavíroznk a rossz utakon, bátran ajánlható külföldi nyaralásokra is, mert kizártnak tartom, hogy cserbenhagyjon.
Hibalista
- katalizátor, futómű alkatrészek a rossz utaktól
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 121000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 280CE | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
